• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • MrsStarlight

Ja det är bara att intala sig det hi hi Skrattande 
    Det var vad min svärmor sa också!

• Luella

Neam, vad skönt att cystan sprack av sig själv. En operation när man är gravid hade kanske inte varit jätteroligt utan mest ett orosmoment.

Lycka till Vårtur! Jag håller tummarna för positvit besked om de kan ge ett redan nu.

Nu måste jag se till att vi får hem chips illa kvickt Glad. Trevlig kväll!

• Talica

hej

Tänkte bara säga att jag inte läst hela tråden, ännu..

Yasa- Grattis til trillingarna, v 10 härligt...

Neam-vad roligt

Klart man är posetiv, trots dem motgångar man möt :)

Kände på mig redan långt innan dem satte in FET, att det skulle funka denna gång.
    Vet inte varför hade bara den känslan..och så blev det oxå.
    vi vart överlyckliga jag o min fästman, då vi inte kommit så långt någon gång..

Men är spänd o lite orolig inför vårat 2:a VUL nästa vecka på Torsdag, om min lilla ärta som ja kallar han/hon har växt på sig eller inte.. återstå o se. Men jag njuter... Massa illamående och bröstspänningar och massiv trötthet på EM..

• skånejag
    Vårtur2010 skrev 2011-03-23 12:50:23 följande:
    Lite funderingar från mig, hoppas någon har lite lugnande svar att ge mig!

Har som molvärk på vänster sida, det är den sidan jag brukar få ut ägg på. Magen svullnar mycket på efm och kvällen, ringde ner till vår ivf-klinik och fick svaret att överstimulerad kan jag inte vara eftersom vi bara fick ut 6 ägg. Har nu ringt till gyn och ska få komma upp imorgon och att de kollar hur det ser ut, är orolig för utomkvedes och vet att det inte är säkert att de imorgon kan se var den lilla rackaren sitter!
    Man kan ju tycka att man skulle få vara lugn och glad när man äntligen har fått ett Plus men det kändes inte alls såhär förra gången jag var gravid!!
    Ja, jag har troligen samma.. låter så... men på höger sida. Det spänner, trycker och drar på höger sida. Och för mig är det höger sida som jag brukar så ut flest ägg på. För mig känns det nästan som inför ÄL. Hur skumt som helst. Säg gärna till vad de kom fram till så får jag klura på om det kan vara ett lämpligt svar för mig med.
  • Vårtur2010
    skånejag skrev 2011-03-23 20:19:19 följande:
    Ja, jag har troligen samma.. låter så... men på höger sida. Det spänner, trycker och drar på höger sida. Och för mig är det höger sida som jag brukar så ut flest ägg på. För mig känns det nästan som inför ÄL. Hur skumt som helst. Säg gärna till vad de kom fram till så får jag klura på om det kan vara ett lämpligt svar för mig med.
    Håller med det är lite som inför ÄP/ÄL. Det är samma ställe hela tiden, har lite molvärk då och då i resten av "underredet" Flört.
    Här kommer svaret efter undersökningen:

Har nu varit på gyn, de kunde se att det sitter äggblåsor kvar på vänster sidan annars inget konstigt. De tog blodprov och ska kolla det mot det jag lämnade i förra veckan till Malmö och ringa upp under dagen. Har fått ny tid för kontroll den 5/4, har ju inte kommit så långt ännu. Äggstock/äggledare såg lite svullna ut men inte mer än väntat efter ett ÄP sa läkaren.
  • Bottis

Kvinnoläkarna, min hemortsläkare verkar ju ha noll koll. Enligt BM där så är jag i v. 6/7 när jag ska dit 8 april på VUL. Hur skulle jag kunna vara det? Är väl snarare v. 9 eftersom ÄP var 24/2 och då räknar man väl 2+0?

Har jag helt fel eller? Funderar på att ringa och fråga hur de räknar. De hade nämligen ringt in ett meddelande på min svarare där hon sa att jag inte skulle ha ngn brådska att skriva in mig hos BM eftersom jag bara är i v. 6/7 när jag kommer till dem för VUL 8/4.

Begriper inget. Är jag bara i vecka fyra nu, trodde jag var i vecka 7 i dag (6+0) Förvånad 

• Vårtur2010
    Bottis skrev 2011-03-24 13:07:14 följande:
    Kvinnoläkarna, min hemortsläkare verkar ju ha noll koll. Enligt BM där så är jag i v. 6/7 när jag ska dit 8 april på VUL. Hur skulle jag kunna vara det? Är väl snarare v. 9 eftersom ÄP var 24/2 och då räknar man väl 2+0?

Har jag helt fel eller? Funderar på att ringa och fråga hur de räknar. De hade nämligen ringt in ett meddelande på min svarare där hon sa att jag inte skulle ha ngn brådska att skriva in mig hos BM eftersom jag bara är i v. 6/7 när jag kommer till dem för VUL 8/4.

Begriper inget. Är jag bara i vecka fyra nu, trodde jag var i vecka 7 i dag (6+0) Förvånad 
    Helt rätt du är på 2+0 när man gör ÄP!! Jag ska på VUL den 14/4 och då är jag i v 8 (7+6) Gjorde ÄP den 4/3.
  • Ladycocos

Jag fick med mig ett intyg från IVFkliniken med datum, just för att ingen ska hålla på att omdatera graviditeten!! Med sonen ville de flytta mig nästan 2 veckor på RUL...

• Luella
    Ladycocos skrev 2011-03-24 14:02:50 följande:
    Jag fick med mig ett intyg från IVFkliniken med datum, just för att ingen ska hålla på att omdatera graviditeten!! Med sonen ville de flytta mig nästan 2 veckor på RUL...
    Samma för mig. Vi har fått intyg från IVF-kliniken båda gångerna och förra graviditeten ville dom också flytta bakåt men det fick dom inte. Man vet ju exakt med IVF när befruktningen skedde och det är mer relevant än dom mått de kommer fram till.
  • coerulea

Äntligen har jag varit på VUL! Fick se ett pickande hjärta Hjärta.
    Allt såg bra ut enligt läkaren. Puh, ska nu försöka ta det lite lugnt.
    Har också fått ett intyg med mig, är i v 8 nu (7+3). BF 6 nov. Fick med mig en liten bild också, men den är väldigt svårläst, man ser bara en liten suddig fläck .

Ha det bra alla! 

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF