• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-13 20:41:27 följande:
    Hahahaha Skrattande DPO = Days Past Ovulation = Dagar efter ÄL

Här: www.blimamma.se/termer-och-forkortningar

Vad skönt att du mår lite illa och överhuvudtaget känner mer av denna graviditeten. Det är ju ett gott tecken!
    Gulle dig! Tack, i dubbel bemärkelse! Skrattande
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • Tabbs2

JLD- låter ju super:) kommer säkert gå alldeles fin fint d här:) förresten en panda kan jag förstå kan bli svårt att få men en hundvalp vet jag nestämt är ganska lätt att hittaFlört

Tm- nja inte mycket senare än vanligt..har haft ÄL från dag 14 till dag 17 förut (o igår va dag 17) men som jag förstod det så kommer en sån blödninge efter att ÄL skett så i så fall stämmer det ju bra...

• JLD1979

Hoppas att ni alla har haft en fin Alla Hjärta Dag!

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • tm78

Alltså, jag vet inte hur jag ska tolka min kropp den här månaden... Temperaturen åker upp och ner som en jojo, jag har haft molvärk i ryggslutet i flera dagar + varit bubblig/gasig i magen på kvällarna. Idag har jag kraftigare molvärk i ryggen och det känns precis som att mensen ska komma när som helst. Samtidigt mår jag lite kymigt (inte illamående, bara lite "oväl"), och nu fick jag hjärtklappning och är lite småyr. Är varm också. Jag vill ju gärna tolka det positivt - men jag vet ju hur mycket djupare jag faller sen när mensen väl kommer... Jag kanske håller på att bli sjuk bara? Åhhhhhh!!! Denna väntan alltså - jag blir GALEN! Skrikandes

Igår fick jag mängder med graviditetstest från min syster (hon jobbar i sjukvården och hade tillgång till tester som skulle destrueras efter ett avslutat projekt). Var ju givetvis tvungen att testa direkt, men BIM-6 + kvällsurin = tokblankt test. Givetvis. Imorse vågade jag inte, men imorgon kanske jag testar igen...

• Tabbs2

tm ja jag vet väntan är ren tortyr! Men just känslan av att mensen ska komma tycker jag har varit ett tidigt gravtecken...men ska inte få dig att börja hoppas...vilket man ändå gör jag vet...det är så jädra typikst att gravtecken o pms e så förädiskt lika..plus att man ju faktiskt inte behöver känna ngt alls fast man är gravid...

Antingen bestämmer du dig för att inte tänka på detta o hitta på massa annat...ELLER så bestämmer du att du testar varje dag så slipper du undra.Cool... nu är det vaddå fem dagar kvar till BIM? Så imorgon BIM-4...kör hårt med testandet vetja:)

Själv tänker jag absolut inte på ngra ev tecken eller känner efter...hahaha yeah right!!

• tm78

Att inte tänka på det funkar uppenbarligen inte... Så jag får nog testa varje dag då
    Hur går det för dig då? Fått någon klarhet i vad det var för blödning du hade?

• Tabbs2

Jag har nog bestämt mig för att det var en ÄL-blödning... så nu går jag o kollar efter en nidblödning titt som tätt...

• Draken

Tabbs och Tm, det är så knäppt allt det här... Jag som "inte har koll just nu" och är närmare ÄL än BIM tycker det är piece of cake...men vet precis hur det blir efter ÄL. Knäppsyke!

Båda mina tidigare misslyckade graviditeter har jag inte haft några symptom men på något sätt ändå vetat...

• tm78

Jag var också lugn innan ÄL denna månaden och tänkte att "ja, ja detta kan jag ju ändå inte styra över så varför fokusera så mycket på det?" Men när ÄL har passerat och BIM närmar sig så är jag inte den lugna personen längre... Känner mig typ manodepressiv - högt uppe och långt nere samtidigt Tungan ute

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?