• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • bonzo

RUL imorse. Allt såg bra ut med bebisen. Den sparkade runt och sög på sin lilla hand.    Tror att det är en liten kille men vi frågade inte barnmorskan. Vi får se i november!

Karmosin: Be att de kollar ditt urin för GBS (Streptockock B ) Har man det i urinet så behöver man pencilin. Den bakterien kan orsaka för tidiga sammandragningar. Syns inte på en vanlig urinsticka utan måste skickas till labb.
    Jag har nämligen haft det i urinet och redan hunnit med två pencilinkurer nu under graviditeten. Ofta har man inga speciella uvi-symptom som sveda etc.

• Luella

Neam, det ska jag be att dom kollar. Eller kan man be dom i efterhand föresten? Jag försöker ringa BM nästa vecka och då ska jag fråga henne.

Kul att det såg bra ut idag på RUL!

RUL för oss gick bra idag, tiden för BF som dom fick fram stämde exakt med det datum kliniken satt så det känns ju roligt att bebisen är så perfekt.

Det är en liten kille där inne så nu ska jag bli pojkmamma om allt går bra. Jag som är expert på tjejer och tjejkläder. Och jag har bara systrar så det ska bli jättespännande att få följa en son genom hans uppväxt.

• coerulea

RUL gick bra för oss också. Allt såg fint ut och vi fick fina bilder med oss hem . Vi frågade inte efter kön. Eftersom vi gjort FVP så har vi fått en kod till en webbsida där vi kan gå in och titta efter om vi vill. Än så länge har vi inte haft några problem med att hålla oss ifrån koden. Men nog tyckte jag allt att jag såg något sticka ut...  Blir lite sugen att kolla om vi har rätt.

• pållan

Neam: vad roligt att allt så bra ut på RUL, grattis! Visst är det roligt att se hur den sparkar och håller på där inne?! Det känns så mycket mera verkligt då, tycker jag. Kul att ni tror att det är en kille men låter er överraskas i november, mera spännande så

Karmosin: Härligt att RUL gick bra för er med! Och att BF stämmer med datumet baserat på ET. Det var samma sak för oss, ultraljudsberäkningen för BF stämmer precis med datumet utifrån ET: 6 november. Spännande att ni ska få en kille när du mest har erfarenhet av tjejer! 

coerulea: toppen att det gick fint för er med på RUL! Förstår att du blir nyfiken att kolla om ni såg rätt, själv skulle jag aldrig kunna hålla mig Men jag förstår absoult att man vill bli överraskad också!

Vi gjorde ju också vårt "riktiga" RUL idag. Jag var lite nervös trots att vi gjorde ett extra ultraljud för några veckor sedan. Men idag tittade de mycket mera noggrant och man kunde se mera. Allt såg bara bra ut, och läkaren idag sa också att det är en tjej så nu funderar vi på flicknamn  

• bonzo

Vad roligt att allas bebisar mår bra! Lite blandat killar och tjejer! Jag har annars läst att det föds fler pojkar efter ivf. Vet inte om det stämmer.

Jag var hos Bm idag och tog upp detta med magont. Hon trodde att en del var vanliga graviditetskrämpor, ligament och sånt som sträcks ut. Sen kan det vara mina järntabletter jag äter från apoteket. Känns som att tarmen svullnar upp och magen är helt öm. Hon rekommenderade en brustablett istället, Fexim. Får väl testa den....

Äter ni järntillskott ? Jag hade 113 i värde idag.

• Ladycocos

Jag äter Niferex. Både Hb och Ferretinnivån har varit väldigt låga ett par veckor

• pållan

Neam: det har jag också hört, men i den här tråden verkar det ju rätt jämt fördelat  

Skönt att det "bara" verkar vara vanliga graviditetskrämpor! Järntabletterna kan nog också vara en bov i dramat, jag får jätteont i magen av dem och kan inte äta dem. Har hört att brustabletterna ska vara bättre, men har inte provat själv. Än så länge kör jag med ett järnpreparat från hälsokostaffären, det är bara gjort av pressade örter och är skonsammare. Det är en svensk variant av den tyska klassikern "Blutsaft", smakar lite mindre illa tycker jag. Mitt Hb gick upp från 110 till 135 på fyra veckor när jag började ta det (och då glömmer jag ändå bort det nån dag i veckan) så än så länge tycker BM att det är okej att jag bara tar det. 

Ladycocos: Skönt att det funkar med Niferex för dig, hoppas att HB och ferretinet snart går upp! 

• bonzo

Pållan: Vad heter det preparatet ?
    Jag har tidigare druckit blutsaft som jag tycker smakar gott  Får inte magont av den. Dock så är det för lite järn och mitt värde sjönk trots att jag drack den.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF