• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Vårtur2010

Hejsan alla!

Tänkte hoppa in här hos er, vi fick vårt Plus i fredags Skrattande det var 3:e försöket men andra graviditeten. Har fått ett tvådagars vid varje försök och första gången blev det tvillingar som tyvärr vid UL i samband med KUB test i v 11 visade sig vara ett MA. Vi har inga barn sen innan, har skrivit lite om mina tankar och känslor och hur våra försök har gått i min presentation
    Uppdaterar er lista och lägger till mig själv och även ålder, tycker det kan vara lite kul att veta. Har förstått att några av er iaf är lite äldre och det känns skönt!! Tyckte det var trevlig att ni även har en man med i denna tråden, alltid intressant att höra hur man ser det från "andra" sidan Skrattande

GravidLISTANGravid
    coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos: BF  1 nov, VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2, BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    Vårtur2010: 38 år, ÄP 4/3, ET 6/3, BF 24/11, VUL 14/4

• Yasa

Hej ochh välkommen vårtur 2010: min fru och jag går in i v 10 idag, har kämpat länge för att få ett barn som vill överleva nu väntar vi trillingar. Sara min fru är 35 och jag är 37år

• Vårtur2010
    Yasa skrev 2011-03-22 14:00:05 följande:
    Hej ochh välkommen vårtur 2010: min fru och jag går in i v 10 idag, har kämpat länge för att få ett barn som vill överleva nu väntar vi trillingar. Sara min fru är 35 och jag är 37år
    Tack!
    Trillingar oj oj oj, grät när jag såg våra vid första försöket. Har alltid sagt att jag ska få tvillingar men fick ändå panik när jag såg att det var två och i huvudet malde det bara hur ska detta gå!!?? Lugnade ner mig och efter någon dag var det bara helt underbart och toppen!
    Lite nyfiken, har ni fått 1, 2 eller 3 embryon insatta. Har läst i lite andra trådar men denna kändes bra Skrattande nopp jag smörar inte bara ett konstaterande.
    Yasa när ska ni på nästa kontroll??
    Själv kommer jag vara jättenervös vid VUL och sen har jag blivit lovad kontroller på hemma sjukhuset pga MA i höstas. Kommer klättra på väggarna annars och vara så nervös så jag vet inte var jag ska bli av. Tror inte jag kommer lugna ner mig förrän efter RUL..
  • Yasa

Vårtur2010: vi har inte fått något insatt utan detta är på ren naturlig väg, men med vår historia så vågar inte Sara vara glad en och det är jobbigt även om jag förstår henne

• coerulea

Yasa- Trillingar!!! Wow! Och helt naturligt dessutom! Är det på grund av trillinggraviditeten som din fru mått dåligt, eller är det andra orsaker. Det verkar som att de som väntar tvillingar känner extra mycket symtom och då föreställer jag mig att det är ännu "värre" att vänta trillingar.
    Eftersom jag fått två insatta så har tanken slagit mig att det kan bli trillingar. Men jag har slagit bort tanken och sett det som orimligt. Men efter ditt inlägg så vet jag inte längre...
    Nu blev jag om möjligt ännu mer nervös inför torsdagen!

Välkommen hit Vårtur2010! Jag räknar mig också som lite äldre, är 36. Har en son som snart blir 3.

• Yasa

Coerulea: var aldrig min mening att gör dig nervig. Sara har mått dåligt dels pga att det är 3 men så har hon en hjärtsjukdom sen födseln så har väl varit både och som bidragit.

• Talica

Hej Tänkte komma in här på eran tråd idag.. hade Vul idag, jätte kul. Men min lilla ärta var mindre än dem trodde. Så ska göra ett nytt nästa vecka den 31 mars.. Men man såg det lilla hjärtat picka. O allt var bra. Men ärtan var lite liten för att vara i V 7+6..hehe brås på sin lilla mamma kanske.  Har gjort ivf, och var sista emberot vi hade i frysen som fasna en blastocyt 5 dagar gammal..

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos: BF  1 nov, VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2, BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    Vårtur2010: 38 år, ÄP 4/3, ET 6/3, BF 24/11, VUL 14/4
    Talica  FET 14/2,  BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3

• Luella

Välkommen Talica och Vårtur2010! Hoppas verkligen att det går bra den här gången för er.

Grattis Yasa!

Jag känner mig fortfarande gravid, dsv illamående och kan äta hur mycket som helst på McDonalds som jag i vanliga fall inte gillar så mycket. I dag var även sista tillfället på adoptiv-föräldrautbildningen. Det är skönt att den är klar om det här skulle gå åt skogen av någon anledning. Vi har 2 blastisar i frysen och 1 embryo och när det är slut så är det adoption som gäller. Men nu hoppas vi på lilla hjärtat som ligger och slår hos mig. V. 7+4 idag.

• Talica

Tack Tack så mkt ..

Karmosin- Vad intressant med adoptiv-föräldrar utbildning :) Hoppas att lilla hjärtat stannar och Grattis
     Är själv i V 7+6 men det är en liten en där inne, så blir nytt vul nästa vecka..
    men såg det pickande hjärtat.. Var sista emberot..

Hoppas hoppas denna gång, har gjort 1 st ET och 4 st FET blir 5 FET med detta.
    Sen börjar karusellen om, om detta inte skulle gå vägen..
    Jag och min fästman har försökt få barn i 6 år..Och längtan är enorm.. Som För alla er här - ALLA VI HÄR HAR EN ENORM LÄNGTAN

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF