• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Mandelmumsa

Härlig inställning Talica! Jag blev ändå gravid på första försöket så jag borde verkligen försöka tänka som du. Har alla dina frysta överlevt upptiningen? Jag ska förmodligen göra FET i maj och funderar en del på om det kommer att klara upptiningen. Skrapades i tisdags och hcg sjunker fint nu.

• Talica

Hej

Mandelmumsa-ja alla mina har överlevt, dem fryste 2 st 3 dagars ägg, och 3 st 5 dagars. Och alla har haft alla celler kvar efter upptiningen.

såg att jag hade lite stavfel i förra inlägget..
    Jag kommer aldrig mer att göra en medecinsk abort, då kommer jag vilja göra kirurgisk på en gång.

Bara 30 min efter mitt inlägg i fredags svimmade jag för att jag hade förlorat så mkt blod, dem upopskattade det till lite drygt över 1 liter..så jag fick åka ambulans till sjukan, där ja fick massa dropp och en operation.
    Men nu mår jag bra, lite trött lite seg och har ont överallt i hela kroppen..

Men inte stoppar det mig inte Glad Nya tag när jag läkt. Hoppas jag läkt tillräkligt för att starta en ny behandling här innan sommaren.. Men annars blir det efte rsommaren. Då kroppen måste få läka. Måste ju äta massa Järn nu i flera månader, o ta nytt blodprov som visar hur järn värdet är.

• pållan

Viksan07: tack! Ja det är så skönt. Förstår att du längtar till ultraljudet! Men 12:e april är snart, tiden kommer gå fort! För mig var det lite lättare att   släppa oro graviditeten på semestern. Hoppas att du också kunde göra det i Spanien! Jag är också väldigt uppsvälld, har köpt ett par nya klänningar att gömma mig i så att folk på jobbet och så inte ska börja fråga alltför tidigt. 

coerulea: Usch, sanering låter inte som nån höjdare - särskilt inte när man är gravid. Vi har också bestämt oss för att göra KUB, ska prata med barnmorskan om det på inskrivningssamtalet på torsdag. Vi har ju samma BF du och jag coerulea, så kanske kommer vi också få göra det i slutet av april.  Jag vet inte om det spelar nån roll för resultatet i vilken vecka man gör testet? Om inte skulle jag nog vilja göra det så snart som möjligt, så vi får tid att förbereda oss om resultatet skulle bli negativt. 

Karmosin: usch vad jobbigt med  magsjuka när man redan mår illa! Hoppas att dottern snart är frisk igen och att du slipper annat illamående än graviditetsillamåendet. Och att du snart mår bättre! 

Mandelmumsa: skönt att hcg sjunker nu. Hoppas att du mår okej, att du snart återhämtar dig och att FET i maj går bra hela vägen fram till BF! 

Talica: herregud vad otäckt! Vad tapper du är! Ta hand om dig, ät massor av järn så ska du se att kroppen läker fint i tid till ett nytt försök innan sommaren. 

Vi var på födelsedagsfika idag och jag gjorde misstaget att äta en bit tårta, så nu är illamåendet tillbaka med förnyad kraft. Önskar nästan att jag kunde kräkas, men jag har inte den typen av illamående... Får snällt hålla mig till min ris-yoghurt-havregrynsgröt diet i fortsättningen - då mår jag riktigt bra

• Luella

Talica, du är beundransvärd tycker jag. Men fy vad läskigt att du svimmande. Hoppas att du repar dig snabbt!

Mandelmumsa, hoppas att ni snabbt får göra FET och att upptiningen går bra. Jag är alltid så himla nervös när man väntar på resultatet av dels äggplocket och dels upptiningen. Luften står verkligen still i rummet innan läkaren börjar prata.

Ang KUB så sa dom på min MVC att dom brukar tidigast vilja göra det i v. 12. Jag ska på inskrivining idag och ska så be att få göra KUB så snabbt det går så vi slipper vänta till v. 14. Man vill ju bara ha det klart och precis som du säger Pållan, är det negativt så vill man ha tid att förbereda sig och fundera.

Jag blev aldrig magsjuk tack och lov. Men jag mår fruktansvärt illa på eftermiddagarna när jag blir hungrig efter lunchen. Sen håller det i sig tills jag går och lägger mig. Favoriter just nu är apelsiner, äpplen, avocado, turkisk youghurt med lite honung och varm nyponsoppa med glass.

Hoppas att ni får en härlig måndag!

