• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Ladycocos
    GravidLISTANGravid
    coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF 6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                     BF 1 nov, VUL 16 mars
  • pållan

coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF 6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                     BF 1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                            BF, 6 november, vet ej VUL ännu

• bonzo
    GravidLISTANGravid
    coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb,    BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                     BF  1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                            BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb         BF  8 november, vet ej vul
  • bonzo

Pållan: Thailand låter perfekt! Vi var i thailand i januari. Det var skönt att ta en paus mellan alla inseminationer och ivf

• pållan

Börjar bli en fin och lite längre BF-lista nu, härligt! 

Neam: Å vad skönt med en paus innan ivf-start! Så här i backspegeln hade jag nog också helst åkt bort efter inseminationerna och innan vi började med ivf, men det beror kanske på att vi har plussat. Om vi inte hade gjort det hade ju semestern känts ännu viktigare nu, för att få nya krafter. Det ska bli så skönt, vi ska åka till samma ställe som vi var på för några år sedan och bara ta det väldigt lugnt. 

• Ladycocos

Förstår ni att ni är gravida? Jag har lite svårt att komma till insikt

Har ni berättat det för omgivningen ännu? Min familj vet om, eftersom mamma passade sonen ett par gånger när vi åkte till SH..

• bonzo

Nej, jag har nog inte förstått att jag är gravid. Fast det känns härligt! Kollar nästan varje morgon med nya grav.test för att se att strecket blir starkare.
    Vi har inte berättat något för vår familj eller vänner ännu. Tänkte vänta till efter VUL v8. Har inte heller sagt något på jobbet. Där tänkte jag nog inte berätta förrän i maj/juni.

• pållan

Jag har också svårt att förstå. Kommer också testa med jämna mellanrum fram till VUL, för säkerhets skull Vi har berättat för de närmaste som vet att vi har gjort IVF, men varit tydliga med att missfallsrisken är stor osv. Det känns yttepyttelite verkligare nu när vi har berättat för några stycken. 

• coerulea

Nej, jag förstår inte att jag är gravid. Samtidigt så är det i princip det enda jag tänker på hela tiden. Glad
    Jag tror att det är någon sorts försvarsmekanism att inte kunna ta in det ordentligt, för jag är livrädd för missfall.

Jag har berättat för två vänner, för familjen och andra kommer vi nog inte att berätta förrän efter v. 12 eller senare. Det beror på när det börjar bli svårt att dölja .

Ha det bra!

• Ladycocos

Jag har även berättat för mina 2 närmaste väninnor, eftersom de har varit stöttningen genom resan... Lite roligt är att min bästa väninna och jag har 3 dagar mellan våra första, och nu kommer vi ha 4 månader mellan 2orna

Med sonen sa kliniken att om man har sett hjärtat i ca v 8-9 så är missfallsrisken lika låg som efter v 12. Inser att lite av nervositeten inför VUL ligger i att jag förra året hade en ofostrig graviditet som upptäcktes i v 7..

Men en positiv sak är att ett säkert gravtecken har dykt upp. Är såå sugen på kaffe, men det smakar APA! Med sonen hällde jag ut oräknerliga kaffekoppar, det luktade ju så gott, jag var så sugen och sen så smakade jag.... Tog 8-9 månader efter förlossningen innan det var gott igen..

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF