• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Luella
    Bottis skrev 2011-03-10 20:54:39 följande:
    En fråga, blev ni dåliga i magen i början av graviditeten? Jag trodde man skulle bli hård i magen...
    Jag är otroligt gasig i magen, jag vet inte om det har något med graviditeten att göra. Jag har redan lite molande smärtor och stickningar så när jag blir gasig gör det jätteont i magen. Men vad gör man inte för en graviditet ?
  • Bottis

Knappt jag vågar skriva in mig i listan...

GravidLISTANGravid

coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb,      BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                         BF  1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                               BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb            BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2,       BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2                                   BF: 31 okt. VUL 18/3
    Karmosin: ÄP 11/2,  ET 16/2 BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3 BF: 16 nov, VUL ?

• coerulea

Trevlig resa Pållan! Är så himla avis!
    Hoppas du mår bra.

Det börjar bli en riktigt snygg lista!

Sköt om er!

• Mandelmumsa

Tack för ert stöd! Jag känner mig lite lugnare nu trots att jag mår toppen och bara har några få gravsymtom med lite god vilja :) Molandet har fortfarande inte återvänt och brösten är inte särskilt ömma längre. Är i v 7 nu, v 8 på måndag, så det går framåt. Pratade med en sköterska på Ivf:en i fredags som lugnade mig med att det är så olika från person till person hur mycket symtom man har och det är normalt att de kommer och går. Så länge jag inte har ont eller blöder kan jag vara lugn sa hon.
    Skönt att höra att det är flera av oss som har få symtom. Jag har bestämt mig för att leva efter Solas devis "Lyckligt gravid tills motsatsen bevisas" :)
    Nu i veckan är det två av oss som har VUL. Ladycocos är först ut på onsdag och sen är det Sola på fredag :) Lycka till hörrni!

• Sola

Fick fullständig panik igår kväll när pappret efter torkning blev brun/rosa färgad!
    Kl var 21 så jag gick till sängen och drog täcket över huvudet, sov i 12 timmar i sträck.
    Idag på förm var det lite, lite rosa.
    Jag är mycket väl medveten att man kan blöda lite, framförallt så kan slemhinnorna
    bli sköra av proggisarna men jag vill INTE ha en droppe av något!!!
    I mina tidigare mf så har jag störtblött direkt och jag har inte ens känt att det har varit på G.
    Mår fortfarande fruktansvärt illa och brösten ömmar, jag är även väldigt trött dvs jag har fortfarande
    grav.symptomen kvar.
    Hoppas att det bara är en skör slemmhinna som spökar...
    VUL på fredag, shit va vi längtar dit.
    Tack för att ni finns
    Kram Sola Solig

• Luella

Fy vad läskigt Sola, jag förstår att du fick panik. Men eftersom det kom så lite är det förhoppningsvis ingen fara. Kram

• Ladycocos

sola. Jag hittade denna text under v 9 i graviditetskalendern:

En del kvinnor har små blödningar tidigt under graviditeten, det är inte ovanligt att det sker när mensen brukade komma. Det kan bero på alla hormonförändringar och på att slemhinnorna i kroppen blöder lättare när man väntar barn. Om blödningen skulle göra ont ska du söka hjälp.

• Skrollansmamma

Tänkte bara önska er alla lycka till!

Jag drar mig ur då jag känner att jag inte mår bra av att jämföra mig med andra i denna sköra situation. För mig skapar det mer oro och därför väljer jag att ta en paus.

Som sagt lycka till alla!!

• Sola

Mina rosa/bruna "flytningar" försvann! Vilken obeskrivlig lättnad. Man ska verkligen gå igenom en bergodal bana av känslor. Längtar tills på fredag då vi ska på VUL, hoppas för allt i världen att vi får se ett tickande hjärta då.
    Villsågärna: man ska göra det som känns bäst, lycka till.

• Ladycocos

Sola, så skönt att höra att de försvann!!!

Jag har mitt VUL i morgon, och det känns som en hel evighet dit. Otroligt nervös över att något ska vara fel!! Men jag försöker verkligen trösta mig med att när jag hade mitt MA hade jag ju inga symptom. Nu är jag sjukt trött, somnar vid 21 på kvällarna, illamåendet kommer och går i svallvågor, och trots att jag inte gått upp i vikt gav jag igår upp mina jeans, det stramar för mycket... Allt smakar papper, vilket gör det svårt att äta trots att jag vet att jag måste...

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF