BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Här i Östergötland erbjuda bara NUPP testet till alla, jag väljer att göra KUB testet privat. Här finns nämligen en klinik som drivs av en professor i fosterdiagnostik. Jag gjorde KUB på sonen där..
Trots att jag känner mig så trött så känner jag mig inte riktigt gravid...
Någon som har några bra tips mot magen som blivit supertrög?? Har testat Visiblin, katrinplommon och Laktulos, men inget gör mig riktigt bra...
Är det ingen som vet hur man får listan att se snygg ut? Jag la till ålder och ort..
coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF 6nov, VUL 24 mars
ladycocos 39 år, Linköping: BF 1 nov med tvillingar VUL 29 mars
pållan: BF 6 november, vet ej VUL ännu
Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb BF 8 november, VUL 24/3
Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 23/11, VUL 13/4
Talica FET 14/2, BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3
Maria123: ÄP 16 feb, ET 18 feb, BF 8 nov, VUL 24 mars
Är det normalt att få tydliga ådror på magen. Hajade till framför spegeln då jag upptäckte tydliga ådror längs sidan av magen. Är bara i vecka sju.
Mandelmumsa och vårtur: blir så berörd av era inlägg! @ till dig som undra om förstoppning på apoteket finns laxoberal, du tar ca 10 droppar i vatten och det smakar inget. Kolla först om gravida kan ta det för jag minns inte vad det står, men det är effektiva droppar och magen kommer igång efter nåt dygn. Hoppas annars att ni alla mår rätt okej. Sara kommer till sverige imorgon för vård så det känns tryckt och imorgon går vi även in i v 11 med våra trillingar
Tack för tipset om Laxoberal, men det rekommenderas inte för gravida.. Dessutom gillar jag inte laxermedel, behöver något som jag kan ta på lång sikt, något som hjälper tarmen.. Får prata med BM så snart jag kommit mig för att skriva in mig på MVC..
Päron sägs ju vara bra mot trög mage. Jag har också problem med magen och försöker dricka mycket samt äta mycket frukt. Sväller upp efter varje måltid och ser ut som jag är i femte månaden hela dagarna. På morgonen är magen platt igen. På apoteket har de en produkt av torkad frukt (dadlar m.m) som jag brukar äta.
Det där med att svullna upp efter måltiderna känner jag igen!
Menar du Frukt & Fiber tärningarna? De har jag tagit tidigare, men har för mig att man inte ska ta dem som gravid.....
Jaha! Visste inte att man inte ska ta de när man är gravid! Vet du varför ?
Vårtur och Mandelmumsa - Beklagar för er, såå himla orättvist - massa styrkekramizzar <3
Jag var på MVC idag på inskrivning, har räknat lite fel. Så jag får uppdatera listan lite;
coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF 6nov, VUL 24 mars
ladycocos 39 år, Linköping: BF 1 nov med tvillingar VUL 29 mars
pållan: BF 6 november, vet ej VUL ännu
Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb BF 8 november, VUL 24/3
Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
MrsStarlight 27 år, Göteborg: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 25/11, VUL 13/4
Talica FET 14/2, BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3
Maria123: ÄP 16 feb, ET 18 feb, BF 8 nov, VUL 24 mars
Angående magen- Jag har en man som gillar att baka surdegsbröd, just nu är det mörkt bröd med fullkorn, massor med olika fröer och sånt. Det funkar bra här, blir full fart Annars ska väl frukt och vatten funka och kaffe tror jag. Men det är ju inte så bra att dricka för mycket av.