• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

tm- låter ju faktiskt jättekonstigt! det borde ju inte kunna komma ett streck under dagen bara så där tycker man, förstår om du blir förvirrad!
    O ja ska mensen komma så tycker man ju att den kan komma i tid också...

JLD- lät ju ing e kul med ambulans o akut m.m Men skönt att det lilla fröt fortf mår bra!( o att du fick se det:) ) O himla skönt att du blev sjukskriven så du kan ta det lugnt o fokusera på mat o vila:)

Draken- jädra strongt att inte ens räkna på när ÄL är!:)

Ego- själv är jag mer än lovligt irriterad på min kropp... Varje månad sedan sista MF verkar det som att jag får gravliknande symptom innan mens. dvs jätteömma bröst, illamående, molvärk m.m Har jag aldrig haft förut. HUR fasiken ska jag nu kunna veta om jag e gravid eller om d bara e PMS....så jädra elakt rent ut sagt:) o ska d va så? Usch börjar noja rejält över åldern o att det börjar gå utför redan!! GAh!!! deppig e jag oxå o vill bara gråta...
    ja ni ser nedräkning inför BIM:)

• tm78

Jag har också fått mängder med "gravsymptom" efter mitt MA. Kände aldrig något innan mens förr - förutom precis några timmar innan det startade. Men nu börjar PMS bara några dagar efter ÄL och man börjar ju givetvis hoppas att det ska vara något annat än just PMS. Håller med om att det verkligen känns elakt Gråter 

• JLD1979

Kan det ha att göra med att kroppen blir "förvirrad" för en tid efter MA/MF och att den tappar sin cykel och försöker hitta rätt igen och därför då under den tiden så skickar den fel signaler hej vilt så att säga?

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • Tabbs2

Ja JLD jag har ingen aning:) Men min cykel fungerar precis som vanligt förutom då dessa jädra ömma bröst m.m. Jag vet ju att många har så som PMS så man får väl bara acceptera att kroppen nu lagt sig till med detta...
    Hur mår du nu förresten? kunnat äta?

Testade idag dumt nog...väldigt negativt...buhu..usch va ja e less på detta!!

tm- mens än?

CT- lycka till idag hos läkaren!    

Draken- fortfarande lyckligt ovetande:)?      

• tm78

Tråkigt med negativ test Tabbs - men det är ju alldeles för tidigt att testa!

Ingen mens här än. Och jag lyckades hålla mig från att testa i morse Ska inte testa igen förrän på fredag om inte mensen kommer innan dess. Den har kommit på DPO+15 varje månad som jag har tempat, och idag är jag på DPO+16. Det sägs ju att lutealfasen alltid är konstant hos varje kvinna... Så man klurar ju lite. Just nu känns det inte alls som att mensen är på väg heller, men jag känner mig samtidigt totalt ogravid. Alla symptom som jag hade för bara några dagar sedan är borta. Bara yttepyttelite molvärk i ryggen kvar.
    Förmodligen är det bara mitt eget psyke som förstör för mig och “låser” kroppen. Man ska ju helst försöka slappna av och helt sluta tänka på hela bebisverkstaden. Men HUR LÄTT ÄR DET??
    Ska köra ett stenhårt styrketräningspass i eftermiddag och hoppas att det “sätter igång” kroppen igen så att jag kan gå vidare.

Ha en fin dag alla, och lycka till hos läkaren idag CT!!

• CT11
    Tack ni! Läkarbesöket var visst imorgon men jag lovar att återge vad som sägs där. Det är lite domedagen för oss ju.. Konstigt nog har jag faktiskt inte längtat och tänkt på det mötet så jättemycket vilket har varit skönt. 

tm och Tabbs- jag förstår er båda allt för väl. Denna låsning i kroppen samtidigt som man testar negativt... Ahhhh så jobbigt! Man pendlar liksom mellan hopp och förtvivlan. 