• Viksan07

Pållan: Ja, det låter som en bra idé med stora klänningar som döljer lite - det ska jag också satsa på
    Haha, tårta låter inte kul asså. Det går ju inte att äta fettiga grejer nu. Maken gjorde en risotto med en massa fett och trattisar igår, jättegott för någon som inte är gravid, men hos mig fick den inte stanna kvar så länge Under min förra graviditet så hade inte jag heller den sortens illamående som man kräks av, precis som nu. Men nu har jag kräkts flera ggr och har känslan av att vilja göra det nästan hela dagen. Skumt. Illamåendet är verkligen kämpigt - oavsett om man kräks eller ej. 

Karmosin: Jaa. precis så mår jag också. Det fungerar ganska bra innan lunch (förutom direkt på morgonen), sen när jag försöker äta lunch så får jag i mig några tuggor, sen går det inte mer. Och efter lunch så börjar jag må jätteilla, när blodsockret går ner gissar jag. Sen blir det mer och mer mot kvällen.
    Din diet låter jättesmarrig! Jag äter finnkex och sura gröna äpplen Luktsinnet är helt galet - känner på maken om han har ätit en olik för en halvtimme sedan (oliver är tydligen bebisens hatobjekt just nu... )

Talica: Herregud vad läskigt! Du måste ha varit riktigt tilltygad. Skönt att du känner dig bättre nu

Idag har jag bokat inskrivningssamtal hos barnmorska! Känns kul, overkligt nästan. Är hemma från jobbet och myser pga förkylning och illamående

Lycka till alla!

• Bottis

Åh, jag är så nervös inför VUL, tre dagar kvar. Måtte jag få se ett hjärta!!!

Upptäckte i natt att jag fått fler pigmentfläckar på axlar och bröst. Ser ut som när jag har varit i solen på sommaren. Är det fler som fått fler pigmentfläckar/födelsemärken? Är det en effekt av graviditeten? Har ju inte suttit i ngn sol och solat, finns ju ingen sol  

• Luella

Kul med inskrivningen Viksan! Vi var på vårt inskrivingssamtal igår, det tog 1 timme och 19 minuter Förvånad. Då tog jag förvisso massor av blodprov också och var tvungen att ta det lite lugnt en stund efter. Men jag höll på att komma försent till en inbokad jobblunch som jag hade efteråt. Men det är skönt att ha varit där och pratat lite, nu är det långt kvar till nästa tillfälle, juli någon gång. Så nu längtar jag som en galning efter KUB-testet. Åh vad jag hoppas att det går bra. Förra gången bröt jag ihop fullständigt när vi fick besked om att det såg bra ut.

Lycka till på VUL IShotMyMan!!

• coerulea

Vårt samtal tog också över en timme, förra gången har jag för mig att det tog det en kvart ungefär. Nu har jag en ny barnmorska som verkar mycket trevligare och mer intresserad av att prata och informera. Anledningen till att det tog extra tid var enlgit henne att hon tog två möten i ett. Nästa möte blir någon gång runt v. 25 så det känns som en evighet till dess. Men först blir det KUB, är nervös redan.
    NÄr ska du göra KUB Karmosin?
    NÄr blir det inskrvning Viksan?

Rys-fryser nästan hela tiden. Har för mig att jag blev varmare förra graviditeten, nu verkar det vara tvärs om. Eller så är det bara den kalla våren .

• Ladycocos

Urk vilken hemsk dag det varit.. Vaknade redan 05 av att jag mådde illa.. fick i mig lite blåbärssoppa och somnade om... Maken var ledig så jag fick sovmorgon.. Åt frukost vid 8 som jag fick behålla i ca 5 min...
    Sen har jag varvat äta försiktigt med att kräkas enormt.. Toppade det hela med att svimma i hallen.. Var bara tacksam över att jag inte bar på sonen just då....

Vi har inskrivning nästa vecka..

• Maria123
    Ladycocos skrev 2011-04-06 20:41:16 följande:
    Urk vilken hemsk dag det varit.. Vaknade redan 05 av att jag mådde illa.. fick i mig lite blåbärssoppa och somnade om... Maken var ledig så jag fick sovmorgon.. Åt frukost vid 8 som jag fick behålla i ca 5 min...
    Sen har jag varvat äta försiktigt med att kräkas enormt.. Toppade det hela med att svimma i hallen.. Var bara tacksam över att jag inte bar på sonen just då....

Vi har inskrivning nästa vecka..
    Köp Postafen och känn dig som en männska igen.
Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF