• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • bonzo

På ultraljudet KUB idag såg barnmorskan inte så pass bra att det gick att mäta. Jag ska dit nästa fredag igen för nytt försök. Troligtvis beror det på att jag har en bakåtlutad livmoder så bebisen var väldigt långt bak.  Gud vad hon tryckte hårt på magen. Väldigt obehagligt. Gjorde de så på er också ? Hon lovade att det inte skadade bebisen på något sätt.
    Den hade i alla fall växt och rörde på sig mycket.

• Ladycocos

Neam, min ena tvilling ligger också långt bak. Håller med om att det känns läskigt när de trycker och skakar på magen för att få fram den lilla...

• pållan

Neam, vad synd att det inte gick att se! Man är ju så nyfiken Låter obehagligt att bli klämd på magen så där, men de vet säkert vad de gör så du behöver nog inte alls oroa dig för bebisen. Mig behövde de inte klämma på, för mig är det motsatt: fostret ligger långt fram i livmodern och moderkakan ligger i framkant. Hoppas att ni kommer se bra nästa vecka!

• Maria123

Hej! Har inte varit inne på länge men har nu försökt att läsa ikapp så bra det går. Mår bra förutom att jag har helvetiska kvälningar, speciellt morgon och kväll, kan knappt gå in i vårt kök för det finns lukt som ger mig kvälningar i kylen osv. Behöver inte lukta illa bara starkt. Får det också ofta utan vidare anledning, men jag hade likadant med min dotter så jag hoppas att det ger med sig snart, jobbigt när man får flera irad, men annars kan jag inte klaga.

Har börjat få en putande mage nu under fläsket. Hade ju en del mage sen innan så det fanns la plats att växa, magen står rakt ut. Kan tro att jag går in i vecka 24 imorgon istället för 14 som det egentligen är! Hur är det med er andra, har magarna börjat att synas än?

• Luella

Vad jobbigt Neam, bättre lycka nästa gång! Jag håller med om att det är jobbigt med klämmande. När jag var gravid med min dotter låg hon och sov när det var KUB-test, och hon låg lite konstig så det inte gick att mäta. Då tryckte barnmorskan till min mage ganska hårt så hon vaknade med ett ryck och försökte simma bort från tryckandet. Lilla gumman, min första reaktion var att jag ville slå till barnmorskan som slog min bebis.

Maria123, min mage syns definitivt. Jag är verkligen förvånad över att folk inte frågar nu när magen buktar ut så mycket. Nästa vecka berättar min chef för affärsledningen och då blir det officiellt också. Jag mår fortfarande illa, inte lika ofta och inte lika intensivt som förut men det är iaf jobbigt.

Nu har jag börjat längta efter RUL som en galning!

• coerulea

Sådär, måste jag säga. Vi skulle göra MKP igår, men moderkakan låg fel på något sätt så vi har fått en tid för FVP om två veckor istället. Det känns som en hel evighet, i klass med att vänta på testdagen efter ET. Besvkelsen var stor och vi har nog inte riktigt hämtat oss ännu. Jag hade tänkt att vänta med att berätta på jobbet tills efter beskedet, men jag vet inte om det går att hålla magen hemlig så länge till. Jag vill bara släppa oron nu och vara glad och gravid, men vågar inte. Är rädd både för resultatet och missfallsrisken.

Ha det bra alla! Och lycka till på fredag Neam!

• Ladycocos

Men SHIT så jobbigt!!! För väntan på MKP, och sen besvikelsen över att inte kunna göra det, och nu 2 långa veckors väntan igen... Hur hanterar ni det?
    Försök att njuta av magen!!!

• Luella

Coerulea, vad jobbigt för er! Jag förstår verkligen att det måste känns hemskt.

Många många kramar

• Ladycocos

Coerulea, hur har det gått för er?? Har ni fått några svar ännu??

Hur mår ni andra? Jag mår toppenbra, även om jag har hamnat i en nojjig period, oroar mig över att jag inte känner bebisarna ännu... Är nu i v 17..

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF