• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

gött mtt:) då är det bara den låånga väntan nu då...:)

Jo fick gald gubbe igår kväll:) tempen liteupp idag vilket skulle kunna betyda att ÄL va redan igår... men det tror jag inte riktigt på för jag sov ganska illa o va uppe mkt..tror snarare att ÄL sker idag (el kanske imorrn)...får vänta o se hur tempen är imorrn...men tänkte be mannen om en omgång ikväll:)

Draken- ngt nytt?

Catarina- hur går det?

Kram på er o ha en fin helg!

• Draken

Njut ordentligt av era ÄL-tider nu... :D

Hann knappt tänka tanken att imorgon får jag ju testa...å så kom mensen. Suck!!!

• CT11

Draken- beklagar!!! Bra då på ngt sätt att inte ha tänkt så mycket på det där med tester. Kram t dig! Hur går det för er andra;)? Själv tar jag det lugnt på barnfronten. Har inte fokuserat på det på sistone. Fick lite anti känslor iom missfallet, känns inge kul just nu. På något sätt blev jag väl lite anti hela familjegrejen. Börjar kännas bättre dock. I samband med utredningen den 23de kommer jag nog igång igen. Välbehövlig paus från all stress. Kram!

• Draken
    CT11 skrev 2012-01-14 12:20:16 följande:
    Draken- beklagar!!! Bra då på ngt sätt att inte ha tänkt så mycket på det där med tester. Kram t dig! Hur går det för er andra;)? Själv tar jag det lugnt på barnfronten. Har inte fokuserat på det på sistone. Fick lite anti känslor iom missfallet, känns inge kul just nu. På något sätt blev jag väl lite anti hela familjegrejen. Börjar kännas bättre dock. I samband med utredningen den 23de kommer jag nog igång igen. Välbehövlig paus från all stress. Kram!

Gjorde inte så mycket den här gången av någon konstig anledning...haft en stor tenta att fokusera på och lär väl behöva göra omtenta också så ska försöka hålla tankarna på det nästa gång också... När mensen kommer nästa gång ska jag boka tid för utredning jag med...

Nog om mig...

Catarina, vet precis hur du känner. För mig går det också upp och ner. Från att i vissa perioder vara jättesugen till att i andra tappa sugen totalt. Skönt att det känns bättre iaf.

Mtt och Tabbs, nu hoppas hoppas vi att den fastnar.

Kram till er alla           

• Tabbs2

draken va tråkigt! Men känns som du tar det ganska bra ändå...

Catarina, kan va bra att fokusera på annat ett tag, det är ju inte så konstigt att man blir väldigt anti emellanåt...

mtt- hur har det gått med ÄL?

Själv så vet jag nu inte riktigt när jag hade ÄL...FF vill sätta min ÄL till dag 14, men jag skulle nog vilja ha den til dag 16..men skitsamma vi täckte upp båda så nu är det ju bara vänta o se...men har ingen bra känsla..som om man nu skulle kunna ha det, haha:)

• tm78

Catarina: Skönt att det känns bättre. Hoppas att utredningen ger er några svar och lite mer lust och glädje! Det kräver verkligen energi att försöka få barn...

Draken: Tråkigt med mensen, men tur ändå att du inte verkar ta det så tungt den här månaden. Vissa månader vill man ju mest gräva ner sig när mensen kommer och man inser att det inte blev något den gången heller. Men andra månader är det liksom helt ok.

Tabbs: När har du BIM?

Ego: Jag tror att jag hade min ÄL i onsdags eller torsdags, på dag 12 eller 13 - alltså lite tidigare än beräknat. Men har varit förkyld + varit hos tandläkaren och dragit ut visdomständer så temperaturen har varit väldigt upp och ner och svårtolkad den här månaden. Jag har heller ingen bra känsla den här månaden så jag är redan inställd på mens. Men å andra sidan hade jag en bra känsla förra månaden och trodde faktiskt inte på de negativa testerna...men när mensen kom var jag ju tvungen att kapitulera. Rynkar på näsan
    Denna gången har jag bestämt mig för att inte analysera minsta lilla stick i magen, och inte inbilla mig att jag är gravid innan det finns en positiv test som kan bevisa det. Lättare sagt än gjort, men det är bara att bita ihop och vänta ut BIM den 28.e januari!
    Jag försöker att tänka att det är bra om jag inte blir gravid denna månaden - då kan jag dricka vin med mina systrar när vi ska ha en mysig spa/middagshelg tillsammans den 3-5 februari. (fast jag vill ju hellre ha en baby än ett glas vin...Tungan ute )

• Tabbs2

Mtt- jag har väl troligtvis BIm den 27:e typ...
    ska försöka göra som dig den här månaden:) också med tanke på att jag verkligen började tro att det va ngt förra månaden..
    Håller tummarna att det tar sig för oss båda:) nu har vi gjort vad vi kunnat den här gången iaf:)

• Draken

Ja, som sagt, kroppen är märklig den...
    Mtt, tänker ungefär som du...har en massa skidresor att se fram emot och after ski är ju såååå roligt...Skrattande
    (...men som sagt...hellre ett barn än att kunna festa på en after ski...det kan jag ju rätt väl vid 32 års ålder...) Man måste väl se det positiva i saker för att inte deppa ner totalt...så på något sätt är jag glad att jag är en sådan partyprisse...hmmm, om det nu inte är det som sätter käppar i hjulet... Fasiken vad man kan vända och vrida på allt.
    Tabbs och Mtt, inte så långt kvar till BIM för er nu då. Spännande...Drömmer       

• JLD1979

Hej,

Jag fick mitt första MF i helgen och fick cytotec på sjukhuset. Fy fan för dem rent ut sagt...
    Blöder fortfarande och till och från så krampar det och är som en riktigt ordentlig mensvärk.

Undrar lite...
    För er andra som har haft missfall... När har er mens kommit åter efter missfallet?

Vill bara att den här blödningen ska sluta nu, helst igår, så att jag får min mens nångång och att förhoppningsvist ÄL inträffar efter den.

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120114 men skam den som ger sig!
  • Tabbs2

Hej J1979,
    Usch va tråkigt beklagar verkligen! Det är inget roligt att behöva gå igenom ett missfall...
    Hoppas allt kommer ut fort så att du är på banan snart igen...

Jag har nog haft tur men för min del har mensen kommit tillbaks som vanligt, dvs jag har i stort sett kunnat räkna första dagen på MF som första dagen på mens (första riktiga blödnigen vid MF ej bruna spottings o så...)
    Jag har gjort så att jag testat med billiga graviditetstester för att se när gravhormononerna är ur kroppen och så fort gravtest varit neg har jag börjat kolla med ägglossninsgtest (för att se att allt är igång igen)...

Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?