BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Jättegrattis Ladycocos!!!
Förstår att det känns omtumlande. Jag fick också två insatta och försöker att förstå hur det kan kännas om man ser två där inne, jag måste dock vänta till nästa torsdag innan jag får veta. Vi är ju några stycken som fått två insatta så vi kan bli flera som väntar tvillingar. Fantastiskt!
Kram!
Kul med en pappa också Yasa! Välkommen!
Varmt välkommen hit Yasa! Hur många försök har ni gjort? Det låter jobbigt med många missfall, man blir ju så fruktansvärt ledsen och besviken.
Ladycocos, Wow! Grattis, vilken härlig nyhet. Hur känns det? Jag har precis som coerulea försökt tänka tanken hur det skulle kännas med två men jag är så livrädd att det inte är nått alls så det blir mest det jag funderar kring.
Jag har också svullen mage och får fundera på klädval. Men det funkar än så länge genom att dra in magen innan jag går någonstans. Sen har jag jättemycket gaser som gör ont och så mår jag illa men alla krämpor känns verkligen heelt ok om det bara är en liten rackare där inne.
Hoppas dagarna går snabbt till måndag!
Välkommen Yasa!
Allt känns så overkligt... Vi har skojat lite om två eftersom jag mår så illa och är så otroligt trött, vilket jag inte var med sonen.. Magen är helt otroligt svullen, och jag var tvungen att ge upp jeansen häromdagen..
Ska på ett nytt VUL redan om två veckor, lär väl bli ett par stycken under resans gång, det är ju en högriskgraviditet...
Ladycocos: är så glad för er skull stort gattis till er. Coerulea: tack för välkomnandet Karmosin: tack för välkomnandet. Vi har varit gifta i snart 18år och vi har fortfarande inte lyckats få en liten att vilja stanna kvar i magen hela vägen. Enl alla utredningar är vi båda friska så alla läkare vi träffat genom åren står häpna och kan inte svar på varför det hela tiden blir missfall. Sara är den som lider mest av detta och ja nu ärr detta sista hoppet för oss för hon orkar inte mer och det fförstår jag helt
Lady: Men dra mig baklänges, shit SÅ underbart. Blir så glad för eran skull.
Yasa: välkommen, vi har 2 mf bakom oss och det är INTE roligt.
Ladycocos: Gud så underbart!! Vad avis jag blir :) Grattis, då blir du trebarnsmor snart då! Var det omtumlande att få veta att det var två? Hade du inte förväntat dig det?
Yasa: Varmt välkommen! Hoppas verkligen att det går bra denna gång!!
Det är verkligen helt underbart!! Jag har alltid velat ha tvillingar, även om det så klart kommer att bli helt otroligt mycket första tiden med 3 småbarn. Men tänk så mysigt att ha 3 barn i så lika ålder!!!
Maken har ju skojat en del om att det skulle vara två, men jag har mest oroat mig för att det inte skulle vara något alls, eftersom sist jag gjorde ett VUL i denna veckan så var det ett MA..
När jag satt hos läkaren och väntade var jag så nervös att jag skakade... Sen tog hjärtat ännu några otäcka hopp vid första titten på skärmen, för jag hann bara se ett par svarta tomma håligheter när lakaren sa "Vet du vad?" Trodde jag skulle få beskedet om ännu ett MA... Men så kläckte han ur sig "Det är dubbelt så bra" och vinklade staven lite så att jag i tur och ordning såg twinsen Även jag såg lätt hjärtana när han pekade
Massa frågor susar genom huvudet.. En del oro också... Jag hade tex tänkt att skippa syskonvagn, men inser att jag nu ändå måste ge mig ut i barnvagnsträsket.. Vilka är riskerna? Jag har förstått att det är bra att det är tvåäggs, tydligen lite mindre risker för barnen.. Kommer det rymmas 3 bilbarnstolar i min bil?? osv osv osv
Känns även lite konstigt att vara så fertil vid IVF trots ålder. Att kämpa så länge på egen hand och så twins på första syskonförsöket... Oddsen att ens lyckas ligger väl på ca 20-25 % för 40 åringar och att sen på två är enligt kliniken ca 5%...
Ladycocos: njut av allt ett tag nu och se till att få vilat med så du orkar, så kan dina make fundera över allt praktiskt med bil och allt. Stort grattis återigen
Grattis Ladycocos! Fantastiskt roligt med tvillingar