BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Lustigt att ni nämner att symptomen har försvunnit, för jag mår också riktigt bra.. Nu är det bara en vecka kvar till VUL, och idag går jag in i v 7. Bara 237 korta dagar kvar!
Idag ska jag distrahera mig själv ett par timmar på IKEA, vi ska köpa kök till vårt nya hus. Skoj, men ack så många val!!!
Kontaktade kliniken angående eksemet, men de tyckte att jag skulle vända mig till vårdcentralen istället. De såg det som osannolikt att det är progesteronet som är boven. Dessutom sade de att de inte trodde att graviditeten kan orsaka eksem. Nu har jag googlat runt lite och sett att vissa faktiskt får eksem under graviditeten även om det inte är vanligt. Shit! Tänk om det ska vara såhär (eller värre ) i 8 månader till! Ska alla fall försöka få kontakt med vårdcentralen, även om jag inte ger så mycket för den vård jag brukar få där. Under tiden smörjer jag med alla salvor jag kommer åt. Just nu håller jag på att snabbt göra slut på Bepanthen-tuben. Rumpkräm för bebisar kan ju i alla fall inte vara så farlig för mina små pyren.
Skönt att höra att det är flera som konstaterat att graviditetssymtomen har klngat av. Det kanske är ett tecken det med
Ha det bra!
Dumt nog har jag inte dokumenterat mina symptom som jag hade varken när jag var gravid med min dotter eller innan mina missfall så jag vet inte. Men första missfallet då kom iaf mensen bara en vacker dag och jag var helt oförberedd. Men då gick jag inte och analyserade hur det känndes hela tiden så jag vet inte hur det var .
Men yrsen är väl ett grav-symtom om jag miss rätt? Huvudvärk kan man få av vad som helst och jag skulle inte koppla det till varken missfall eller graviditet. Eller så är du helt enkelt på väg att bli sjuk. Jag hoppas att det kommer gå bra iaf!
Ladycocos, åh så härligt med nytt kök. Vi renoverade köket i höstas och det var så himla skönt att få fokusera på kakel, skåp och blandare istället för den eviga göra-barn-processen som annars konstant ligger och maler.
Jag känner också mindre symptom idag. Brösten ömmar knappt och två gånger idag fick jag en liten rosa flytning. Blev jätteorolig, så klart. Inget mer har hänt, så jag ska försöka att inte oroa mig i onödan, men det är ju så svårt.
Mandelmumsa. Jag har haft en sk MA (missed abortion), men då hade jag absolut inga symptom alls! och jag har hört fler som sagt samma sak!
Jag tror inte att vi ska oroa oss för mycket, vi ligger alla rätt lika i tiden, och det kan inte vara en slump att symptomen försvinner... När jag väntade sonen hade jag ett gravsymptom: Magen började växa!!
Vad sägs om en pakt i att vi inte oroar oss utan bara njuter av att äntligen vara gravida!!
Ladycocos: du har helt rätt, vi ska bara njuta av att äntligen vara gravida!
Hej, kan jag hoppa in?
Har plussat efter vår första fullgångna ICSI, är på 4+0 i dag så väldigt nytt, väldigt skört Är orolig och nojig att ngt ska gå fel.
BF 16 nov om jag räknat rätt.
Hej
Jag är livrädd för missfall så jag har inte vågat skriva in mig på ett sådant här forum tidigare. Vi lyckades på vårt första ICSI försök. Jag är i v 8 nu (7+2) och var på ultraljud för två dagar sedan där vi fick se ett litet hjärta slå... Läkaren sa att att om det ser såhär bra ut i v 8 är det ovanligt att det går snett, men givetvis finns ju risken..
Jag har BF 24/10.
Hej.
Kul med nya tjejer här, Välkommna =)
När jag läser era inlägg vågar jag knappt skriva om
mina symptom.
Men jag har ett illamående som håller i sig större delen av
dygnet och ömmande bröst, framförallt på natten.
Jag är också LIVRÄDD för missfall, har ändå gått igenom
två stycken och jag hoppas för allt i världen att inte det ska
upprepas.
För våran del är det ca 1 vecka kvar till VUL och min största
fasa är att det inte finns ngt hjärta som slår.
Det är förövrigt många som inte har några större graviditetssymptom,
och dom kommer och går lite.
Vi är alla gravida till motsattsen bevisas tjejer, tålamod och åter
tålamod.
Kram Sola