• Bottis

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hej, kan jag hoppa in?

Har plussat efter vår första fullgångna ICSI, är på 4+0 i dag så väldigt nytt, väldigt skört Är orolig och nojig att ngt ska gå fel.

BF 16 nov om jag räknat rätt. 

• Bottis

En fråga, blev ni dåliga i magen i början av graviditeten? Jag trodde man skulle bli hård i magen...

• Bottis

Jag grinar åt det mesta. Begriper inte. Grinade när jag hörde om jordbävningen i Japan och när sambon berättade att hans grabb trillat i trappen i morse.

Känner inte igen mig själv. 

• Bottis

Var tvungen att testa i dag igen. Så stressad och orolig. Fick ett fint "Gravid 2-3". Nu kan jag le igen för stunden.

• Bottis

Knappt jag vågar skriva in mig i listan...

GravidLISTANGravid

coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb,      BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                         BF  1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                               BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb            BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2,       BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2                                   BF: 31 okt. VUL 18/3
    Karmosin: ÄP 11/2,  ET 16/2 BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3 BF: 16 nov, VUL ?

• Bottis

Uppdaterar

GravidLISTANGravid

coerulea: ÄP 14 feb, ET 16 feb,      BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos:                                         BF  1 nov, VUL 16 mars
    pållan:                                               BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam: ÄP 16 feb, ET 18 feb            BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2,       BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2                                   BF: 31 okt. VUL 18/3
    Karmosin: ÄP 11/2,  ET 16/2  BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3  BF: 16 nov, VUL 8/4

• Bottis
    Ladycocos skrev 2011-03-17 20:19:30 följande:
    Sola.. vi ser spänt fram emot VUL-rapporten i morgon!!

Klockan är  bara 20:18, men jag gäspar stoooort, funderar allvarligt att gå och lägga mig.. Känns dock löjligt tidigt..
    Samma här, har blivit ett stående skämt. Maken frågar numera vid 18/19 om det inte är dags att sova, att jag passerat min läggningstid
  • Bottis
    bonzo skrev 2011-03-23 14:49:53 följande:

Jag gick på vul idag istället för imorgon. Har haft lite ont i magen och det visade sig att jag har haft en cysta på ena äggstocken. Den har nu spruckit så läkaren såg en del vätska. Skönt att den var borta.
    Vi såg även hjärtaktivitet  från det lilla fröet så det var skönt! Hinnsäcken var lite mindre än den borde vara så jag blev tillbakaflyttat till v 6+3. Borde vara på 7+0 idag.Det kunde tydligen bero på att kroppen har jobbat på att få bort cystan. 

Nu är det bara att hålla tummarna att närmaste veckorna löper på bra och snabbt!

Grattis till hjärtat
  • Bottis

Kvinnoläkarna, min hemortsläkare verkar ju ha noll koll. Enligt BM där så är jag i v. 6/7 när jag ska dit 8 april på VUL. Hur skulle jag kunna vara det? Är väl snarare v. 9 eftersom ÄP var 24/2 och då räknar man väl 2+0?

Har jag helt fel eller? Funderar på att ringa och fråga hur de räknar. De hade nämligen ringt in ett meddelande på min svarare där hon sa att jag inte skulle ha ngn brådska att skriva in mig hos BM eftersom jag bara är i v. 6/7 när jag kommer till dem för VUL 8/4.

Begriper inget. Är jag bara i vecka fyra nu, trodde jag var i vecka 7 i dag (6+0) Förvånad 

• Bottis

Är det normalt att få tydliga ådror på magen. Hajade till framför spegeln då jag upptäckte tydliga ådror längs sidan av magen. Är bara i vecka sju.

• Bottis

Åh, jag är så nervös inför VUL, tre dagar kvar. Måtte jag få se ett hjärta!!!

Upptäckte i natt att jag fått fler pigmentfläckar på axlar och bröst. Ser ut som när jag har varit i solen på sommaren. Är det fler som fått fler pigmentfläckar/födelsemärken? Är det en effekt av graviditeten? Har ju inte suttit i ngn sol och solat, finns ju ingen sol  

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF