• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta   
    7/2 tm78
    10-12/2 Tabbs 

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    22/2 tm78
    24-25/2 Tabbs 

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979

GravidGRAVID VECKAGravid
     v4?, JLD1979

BabyFÖDDABaby  
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-02-11 17:46:39 följande:
    Clearblue digital: Gravid 1-2 v.
    ÄL sticka: fullt utslag
    Gravsticka: svagt gravid men starkare än igår.

Den 27 jan efter MA så slutade jag ge utslag på att vara gravid på mina gravstickor. Det är samma stickor jag använt nu efter...

Så frågan är om jag inte är gravid igen iallafall. Å det gör mig rädd.. Jag har ju inte haft nån mens sedan MA...
    Hur farligt är det? Risk för MA igen? Skador på bebisen? Mest rädd å orolig nu å hur säger man det till sambon när jag velat ha skyddat sex just för att ha en mens innan vi försökte igen?

Det sjuka är att vi bara har haft sex 4 ggr efter mitt MA då jag inte känt nån direkt lust alls..

Vet inte riktigt hur jag ska reagera... Vågar inte vara glad å rädd för nytt MA osv... Känner mig som blank... Vad gör jag nu?
    Stort grattis JLD!!! Så härligt! Smitta av dig till oss:) 
  • Tabbs2

Nämen grattis JLD!!!!

Tror inte du behöver vara orolig för att du inte haft mens emellan...hade det funnits några rester kvar el liknande så hade du nog inte blivit gravid igen..tror att anledningen till att de säger att man ska vänta en gång är för att man lättare ska kunna räkna ut graviditetslängden...
    Många säger ju att de blir lättare gravida efter MF/MA så det gällde ju visst dig:)

Försök slapnna av....du kanske kan få komma på ett tidigt VUL?

Hur är det med andra då??

EGO- Nu får ni komma med vilda gissningar igen:)
    Imorses så ser jag att jag blöder! japp klart blod precis som i början på mens...
    Är på dag 17 och borde alltså haft ÄL för 2-3 dagar sen...
    Va kan nu detta vara?
    Vet att man kan få en liten blödning vid ÄL...men betyder det att jag eg har ÄL nu då eller blöder man efter ÄL?
    Asså shit va kroppen ska hålla på jämt!!

• Tabbs2

Ja det vore ju great CT:) men det är nog alldeles för tidigt för nidblödning....

• Draken

Oh hej vad jag har missat saker. Å positiva sådana ocksåSkrattande
    JLD, stort grattis och jag har flera bra erfarenheter från graviditeter direkt efter missfall (utan mens emellan) som gått alldeles prima. STORT LIKE på vår nya lista.

SMITTA nu för i helvetePlus   

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-02-13 11:49:58 följande:
    Ja det vore ju great CT:) men det är nog alldeles för tidigt för nidblödning....
    Säg inte det! Nidblödning 3 dagar efter ÄL är ju inte helt ovanligt Glad JLD-baciller...
  • Draken
    HjärtaÄLHjärta 
    7/2 tm78
    10-12/2 Tabbs
    Vetifan och skiter i att ha koll februari Draken

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    22/2 tm78
    24-25/2 Tabbs

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979

GravidGRAVID VECKAGravid

v4?, JLD1979   

BabyFÖDDABaby

• tm78
    Tabbs2 skrev 2012-02-13 11:11:10 följande:
    Nämen grattis JLD!!!!

Tror inte du behöver vara orolig för att du inte haft mens emellan...hade det funnits några rester kvar el liknande så hade du nog inte blivit gravid igen..tror att anledningen till att de säger att man ska vänta en gång är för att man lättare ska kunna räkna ut graviditetslängden...
    Många säger ju att de blir lättare gravida efter MF/MA så det gällde ju visst dig:)

Försök slapnna av....du kanske kan få komma på ett tidigt VUL?

Hur är det med andra då??

EGO- Nu får ni komma med vilda gissningar igen:)
    Imorses så ser jag att jag blöder! japp klart blod precis som i början på mens...
    Är på dag 17 och borde alltså haft ÄL för 2-3 dagar sen...
    Va kan nu detta vara?
    Vet att man kan få en liten blödning vid ÄL...men betyder det att jag eg har ÄL nu då eller blöder man efter ÄL?
    Asså shit va kroppen ska hålla på jämt!!
    Jag tror också på nidblödning... Skrattande Du har väl inte tempat/testat denna månaden? Så du kan teoretiskt sett ha haft ÄL lite tidigare än du trott också! Jag håller tummarna!!

Ego: Jag har haft svag molvärk i ryggen/svanken sedan i fredags + en brännande/svidande känsla i magen som kommer och går. Precis samma kände jag förrförra cykeln (innan nyår) och då fick jag ju ett svaaagt plus 2 dagar innan BIM, men sedan var det negativt och mensen kom. Så antingen är detta mina nya PMS-besvär, eller så hade jag faktiskt ett missfall/kemisk graviditet då och i så fall finns det ju hopp nu...
  • Tabbs2

Hmm nidblödning säger ni alltså... känner mig mkt tveksam..men vi får la se vad som händer:) näe jag har ju inte riktig koll på när ÄL va men ändå....den kanske är idag rent av...men nu ORKAR vi inte ligga mer hahaha:)

tm- låter oxå lovande:) vilken dag är du på?

jld- hur mår du nu då? tagit ngt fler test?

Draken- så du kör en sån månad;)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?