• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken

Förstår precis hur du känner! Kan knappt ge några råd...det enda som funkar någorlunda för mig är att sysselsätta mig (som Tabbs skrev)...men det är ju inte alltid man känner för det heller...

• CT11
    tm78 skrev 2012-02-16 07:27:09 följande:
    Negativt
    Kanske du testar för tidigt ändå?! 
  • tm78

Jo, jag gör väl det. Det är bara BIM-4 idag. Men jag kände så mycket igår och började faktiskt tro att det kunde vara något... Jag ska försöka att inte deppa ihop riktigt än
    Hur går det för dig/er? Har du fått prata med läkaren än, angående äggstocken/äggledaren?

• CT11
    tm78 skrev 2012-02-16 08:18:35 följande:
    Jo, jag gör väl det. Det är bara BIM-4 idag. Men jag kände så mycket igår och började faktiskt tro att det kunde vara något... Jag ska försöka att inte deppa ihop riktigt än Hur går det för dig/er? Har du fått prata med läkaren än, angående äggstocken/äggledaren?

Åh inte ännu, den 21a ska vi dit. Så länge är vi lite avdankade på alla fronter. . Jag har haft blödningar och lite ont sen röntgen. Tror jag har äl nästa vecka så då sätter vi igång igen;) Är så ininorden utom mig av längtan efter ett barn!! Kan det inte snälla snälla bli vår tur nu??! Så känns det;) Tm- testa igen varje dag fram till mens eller plus. Då har du superkontroll på kroppen, kan kanske vara skönt ist för att "hålla sig" från att testa?
  • Tabbs2

tm-trölit..men det är ju inte kört än!

Ct- inte många dagar nu innnan ni får träffa läkaren, verkar som ni ändå är peppade inför ÄL:)

Draken- jag håller med du:) innan ÄL fine efter ÄL redo för psyket:) Men jag ÄR faktiskt ganska lugn nu oxå...känns lite som "varför skulle de ha tatt sig nu"...men lurar nog bara mig själv att jag e lugn för jag har en sprängande huvudvärk så jag går säkert runt o spänner mig...får väl se hur symptomen ser ut nästa vecka när det börjar närma sig BIM o analyserandet börjar på allvar:)

• JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-16 08:18:35 följande:
    Jo, jag gör väl det. Det är bara BIM-4 idag. Men jag kände så mycket igår och började faktiskt tro att det kunde vara något... Jag ska försöka att inte deppa ihop riktigt än
    Hur går det för dig/er? Har du fått prata med läkaren än, angående äggstocken/äggledaren?
    *håller tummar å tår*
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-16 09:28:43 följande:
    tm-trölit..men det är ju inte kört än!

Ct- inte många dagar nu innnan ni får träffa läkaren, verkar som ni ändå är peppade inför ÄL:)

Draken- jag håller med du:) innan ÄL fine efter ÄL redo för psyket:) Men jag ÄR faktiskt ganska lugn nu oxå...känns lite som "varför skulle de ha tatt sig nu"...men lurar nog bara mig själv att jag e lugn för jag har en sprängande huvudvärk så jag går säkert runt o spänner mig...får väl se hur symptomen ser ut nästa vecka när det börjar närma sig BIM o analyserandet börjar på allvar:)
    Tycker man är knäpp hela cykeln. Efter ÄL sitter man å hoppas på att inte mensen ska komma å när skiten kommer så sitter man och väntar på ÄL igen.

En fråga...
    Bara nått jag läst nånstans men minns inte riktigt. Så hur är det... Är det pojk el flickspermierna som rör sig snabbare?
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • tm78

Ok, lite stirrig nu...
    Jag gick på toa när jag kom hem efter jobbet och det första jag ser är testen jag gjorde i morse som ligger kvar på bänken. Och där är ett teststreck! Förvisso är det väldigt tunt, och väldigt svagt - men det är ju där...
    Så jag var ju tvungen att leta fram den andra testen jag gjorde (på BIM-6, kvällsurin) för att se om det också hade fått ett streck. I så fall hade jag kunna avfärda det med att det är de nya testerna som uppför sig så. Men det var lika blankt och fint som när jag testade.
    Jag VEEEET att man bara ska läsa av testerna inom en viss tid osv. men ändå?!! Hur kan det plötsligt titta fram ett streck som inte var där i morse? VARFÖR? Jag har aldrig upplevt det tidigare. Gaaahhhh, varför hade jag inte kastat testen? Då hade jag ju aldrig sett den och behövt bli så här...

Det betyder ju ingenting, jag vet ju det. Men tänk om... Tänk om! Tänk om!!
    Jaja, jag behövde bara skriva av mig lite... Ha en trevlig kväll alla, jag ska försöka att inte spamma tråden mer nu (i alla fall inte förrän imorgon igen...Tungan ute)

JLD: jag har också läst någonstans om vilka som simmar snabbast, men minns inte riktigt. Tror kanske att det var vi tjejer som var snabbast, men som sagt minns inte.

• JLD1979

Jag gjorde samma sak denna gång. 3 dagar senare så var det starkt streck. Så jag håller tummisar för att det är ett + för din del nu!!!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?