• bonzo

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hej! Jag har idag testat svagt positivt efter vårt första ivf.  Är på RD 9 efter ET . Har aldrig sett antydan till två streck på graviditetsstickorna förut. Hoppas nu att det verkligen är ett pluss och inget spökstreck eller ägglossningssprutan som ger falskt utslag. Känns verkligen spännande!
    Min riktiga TD är inte förrän 7/3

• bonzo

Köpte ett digitalt CB idag. Tänkte testa med det imorgon bitti eller på onsdag.
    Jag gjorde ÄP 16/2 och ET 18/2 så då borde min BF bli 8 november. Tänk om bebin kommer den 11 nov. 111111

• bonzo

Nu har jag kollat med CB och det stod gravid 1-2. vilket tydligen betyder att man är i vecka 3-4. Min officiella TD är ju på måndag nästa vecka då ska jag ta testet jag fick i Örebro och ringa de.

• bonzo

Grattis Pållan! Härligt! Jag tänkte fortsätta med progesteronet. Först minska ner till 2 per dygn from fredag. Sen ta en per dygn mån-onsd. Sen är mina slut. Tänkte att det kanske är bra att trappa ner..
    Ska ni på semester till värmen ?

Ladycocos:. tack, jag ska kolla på på graviditetskalendern. Jag visste inte att man kan göra vul redan efter ca 2 veckor från TD. Ser man redan ett pickande hjärta så tidigt ?

Coerulea: Vad spännande med vul Jag hade gärna fått tvillingar!

• bonzo
    GravidLISTANGravid
    coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb,    BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                     BF  1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                            BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb         BF  8 november, vet ej vul
  • bonzo

Pållan: Thailand låter perfekt! Vi var i thailand i januari. Det var skönt att ta en paus mellan alla inseminationer och ivf

• bonzo

Nej, jag har nog inte förstått att jag är gravid. Fast det känns härligt! Kollar nästan varje morgon med nya grav.test för att se att strecket blir starkare.
    Vi har inte berättat något för vår familj eller vänner ännu. Tänkte vänta till efter VUL v8. Har inte heller sagt något på jobbet. Där tänkte jag nog inte berätta förrän i maj/juni.

• bonzo

Välkommen till tråden Sola Håller tummar och tår att vul ser bra ut den 18/3. Roligt med två så fina embryon!
    .
    Ladycocos: Jag tycker också kaffe luktar så gott nu! Gick förbi ett cafe igår och bara njöt av lukten. Dock smakar det inte så mycket. Tycker lukter och smaker har förändrats lite. Tror du att det är graviditetshormoner ?

Ikväll ska jag åka på 24 timmars kryssning med några tjejkompisar. Vi ska överraska en kompis som fyller 30 år.
    Jag vet inte om jag ska berätta att jag är gravid och därför inte kan dricka eller om jag ska hitta på att jag äter en medicin eller nåt. Jag äter ju för sig metformin och man ska undvika alkohol då. Jag känner inte de tjejerna andra så väl.

• bonzo

Ja, man kanske kan ta en alkoholfri öl.  Eller så beställer jag in en cider  (4.5 %) och bara smuttar till maten. Så farligt är det nog inte. Är på RD 14 så det är ju supertidigt. Annars gillar jag alkoholfria drinkar med massa goda juicer typ tranbär, ananas... mums. Rödvin drack jag knappt ett halvt glas förra helgen innan jag testade positivt. Men det smakade faktiskt inte lika gott som vanligt.

Jag har inte heller varit på kryssning på evigheter. Problemet är att jag är så himla trött på kvällarna nu.
    Vid 9  är det sovdags. Så det blir kämpigt  att hålla sig uppe ikväll.

• bonzo
    GravidLISTANGravid
    coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb,      BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                        BF  1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                               BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb            BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2,       BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2                                   BF: 31 okt. VUL 18/3
    Karmosin: ÄP 11/2,  ET 16/2           BF: 3 nov, VUL 21/3 
Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF