• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Ladycocos

Välkomna in tjejer!
    Villsågärna: Samma sak fick jag höra när jag väntade sonen! Att ett hjärta i ca v 8 sänkte riskerna för missfall!

Satt och läste lite om tvillingar och hittade en lustig sak:
    Märkligt nog ökar däremot sannolikheten att få enäggstvillingar vid provrörsbefruktning, när man för tillbaka två eller fler befruktade ägg. Då tillbakabildas alla ägg utom ett. Det befruktade ägg som överlever delar sig sedan i två identiska embryon som växer inne i livmodern på samma sätt som andra enäggstvillingar

• pållan

IShotMyMan: välkommen! Så roligt att se gamla trådbekanta också i den här tråden ! Jag är också orolig, tror att det är svårt att låta bli efter att ha gjort ivf... Men hoppas att du också kan glädjas åt att du är gravid! 

villsågärna: välkommen! Vad underbart att ha sett ett hjärta slå på ultraljudet. Stort grattis!

Sola: härligt med massor av gravsymptom! Och gravida tills motsatsen bevisar är en väldigt bra inställning Skönt att det snart är dags för VUL för dig... 

Ladycocos: vad intressant. Undrar varför det blir så?

Idag mår jag mera illa igen, ser det som ett gott tecken och har bestämt mig för att det där små ljusrosa grejerna inte ska oroa mig! Kunder dessutom inte hålla mig från att ta ett nytt digitalt gravtest, hade ett kvar i badrumeskåpet, och det visade gravid +3. Hcg verkar stiga som det ska, det kan jag också glädjas åt Ska försöka leva enligt Solas "gravid tills motsatsen bevisas". Om man läser statistik positivt så är det ju betydligt flera graviditeter som går bra än som går dåligt! 

• Ladycocos

En annan lite skum sak med 2 embryon är att studier pekar på att det är enklare att bli gravid med 2 embryon än med 1, även om det bara blir 1 barn..

• Sola
    Ladycocos skrev 2011-03-10 15:00:37 följande:
    En annan lite skum sak med 2 embryon är att studier pekar på att det är enklare att bli gravid med 2 embryon än med 1, även om det bara blir 1 barn..
    5 % större chans sa våran läkare, inte mycket men ändå Glad
  • Ladycocos
    Sola skrev 2011-03-10 15:16:42 följande:
    5 % större chans sa våran läkare, inte mycket men ändå Glad
    Det fick vi också höra från Sophiahemmet
  • Skrollansmamma

Vi fick höra att två toppembryon kan konkurrera ut varandra, däremot är chansen större att lyckad om man sätter in 2 ok embryon istället för ett ok. De hade någon skala som de bedömde embryonas kvalitet.

Vi fick ut ett topp - ET. Och fyra ok, de andra fyra kasserades för det var inte tipp topp men ok att sättas tillbaka. Lite rörigt, hoppas ni fattar.

• Luella

Kikar in lite snabbt bara. Kul med fler i tråden, välkomna .

Jag har fortfarande den stickande känslan i livmodern och det känns bra även om jag inte vill hoppas för mycket, rutinderad IVFare som jag börjar bli.

• coerulea

Jag har också funderat på att införskaffa en CB dgital, bara för att se om det står 3+ nu. Men jag har inte vågat ännu. Två veckor kvar till VUL idag, och det är verkligen en evighet. Anledningen till att vi är tvugna att vänta så länge är att mannen ska på kurs i början av veckan. Han vill såklart vara med, och jag vill att han ska vara med, men jag kommer inte att stå ut att vänta de där extra dagarna!!!

Intressant det där med statistik om två embryon. Jag försöker förtränga tanken på att båda kan ha fäst och sen delat sig... Shit!
    Vid vårt första IVF, när vi fick sonen fick vi också tillbaka två embryon, men bara ett utvecklades vidare. De kunde dock se spår av en hinnsäck i livmodern vid VUL så eventuellt så hade båda fäst, men bara det ena överlevt. Det kanske var så att de hjälpte varandra?

Mitt eksem är fortfarande jobbigt. Har inte fått svar från VC än om läkartid. Mitt förtroende för dem ligger som sagt på botten så jag är inte förvånad. Försökte boka via ett nytt system på nätet som såg lovande ut, men börjar tvivla på om det fungerar.

Ha det bra alla nygravida!

• Ladycocos

Coerulea: Jag drabbades av en VANSINNIG klåda när jag väntade sonen. Det som är viktigt att kolla är att man inte drabbats av Hepatos, men om man har det så kliar det ofta på handflatorna/fötterna

Jag hade inte hepatos så min BM skrev då ut allergitabletter, Tavegyl. de funkade suveränt mot klådan, men gjorde mig totalt groggy, så jag valde att bara ta dem innan jag skulle sova.. Tror att de är receptfria... Kanske värt att prova...

• coerulea

Tack för svar! Vad är Hepatos?

Jag tänkte att jag ska fråga vårdcentralen om möjligheten att få allergmedicin. Men med den här takten så kommer det säkert att dröja 9 månader innan jag ens får en tid dit... Så jag ska absolut kolla upp Tavegyl och fråga på apoteket.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF