• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11

Halloj, drakenoch Tabbs, usch hemskt att ha sånna dagar men de rullar förbi och sen är man pigg igen...

• CT11
    tm78 skrev 2012-02-22 21:23:50 följande:
    Gud, vad jobbigt med tarmarna Jag hade fått panik om jag inte hade kunnat äta ordentligt! Hoppas verkligen att du får en "enkel" graviditet, och att det är därför du inte känner så mycket. Du var ju på kontroll för bara några dagar sedan och då såg ju allt bra ut så det tycker jag låer lovande

Aj!!
  • CT11

Vårt möte blev en chock för oss båda tyvärr... Det visar sig att min sambos simmare är värdelösa.. De var många, men fel form/utseende och dålig rörelse, för lite zink och något mer kasst som jag inte minns. Jag däremot , kärnfrisk, fertil, inga konstigheter förrutom PCOS. Vi är båda chockade och ledsna. Nu blir det insemination nästa mens, mer utredning av sambon och sen ivf. Det kan inte gå "naturligt". Det lät på läkaren som att en simmare av tre miljoner borde vara frisk, men osäkert. Adoption nästa?! Känns ok med adoption men det stressar mig att vi bara blir äldre och jag vill ha barn NU. Man får inte alltid som man vill, den saken är klar.. Tack och lov jobbar gynläkaren väldigt snabbt och vill köra igång inseminationen direkt, och komma igång med all behandling nu direkt. Sambon är knäckt av skuldkänslor och jag sörger att vi inte blir med barn naturligt.. Aja, när chocken har lagt sig kommer det kännas bättre!

• Tabbs2

Usch JLD låter verkligen jobbigt att inte kunna äta! Men kan du inte göra olika goda smothies, soppor o sånt som är flytande liksom? Då får du ju lite variation iaf o kan äta både kalla o varma såna...
    Angående symptomen så behöver man ju inte ha en massa hela tiden o de kan komma o gå lite...Allt är säkert bra:)

CT- hur gick mötet?

Angående "mötena på odenplan"  så va jag där då efter det tredje missfallet i höstas o sen fick vi göra en missfallsutredning med massa prover, kolla livmodern med kontrastvätska o UL m.m. sist va jag ju där innan jul o fick alla svar o det bestämdes att vid nästa graviditet så ska jag ta progesteron från plus, VUL i vecka 7 o då också börja med Innohepsprutor. Jag fick också starka D-vitamin utskrivet som jag äter redan nu....de va d...

Draken- jag mår bättre idag, hoppas du gör det också?

Kram på er!

• tm78
    CT11 skrev 2012-02-23 09:44:46 följande:
    Vårt möte blev en chock för oss båda tyvärr... Det visar sig att min sambos simmare är värdelösa.. De var många, men fel form/utseende och dålig rörelse, för lite zink och något mer kasst som jag inte minns. Jag däremot , kärnfrisk, fertil, inga konstigheter förrutom PCOS. Vi är båda chockade och ledsna. Nu blir det insemination nästa mens, mer utredning av sambon och sen ivf. Det kan inte gå "naturligt". Det lät på läkaren som att en simmare av tre miljoner borde vara frisk, men osäkert. Adoption nästa?! Känns ok med adoption men det stressar mig att vi bara blir äldre och jag vill ha barn NU. Man får inte alltid som man vill, den saken är klar.. Tack och lov jobbar gynläkaren väldigt snabbt och vill köra igång inseminationen direkt, och komma igång med all behandling nu direkt. Sambon är knäckt av skuldkänslor och jag sörger att vi inte blir med barn naturligt.. Aja, när chocken har lagt sig kommer det kännas bättre!
    Åh nej! Rynkar på näsan Åh, stackars din sambo, jag förstår att han har det jobbigt nu även om det ju såklart inte är hans fel.
    Men vad skönt ändå att höra att gynläkaren är så duktig och att ni får den hjälpen ni kan få. Jag håller alla tummar och tår för en vällyckad insemination nästa cykel!
    Gud, jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva... men KRAM {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Tabbs2

Men CT missade att du skrivit precis!

Ja det var ju inga glädjebesked precis...men nu har ni något att utgå ifrån, eller hur?
    Förstår att det är tungt just nu, men låt det landa så kommer det säkert kännas bättre... Vid IVFborde väl chanserna vara ganska goda, eller sa de ngt om det? O släpp alla tankar på naturligt hit o dit!!

Massa kramar till er!!

• Draken

CT, tror alla ord redan använts...men vill också ge en stor kram. Förstår också att din sambo är nere men som sagt det är ju verkligen inte hans fel. Går det att känna en liten positiv känsla iom att de faktiskt hittat en förklaring? Kanske att det precis som Tabbs skrev är mkt goda chanser vid IVF då du ju är fertil som en kaninHjärta

• CT11

TACK! Va ni är underbara. Det börjar kännas mer ok nu, vi ska ut till landet i helgen och plåstra om oss. I och med att vi nu renoverar köket och lever utan kök så blir vi bjudna på middag av vänner varje kväll och det känns också bra att kunna tänka lite på annat. Jag försöker gå vidare och inte se det här som ett hinder, utan kanske snarare positivt att vi nu får den behandling som jag ändå hade behövt med pcon. Jag kommer att vara ledigt 3 veckor mellan jobb nu så det passar perfekt iom jag kommer behöva komma dit kanske varje dag för insemineringen och mätningar, det blir att äta lite medicin också och kolla äggblåsan etc. 

Enda skillnaden egentligen är att det är mer fokus på min sambo... Försöker jag säga till mig själv...Men han är tyvärr väldigt knäcktGråter. Men men... insemination ger 14% chans till graviditet, men det är ett första steg ialla fall. 

Tabbs- hur går det? Mens??  

JLD- Symptom? Har du ätit?

KRAM t er och trevlig helg!! Skål 

• Tabbs2

CT- skönt att höra att du börjar tänka lite positivt! Det kommer gå superbra det här:)
    14% vid insemination är ju ungefär vad "vanliga dödliga" har vid hemmaförsök:)
    Ta hand om o peppa sambon i helgen!

Här tror jag tanten kommit...men som vanligt har jag nog haft mitt depp lite innan...försöker intala mig att för varje mens o månad som går så är vi ett steg närmare ett plus...eller hur?

Ha en bra helg!!

• Tabbs2

HjärtaÄLHjärta 
    8-9/3 Tabbs 
    Vetifan och skiter i att ha koll februari Draken
    4/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    22-23/3 Tabbs
    19/3 tm78
    ca. 3 mars

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979

GravidGRAVID VECKAGravid 

v6, JLD1979    

Nalle BF Nalle
    121020, JLD1979

BabyFÖDDABaby 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?