• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • coerulea

Hej-hej!
    Gjorde FVP i tisdags och fick svaret igår. Allt ser normalt ut och jag kunde äntligen andas ut. Det har varit väldigt jobbiga veckor för oss. Jag har inte kunnat glädjas åt graviditeten som jag velat, men nu ska jag ta igen all den tiden!

Ha det bra alla!

• Ladycocos

GRATTIS!!!  Vilken lättnad!!
    Ja, se till att nu verkligen njuta ordentligt!! tiden går så snabbt...

• Luella

Åh grattis Coerulea! Vad skönt det måste kännas!

Jag har sedan ca en vecka tillbaka äntligen slutat må illa, så skönt verkligen. Dom flesta vet på jobbet och magen syns nu. Det känns bra men läskigt. Det är ju fortfarande helt overkligt.

I dag är jag i v. 17+0 så det känns skönt, jag älskar fredag för då byter jag vecka Glad

• Ladycocos

Känner igen det där med overklighetskänslan.. Jag fattade nog inte fullt ut förrän vid förlossningen, och den sista poletten trillade nog ner först när sonen var ett par veckor...
    Trots att magen växer rekordsnabbt och jag har gjort 4 UL, så förstår jag inte riktigt.. Tror att det blir bättre om ett par veckor när de riktiga sparkarna kommer.. Längtar såå till RUL om 2 veckor!!

• bonzo
    coerulea skrev 2011-05-20 17:20:55 följande:
    Hej-hej!
    Gjorde FVP i tisdags och fick svaret igår. Allt ser normalt ut och jag kunde äntligen andas ut. Det har varit väldigt jobbiga veckor för oss. Jag har inte kunnat glädjas åt graviditeten som jag velat, men nu ska jag ta igen all den tiden!

Ha det bra alla!
    Grattis ! Vad skönt att allt såg bra ut!
  • Maria123

Va skönt att allt verkar gå fint för alla! Jag mår riktigt bra, alla mina fördömda kväljningar verkar ha gett med sig och tröttheten verkar ha lagt sig, sov bara sex timmar inatt men kände mig ändå utsövd när min dotter väckte mig kvart över fem i morse. Har börjat få rastlösa ben eller vad det heter och lite klåda på benen som stör mig lite men jag ska inte klaga, mår än så länge lika bra denna graviditeten som jag gjorde med den förra, små krämpor som är helt okej. Känner att bebisen rör sig därinne och längtar också till rutinultraljudet den 13 juni. Är idag 15+3.

• Sola

Hej på Er!
    Coerulea: Så underbart för er att allt såg bra ut!!
    Själv så har jag/vi 3 dagar kvar till RUL, jag är sjukt nojjig
    över detta... är med andra ord rädd för allt!!!
    Ja man kan inte göra annat än att flyta med!
    För övrigt så mår jag Död.. har alla graviditetssymptom som
    finns och inget vill ge med sig... men jag är lika lycklig för det :)
    Vecka 18 på tisdag Hjärta
    Kram Sola

• coerulea

Härligt att det går bra för alla!
    Jag har som sagt inte vågat ta till mig att jag är gravid förrän nu, och det är underbart att äntligen sätta på sig något annat än stora skjortor som döljer magen. Njuter av den lilla bulan och glädjs åt varje liten spark jag känner . Går nu runt och speglar mig och tittar på magen i profil Skäms.
    Vi berättade för våra familjer igår och de blev jätteglada. Imorgon är det dags att berätta på jobbet. Jag tycker det är lite nervöst att berätta, men samtidigt jätteroligt.

Nu väntar vi ivrigt på RUL den 9 juni.
    Lycka till alla som ska göra RUL nu snart. Ska bli spännande att höra!

Ha det bra!

• pållan

Vad fint att höra att allt går bra för er, tjejer! 

Ladycocos: Jag är också nojig över att jag inte känner några fosterrörelser ännu och har svårt att fatta att jag verkligen är gravid, fattar hur du känner. Idag är jag i vecka 16+6, har en jätteorolig period då jag är rädd att nåt ska vara fel. Vi ska göra ett  tidigt RUL, redan nu på fredag i vecka 17+4, bara för att jag är så orolig. Vi kommer också göra ett riktat ultraljud i vecka 21, så det kändes bättre att göra RUL så tidigt som möjligt... Längtar till fredag som en galning!

coerulea: Grattis, vad skönt att allt var bra! Det måste ha varit en riktig pärs för er att vänta på resultatet. Njut så mycket ni bara kan av att du är gravid och att allt verkar bra! Härligt att ni har berättat för era familjer, och vad roligt att kunna berätta på jobbet!

Karmosin: härligt att du slutat må illa och att du berättat nu. Och grattis till ny vecka! Själv älskar jag måndagar

Neam: hur mår du? 

Maria123: skönt att du mår så bra och härligt att du redan känner fosterrörelserna!

Sola: Å, tre dagar kvar till RUL - förstår precis hur du känner Lycka till, det kommer säkert gå jättebra!

• bonzo

Allt är bra hos mig! Äter min andra pencilinkur pga av GBS och urinvägsinfektion. Ska även fortsätta med en annan medicin i 1 månad framåt för att försöka hålla bakterierna borta. Hoppas att bebisen mår bra iaf. Försöker att inte oroa mig.
    Känner inte heller några rörelser ännu. Det är v 15+5 idag. Hoppas att man känner något snart.... Inom några veckor i alla fall. Vi ska på RUL 9 juni

Pållan: Stämmer det att du var i v 16+6  igår ? Vi har väl BF med två dagars mellanrum ?

Lycka till alla som ska på RUL i veckan!

Kram

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF