• bonzo

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hej! Hur går det för er tjejer ? Tråkigt att höra att ni mår så illa. Jag mår ganska bra och blir bara lite illamående om jag inte äter på länge. Tydligen mådde mamma inte så illa varken med mig eller med brorsan så det är kanske ärftligt.

Jag var på vul i förra veckan för att kolla allt är ok. Plutten var ju mindre än väntat på senaste vul i mars och jag har varit lite orolig. Nu så allt bra ut, lill*n hade växt och jag är i v 11 (10+0) idag precis som jag borde vara. Nästa undersökning är KUB 29 april.

• bonzo

Pållan! Skönt att allt så bra ut och att bebben var livlig och verkade må bra. Förstår att du är orolig och vill dubellkolla allt. Jag är likadan. Brukar alltid begära ut mina provsvar och läsa på själv om referensnivåer m.m Litar inte riktigt på att vissa läkare har den tid och engagemang som krävs. Har också råkat ut för att provsvar har försvunnit och glömts borts. Fått läkemedel som var farligt att ta när man försöker blir gravid med risk för fosterskador. Gynekologen sa inget om det. Hann som tur är inte ta några tabletter. Jag läste på själv, ringde upp honom och påpekade detta. Var ganska så arg kan man lugnt säga.  
    Vi ska på KUB imorgon på läkarhuset vid Odenplan.

• bonzo

På ultraljudet KUB idag såg barnmorskan inte så pass bra att det gick att mäta. Jag ska dit nästa fredag igen för nytt försök. Troligtvis beror det på att jag har en bakåtlutad livmoder så bebisen var väldigt långt bak.  Gud vad hon tryckte hårt på magen. Väldigt obehagligt. Gjorde de så på er också ? Hon lovade att det inte skadade bebisen på något sätt.
    Den hade i alla fall växt och rörde på sig mycket.

• bonzo
    coerulea skrev 2011-05-20 17:20:55 följande:
    Hej-hej!
    Gjorde FVP i tisdags och fick svaret igår. Allt ser normalt ut och jag kunde äntligen andas ut. Det har varit väldigt jobbiga veckor för oss. Jag har inte kunnat glädjas åt graviditeten som jag velat, men nu ska jag ta igen all den tiden!

Ha det bra alla!
    Grattis ! Vad skönt att allt såg bra ut!
  • bonzo

Allt är bra hos mig! Äter min andra pencilinkur pga av GBS och urinvägsinfektion. Ska även fortsätta med en annan medicin i 1 månad framåt för att försöka hålla bakterierna borta. Hoppas att bebisen mår bra iaf. Försöker att inte oroa mig.
    Känner inte heller några rörelser ännu. Det är v 15+5 idag. Hoppas att man känner något snart.... Inom några veckor i alla fall. Vi ska på RUL 9 juni

Pållan: Stämmer det att du var i v 16+6  igår ? Vi har väl BF med två dagars mellanrum ?

Lycka till alla som ska på RUL i veckan!

Kram

• bonzo
    pållan skrev 2011-05-25 16:40:27 följande:
    Å vad jag är glad! Var hos min riktiga barnmorska för första gången idag (hon var sjuk på inskrivningssamtalet så jag fick typ bara skriva i papper) och hon var jättebra. Och jag fick lyssna på hjärtljuden, de hörde hur tydligt som helst! Hörde också ett annat svosch-ljud, som visst var sparkar. Så nu är jag lugn och glad igen

Visst är det härligt med hjärtljuden! jag fick också lyssna sist jag var hos barnmorskan

• bonzo
    pållan skrev 2011-05-27 11:12:35 följande:
    Hej igen, nu skriver jag igen

Idag var vi på vårt tidiga (v.16+4) rutinultraljud och allt såg bra ut! Inga konstigheter, storleken stämmer exakt med ET. Blev så lättad och glad att jag grät en rejäl skvätt. Och det verkar vara en liten tjej där inne, fast det är lite tidigt att se riktigt tydligt. Men som barnmorskan sa: "Det finns ingenting alls som tyder på att det skulle vara en pojke, så det är troligt att det är en flicka". Inte för att det spelar nån roll, det enda vi bryr oss om är att barnet är friskt, men vi tycker båda att det är roligt att fundera på namn och att veta så mycket som möjligt!  
    Vad glad jag blir för er skull! Grattis! Skönt att allt såg bra ut!  Vi ska på rul om två veckor! LÄNGTAR!

Jag har känt lite som en fjäril i magen två gånger. Kanske är det bebisen....
  • bonzo

Hej tjejer!

Måste fråga hur mycket  ni har gått upp i vikt ? Jag har gått upp 6 kg och det känns lite för mycket. Min bröllopsring börjar blir för liten.. Undrar varför jag svullnar upp så. Kanske dax att minska på socker och kolhydrater.

• bonzo

Jag har i några dagar haft ganska ont i över magen och känner mig öm. Ont vid varje steg när man går. Bättre när jag sitter ner eller ligger. Det är så svårt att avgöra om det är sammandragningar eller tarmen som spökar..
    Vi ska på Rul imorgon.. Spännande
    Känner bebisen sparka nu. Men bara när jag sitter ner.

Ladycocos: Härligt att RUL gick bra och kul med en liten tjej och kille! Det blir fullt upp för er i höst med de små och
     2-åringen.

• bonzo

RUL imorse. Allt såg bra ut med bebisen. Den sparkade runt och sög på sin lilla hand.    Tror att det är en liten kille men vi frågade inte barnmorskan. Vi får se i november!

Karmosin: Be att de kollar ditt urin för GBS (Streptockock B ) Har man det i urinet så behöver man pencilin. Den bakterien kan orsaka för tidiga sammandragningar. Syns inte på en vanlig urinsticka utan måste skickas till labb.
    Jag har nämligen haft det i urinet och redan hunnit med två pencilinkurer nu under graviditeten. Ofta har man inga speciella uvi-symptom som sveda etc.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF