• Skrollansmamma

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hej

Jag är livrädd för missfall så jag har inte vågat skriva in mig på ett sådant här forum tidigare. Vi lyckades på vårt första ICSI försök. Jag är i v 8 nu (7+2) och var på ultraljud för två dagar sedan där vi fick se ett litet hjärta slå... Läkaren sa att att om det ser såhär bra ut i v 8 är det ovanligt att det går snett, men givetvis finns ju risken..

Jag har BF 24/10.

• Skrollansmamma

Vi fick höra att två toppembryon kan konkurrera ut varandra, däremot är chansen större att lyckad om man sätter in 2 ok embryon istället för ett ok. De hade någon skala som de bedömde embryonas kvalitet.

Vi fick ut ett topp - ET. Och fyra ok, de andra fyra kasserades för det var inte tipp topp men ok att sättas tillbaka. Lite rörigt, hoppas ni fattar.

• Skrollansmamma
    Bottis skrev 2011-03-10 20:54:39 följande:
    En fråga, blev ni dåliga i magen i början av graviditeten? Jag trodde man skulle bli hård i magen...
    Ja jag var lös i magen i början, först nu i v 8 som jag inte är det. Nu är det snarare åt det hårdare hållet men fortfarande helt ok.
  • Skrollansmamma

Åh, jag vill bara att tiden ska gå. Jag pendlar mellan att vara skitglad för att jag är gravid till orolig och nästan ångestfylld. Det är säkert hormoner en del, men jag vill bara vara i v 13 så jag kan andas ut.. lite...

Hur går det för er andra??

• Skrollansmamma

Tänkte bara önska er alla lycka till!

Jag drar mig ur då jag känner att jag inte mår bra av att jämföra mig med andra i denna sköra situation. För mig skapar det mer oro och därför väljer jag att ta en paus.

Som sagt lycka till alla!!

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF