• Anonym (Sorg.)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?

• Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (väntar...) skrev 2012-01-31 08:24:42 följande:
    Jag är livrädd för att anmäla, de har sagt att de ska ta de andra barnen om jag bråkar :/
    ...och där kan du anmäla en gång till. De har alltså hotat dig med?
  • Anonym (väntar...)
    Anonym (Lärare) skrev 2012-02-01 21:41:27 följande:
    ...och där kan du anmäla en gång till. De har alltså hotat dig med?
    De som gjorde utredningen på det LVUade barnet, deras mantra var att "bråkar ni eller inte gör som vi säger så tar vi de andra barnen också". Detta vet jag att det inte borde kunna hända, eftersom de är avskrivna för att det finns INGENTING på dem, men eftersom det är som det är blir man ju orolig.

1:e socialsekreterare har tex i nämndmötet besvarat vår fråga på hur det kunde gå så långt med att skrika att vi måste väl fatta att vi är okompetenta föräldrar, därefter sa han när vi kom ut i korridoren (tyvärr var det bara vi där) "jag ska personligen se till att ****** aldrig kommer hem igen" 

Vi har tagit upp det med advokaten men eftersom ord står mot ord kan du ju gissa vilka de tror på^^ (detta trots att jag har en relativt bra ställning i vanliga fall) 
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (väntar...) skrev 2012-02-01 21:57:51 följande:
    De som gjorde utredningen på det LVUade barnet, deras mantra var att "bråkar ni eller inte gör som vi säger så tar vi de andra barnen också". Detta vet jag att det inte borde kunna hända, eftersom de är avskrivna för att det finns INGENTING på dem, men eftersom det är som det är blir man ju orolig.

1:e socialsekreterare har tex i nämndmötet besvarat vår fråga på hur det kunde gå så långt med att skrika att vi måste väl fatta att vi är okompetenta föräldrar, därefter sa han när vi kom ut i korridoren (tyvärr var det bara vi där) "jag ska personligen se till att ****** aldrig kommer hem igen" 

Vi har tagit upp det med advokaten men eftersom ord står mot ord kan du ju gissa vilka de tror på^^ (detta trots att jag har en relativt bra ställning i vanliga fall) 
    Kanske dags att kontakta media?
  • Anonym (väntar...)
    Anonym (Lärare) skrev 2012-02-01 22:03:22 följande:
    Kanske dags att kontakta media?
    Det är ju där problemet ligger i att jag inte vill outa min familj, och absolut inte de andra barnen! Försöker så att komma på en annan lösning men hittar inget. Trodde självklart på systemet, men de lyssnar ju på soc´s lögner, vem är jag att stå upp mot dem om jag är en simpel barnmisshandlare?
    Nej, hela den här grejjen har nästan knäckt mig helt och jag som förut var väldigt framåt och trodde på månniskan har dragit mig tillbaka och funderar alltid på baktanken i vad alla säger... 
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (väntar...) skrev 2012-02-01 22:13:24 följande:
    Det är ju där problemet ligger i att jag inte vill outa min familj, och absolut inte de andra barnen! Försöker så att komma på en annan lösning men hittar inget. Trodde självklart på systemet, men de lyssnar ju på soc´s lögner, vem är jag att stå upp mot dem om jag är en simpel barnmisshandlare?
    Nej, hela den här grejjen har nästan knäckt mig helt och jag som förut var väldigt framåt och trodde på månniskan har dragit mig tillbaka och funderar alltid på baktanken i vad alla säger... 
    Fast man kan ju kontakta media och vara anonym... 
  • Anonym (väntar...)
    Anonym (Lärare) skrev 2012-02-01 22:31:04 följande:
    Fast man kan ju kontakta media och vara anonym... 
    Men de lär väl skriva stad och sånt iaf? Vi bor på en väldigt litet ställe och folk har precis slutat prata om oss, vill inte att barnen ska behöva höra om det i skolan o så...
    Det är verkligen pest eller kolera, hur kan det vara meningen att man ska behöva "välja" vilket/vilka av dina barn som ska må dåligt? Hur ska man kunna bedöma vad som är bäst och vad som ger minst skada? 
  • Anonym (flickan med hus)

Jag är en mamma som har ett lvu på mitt barn. Gått två år och jag önskar hem barnet med socialen vill inte ha någon kontakt med mig. Saken är att inte vart överens med en familjemedlem i min familj som är upp och ner i psyket. H*n anmäler folk till höger och vänster. Nu har jag även blivit drabbad. Kommit in orosanmälan under min umgängestid, vilket är helt galet. Hur ser socialen på sådant här? Kommer säkert ske flera ggr tills jag verkligen inte får träffa barnet mer. Jag har god kontakt med alla andra inblandade men inte soc. Det är rent påhitt i anmälningarna och jag verkligen gjort allt för att visa min lämplighet som förälder.

• Anonym (Ledsen)

Är denna tråd fortfarande aktuell?
    Har mitt barn, en liten bebis placerat i jourhem och behöver prata av mig då allt är så jobbigt.

• smurf52

Skriv till Carina Widell på facebook, hon arbetar med sånt här och är superbra att ha o göra med.

• Anonym (///)

I mitt fall så kom polis i uniform & soc jouren till BB & satte LVU på min dotter kvällen innan jag skulle åkt hem.
    Deras enda anledning var att jag inte hade föräldrar att vända mig till!!!

Jag har inte haft kontakt med dessa barnmisshandlare (mina föräldrar) sen många år tillbaka & soc har hela tiden vetat varför!

Jag hade delvis en vän med under förlossningen som stöd...4 barn har hon utan problem & även en annan vän som var & hälsade på inne på BB som varit som en bror för mig under antal års tid som soc med vetat om.

Jag har fått klara mig på egna fötter alla år då soc inte brydde sig om mig, utan lyssnade på mina föräldrar...

HUR I 17!!! kan de göra så!!!???
    Jag fick ens inte bevisa innan de stämpla mig inne på BB inför alla nyblivna föräldrar!          

Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU