• Anonym (Sorg.)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?

• Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
  • Anonym (skeptisk)

Om det nu är så jävla synd om er som förlorat era barn "utan att göra något fel" så är det jäkligt konstigt att så få av er vågar erkänna vad socialen anklagade er för? eller framförallt VARFÖR.

• Anonym (väntar...)
    Anonym (skeptisk) skrev 2012-01-30 19:47:40 följande:
    Om det nu är så jävla synd om er som förlorat era barn "utan att göra något fel" så är det jäkligt konstigt att så få av er vågar erkänna vad socialen anklagade er för? eller framförallt VARFÖR.
    De anklagar oss för misshandel, en läkare som lämnade orosanmälan för att vi var inne 2 ggr pga att vårt barn hade ont, men vi visste inte varför. Anledningen till att jag i mitt fall inte vill skriva särskilt ingående är pga att jag inte vill bli igenkänd, främst för att skydda resten av min familj.
  • Anonym (mamma till två)
    Anonym (väntar...) skrev 2012-01-30 18:30:57 följande:
    Det finns INTE en vårdplan!
    Det finns det alltid. Om inte en enskild så finns det i utredningen.
    Anonym (väntar...) skrev 2012-01-30 20:23:45 följande:
    De anklagar oss för misshandel, en läkare som lämnade orosanmälan för att vi var inne 2 ggr pga att vårt barn hade ont, men vi visste inte varför. Anledningen till att jag i mitt fall inte vill skriva särskilt ingående är pga att jag inte vill bli igenkänd, främst för att skydda resten av min familj.
    Inget barn blir placerat på grund av att ni sökt vård för oklar smärta. Läkaren anmäler inte om det inte finns tydliga täcken på att något är fel. Sen plockar inte soc barnen på EN ANMÄLAN. det skall ju utredas noggrant om anmälan är befogad, de utreder i flera månader där de samarbetar med närstående, skola, dagis, BVC osv.
  • Anonym (väntar...)
    Anonym (mamma till två) skrev 2012-01-30 22:02:11 följande:
    Inget barn blir placerat på grund av att ni sökt vård för oklar smärta. Läkaren anmäler inte om det inte finns tydliga täcken på att något är fel. Sen plockar inte soc barnen på EN ANMÄLAN. det skall ju utredas noggrant om anmälan är befogad, de utreder i flera månader där de samarbetar med närstående, skola, dagis, BVC osv.
    Jag är väl medveten om hur det SKA gå till, vilket det gjort för alla mina barn utom ETT, det är det jag försöker få fram här...
    Anonym (väntar...) skrev 2012-01-30 22:23:20 följande:
    Jag är väl medveten om hur det SKA gå till, vilket det gjort för alla mina barn utom ETT, det är det jag försöker få fram här...
    Då har jag inte så mycket mer att skriva, jag har inte sett er utredning. Något är det uppenbarligen men du verkar inte veta vad och det gör inte jag heller. Men som sagt soc gör ett gediget arbete runt barnen och rätten som slår igenom LVU måste följa Lagarna för LVU. Jag tycker att det första du kan göra som förälder är att ta reda på vart bristerna finns och sen få hjälp att rätta till de så gott det går för att bli bra nog för alla dina barn. Begär en konkret och lättläst vårdplan.
  • Anonym (väntar...)
    Anonym (mamma till två) skrev 2012-01-30 22:30:20 följande:
    Då har jag inte så mycket mer att skriva, jag har inte sett er utredning. Något är det uppenbarligen men du verkar inte veta vad och det gör inte jag heller. Men som sagt soc gör ett gediget arbete runt barnen och rätten som slår igenom LVU måste följa Lagarna för LVU. Jag tycker att det första du kan göra som förälder är att ta reda på vart bristerna finns och sen få hjälp att rätta till de så gott det går för att bli bra nog för alla dina barn. Begär en konkret och lättläst vårdplan.
    Men förstår du inte vad jag skriver? DE VILL INTE GE MIG EN VÅRDPLAN! De tänker inte arbeta för att mitt barn ska hem därför tänker de inte göra NÅGONTING!
    Och faktiskt vore det bra om du slutade skriva, för som jag sa i början är detta en stödgrupp för personer som har eller har haft LVU:ade barn... 
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (väntar...) skrev 2012-01-30 22:48:20 följande:
    Men förstår du inte vad jag skriver? DE VILL INTE GE MIG EN VÅRDPLAN! De tänker inte arbeta för att mitt barn ska hem därför tänker de inte göra NÅGONTING!
    Och faktiskt vore det bra om du slutade skriva, för som jag sa i början är detta en stödgrupp för personer som har eller har haft LVU:ade barn... 
    Men om de inte tänker göra någonting så bör de ju begå lagbrott? 
  • Anonym (Lärare)
    Och nu förstår jag att du inte vill lämna ut så mycket personligt, men vad är det för ålder på barnet som är LVUat och de övriga som inte är det...? 
    Vill och vill, du har ju rätt att få ta del av den, det finns alltid ett mål med hela utredningen om än det inte handlar om en hemflytt så finns en vårdplan! Du kan ju gå till receptionen och begära ut allt om dina barn eftersom du är vårdnadshavare.

Stötta varandra då i det som är väsentligt i stället för att bara kasta dynga på soc.
Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU