• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Sola

Lady: Oj ska du på VUL redan imorgon!? Ja visst är det nervöst, jag är såklart livrädd att hjärtat inte ska slå. Men enda sättet att få reda på det är att gå dit ;) Kul att det börjar hända lite i tråden.

• Ladycocos

Ja, jag går in i vecka 8 i morgon (7+0), och då är det ok med VUL enligt min klinik. Men jag vet att min vanliga gyn först gör det från v 9. Men sonen gjorde jag exakt samma dag och såg då ett fint blippande hjärta i 7+0

• Sola

Jag klev in i vecka 8 idag:) Då ligger vi riktigt lika. Har läst på många olika ställen att om man ser ett hjärta picka på Vul kring denna tid så är risken för mf väldigt liten. Det känns ju oerhört bra.

• Mandelmumsa

Även jag har gått in i vecka 8 (7+1). Har mitt VUL på måndag när jag precis går in i v 9. Det känns som allt avgörs på VUL:et. Det måste finnas ett pickande hjärta helt enkelt, annars är det ju kört!

• coerulea

Ladycocos- Hur har det gått på VUL?

Min mage börjar bli väldigt svullen, har läst att det är tarmarna som arbetar långsammare och svullnar. Är lite jobbigt med gravidmage redan när jag inte berättat för någon. Försöker dölja den i stora tröjor och koftor.

• Sola

Ladyc: Hur gick det idag? Är ju supernyfiken!

Coerulea: Samma här, väldigt svullen så man får tänka på vilka kläder man tar på sig.
    Har även jobbigt med magen, toalettbesöken är en kamp.
    Vatten, vatten vatten så kanske det löser sig ;)

• Yasa

Är ni bara mammor här eller får även en blivande pappa hänga med? Min fru är äntligen gravid i v 9 som vi hoppas ska vilja bo klart i magen denna gången. Vi har lång erfarenhet av missfall och nu hoppas vi trots att min fru mår dåligt. Hoppas ni alla här mår bra

• Mandelmumsa

Jag har också jättesvullen mage och typ förstoppning för det går långt mellan gångerna! Känns konstigt att ha en synlig mage redan, det är ju så tidigt än och man har knappt börjat fatta själv att man är gravid :)

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF