BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Hej igen, nu skriver jag igen
Idag var vi på vårt tidiga (v.16+4) rutinultraljud och allt såg bra ut! Inga konstigheter, storleken stämmer exakt med ET. Blev så lättad och glad att jag grät en rejäl skvätt. Och det verkar vara en liten tjej där inne, fast det är lite tidigt att se riktigt tydligt. Men som barnmorskan sa: "Det finns ingenting alls som tyder på att det skulle vara en pojke, så det är troligt att det är en flicka". Inte för att det spelar nån roll, det enda vi bryr oss om är att barnet är friskt, men vi tycker båda att det är roligt att fundera på namn och att veta så mycket som möjligt!
Åhh så avis jag är på er som bor i län där de talar om könet om man vill! Jag har ju fått en tidigt gissning på en av varje, men jag skulle vilja veta säkert...
jag har de senaste dagarna känns tydliga rörelser från ena bebisen, inte hårt men tydligt
Åhh så avis jag är på er som bor i län där de talar om könet om man vill! Jag har ju fått en tidigt gissning på en av varje, men jag skulle vilja veta säkert...
jag har de senaste dagarna känns tydliga rörelser från ena bebisen, inte hårt men tydligt
Jag har så mkt neutrala kläder sen sonen, så jag har så jag klarar mig.. Men vi har sådana namnproblem att all vägledning vi kan få är välkommet.
Det jag inser med dessa tidiga rörelser är att de är så lätta att missa, jag måste vara avkopplad och sitta ner, vilket inte förekommer så ofta under dagarna
Jag fick min gissning när jag gjorde ett privat NUPP, men jag har faktiskt jättesvårt att tro att de på sjukhuset kommer neka att berätta under hela grav, iom att det är två så blir det ju rätt många UL..
Grattis till lyckat UL Pållan!
Här har jag kännt fladder i magen i ca 2 veckor. Första veckan var jag inte säker och ville inte ta ut något i förskott men nu är jag säker på att det är bebisen jag känner. Åh vad jag längtar till RUL, hoppas hoppas att allt går bra. Det skulle vara fruktansvärt om ngt är fel efter man kännt den.
När jag väntade min dotter sa de olika BMarna att det var en tjej alla gånger. På UL i v. 32 fick vi med en ultraljudbild hem på tre vita prickar som föreställede blygdbenet så vi var 100% säkra. Det hade inte spelat någon roll och det gör det inte den här gången heller men det är mysigt att kunna säga hon eller han istället. Det blir liksom en person.
Hoppas att du får ur dom vad du väntar Ladycocos!
Trevlig helg tjejer!
Kram
Ladycocos: Namnet är också främsta orsaken till att vi gärna vill veta om det är en kille eller tjej. Vi blir lika glada oavsett och föredrar unisekläder till små barn. Men, som du skriver Karmosin, så känns det verkligare om man kan säga hon eller han! Tror inte heller att sjukhuset kommer låta bli att berätta för er, inte när det är tvillingar och ni gör flera UL!
Ja, mina vänner som har fått barn säger att det är lättast att känna fosterörelser när man sitter eller ligger ner. Det sägs ju också att man ofta känner det tidigare när man är omföderska... Mysigt hur som helst!
Karmosin: jag var sjukt nervös idag inför RUL så jag vet hur du känner, men egentligen är det ju oftast inget fel. Så när det gäller dig och andra är jag mera logisk och tror absolut att det kommer gå bra ! Mysigt att du också känner rörelser! Och vad skönt på många sätt att ha fått barn förut, då vet man ju lite mera hur det funkar med ultraljud och graviditet och så.
Vi ska ju göra riktat UL/organscreening i vecka 22, hoppas att man ser ännu mera av bebin då! Och kanske tydligare ser om det verkligen är en tjej eller en kille. Tills dess tänker jag bara försöka tänka att det är lite mera sannolikt att det är en tjej, men att man inte vet mer än så.
Nu ska jag ta ut middagen ur ugnen, håller på att hungra ihjäl. Trevlig helg på er!
Är det någon mer som är på ruggigt dåligt humör? Här blåser känslostormarna som små orkaner och jag blir ursinnig och jätteledsen om vartannat. Hur jobbigt och energikrävande som helst.
Hallå hej!
Får man hänga på här? Vi är ett tjejpar där min fru väntar ett syskon till dottern född -09 (också IVF)efter FET, vi är beräknade till slutet av november..
Är i slutet på v. 14 nu...