På tal om det- Guess who is back in the game! Flört. Jag är på ÄL + 4 och känner mig väldigt illamående! Såklart även molvärk i ryggen och starkt luktsinne och trött. Hahahaha- mitt "gamla jag" är här igen!! Såklart förstår jag att ÄL + 4 inte kan betyda någonting men fantasin och hoppet rusar iväg med mig. Kan man må illa direkt efter befruktning? Jag fick väldigt starkt utslag på ÄL stickan i fredags så vi har 
    Hjärta fredag-måndag.

Nej, självklart, jag vet ju det egentligen...! 
  • Tabbs2

CT-välkommen tebax;)
    Då väntar vi på uppdatering imorrn istället då!

tm-hmm hoppas mensen kommer igång efter träningen ikväll, eller att du får ett fint plus :)

Jag har rosa flytningar..fattar nada...mens? redan? nidblödning? så här sent? nae fattar inte så jag får väl VÄNTA o se...som vanligt mao:)       

• Draken
    JLD1979 skrev 2012-02-20 20:22:11 följande:
    Kan det ha att göra med att kroppen blir "förvirrad" för en tid efter MA/MF och att den tappar sin cykel och försöker hitta rätt igen och därför då under den tiden så skickar den fel signaler hej vilt så att säga?

Tror det handlar om att kvinnans menstruationscykel är komplex som fasiken...finns de som är med om tvärtom också... Jag hade en jäkligt oregelbunden cykel innan mina missfall...och den har faktiskt rätat till sig...

Sedan blir man ju rätt medveten om sin kropp och sina symptom när man försöker... Innan kände jag inte efter.

Det bästa graviditetssymptomet är ju utebliven menstruation...och då inte 1-2 dagar..utan en vecka...och det förstår vi ju i teorin...men inte i praktiken...eller hur?Obestämd    
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-02-21 08:29:44 följande:
    Ja JLD jag har ingen aning:) Men min cykel fungerar precis som vanligt förutom då dessa jädra ömma bröst m.m. Jag vet ju att många har så som PMS så man får väl bara acceptera att kroppen nu lagt sig till med detta...
    Hur mår du nu förresten? kunnat äta?

Testade idag dumt nog...väldigt negativt...buhu..usch va ja e less på detta!!

tm- mens än?

CT- lycka till idag hos läkaren!    

Draken- fortfarande lyckligt ovetande:)?      
    Tabbs2, vet du när du har BIM? 

Jag förstår din "leda". Jag och min sambo har gjort ett "få barn konto"... Vi ska spara ihop 55 000 till en IVF till nästa år. OM vi lyckas innan drar vi på en resa för pengarna istället. Känns som att göra något iaf...

Mitt försök håller konstigt nog än...men, men, man ska ju inte ropa hej...

Jag håller iaf tummarna för er.

• Draken
    tm78 skrev 2012-02-21 09:54:53 följande:
    Tråkigt med negativ test Tabbs - men det är ju alldeles för tidigt att testa!

Ingen mens här än. Och jag lyckades hålla mig från att testa i morse Ska inte testa igen förrän på fredag om inte mensen kommer innan dess. Den har kommit på DPO+15 varje månad som jag har tempat, och idag är jag på DPO+16. Det sägs ju att lutealfasen alltid är konstant hos varje kvinna... Så man klurar ju lite. Just nu känns det inte alls som att mensen är på väg heller, men jag känner mig samtidigt totalt ogravid. Alla symptom som jag hade för bara några dagar sedan är borta. Bara yttepyttelite molvärk i ryggen kvar.
    Förmodligen är det bara mitt eget psyke som förstör för mig och “låser” kroppen. Man ska ju helst försöka slappna av och helt sluta tänka på hela bebisverkstaden. Men HUR LÄTT ÄR DET??
    Ska köra ett stenhårt styrketräningspass i eftermiddag och hoppas att det “sätter igång” kroppen igen så att jag kan gå vidare.

Ha en fin dag alla, och lycka till hos läkaren idag CT!!

Nä, det är inte ett dugg lätt! Låter iaf positivt med lutealfasen...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?