• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Ladycocos

Skrattar lite... Jag har tappat räkningen på hur många tester jag gjort bara för att bli övertygad!

• pållan

Hej, får jag hoppa in här? Gjorde ÄP den 14/2 och ET den 16/2. Tjuvtestade redan på ruvardag 8 och fick ett positivt test, ganska svagt men ändå positivt. Nu på ruvardag 12 är teststrecken väldigt starka så jag kanske vågar tro på att jag faktiskt är gravid fast den officiella testdagen är först i övermorgon Har sparat Clearblues digitala test tills då... 

• pållan

coerulea: såg nu att vi har samma officiella testdag, vad roligt! Då kanske vi har samma beräknade förlossningsdatum (6/11) också? Förutsatt att vi plussar också på onsdag och att det sedan går bra hela vägen... 

• Ladycocos
    pållan skrev 2011-02-28 17:35:22 följande:
    Hej, får jag hoppa in här? Gjorde ÄP den 14/2 och ET den 16/2. Tjuvtestade redan på ruvardag 8 och fick ett positivt test, ganska svagt men ändå positivt. Nu på ruvardag 12 är teststrecken väldigt starka så jag kanske vågar tro på att jag faktiskt är gravid fast den officiella testdagen är först i övermorgon Har sparat Clearblues digitala test tills då... 
    Jag var likadan, att det var som att plusset på just testdagen var det jag vågade lita på...
  • coerulea

Kul att vi har samma testdag pållan! Jag har också räknat ut BF och det blev 6 nov här på familjeliv. Men på någon annan sida blev det 7 nov. Min högsta önskan just nu är att jag får fortsätta att vara gravid så länge.
    Testade imorse igen, med ett överblivet test från kliniken (från tidigare misslyckat försök). Var orolig att det inte skulle ge utslag, men det gjorde det! Så man kan säga att jag har gjort en liten generalrepetition inför onsdagen.

Ha det bra alla nygravida!

• pållan

Ladycocos: vi är väl lite försiktiga av oss, vi ivf-gravida

coerulea: Det är min högsta önskan med. Hoppas att det går bra så vi får uppleva BF i verkligheten också! Och jag har också  genrepstestat, men lite fler gånger: i fredags, igår och idag - måste hela tiden försäkra mig om att strecket finns kvar... 

• bonzo

Köpte ett digitalt CB idag. Tänkte testa med det imorgon bitti eller på onsdag.
    Jag gjorde ÄP 16/2 och ET 18/2 så då borde min BF bli 8 november. Tänk om bebin kommer den 11 nov. 111111

• pållan
    bonzo skrev 2011-02-28 21:12:30 följande:

Köpte ett digitalt CB idag. Tänkte testa med det imorgon bitti eller på onsdag.
    Jag gjorde ÄP 16/2 och ET 18/2 så då borde min BF bli 8 november. Tänk om bebin kommer den 11 nov. 111111

111111 är ju ett fantastiskt datum att födas på! Själv gläds jag åt att vårt lilla frö blev till på Alla hjärtans dag, det känns också helt rätt  

Spännande att du ska testa med det digitala imorgon, du måste berätta vad det står i testfönstret! Jag sparar det digitala till den officiella testdagen, dvs onsdag. Men det kliar i fingrarna, enda sättet för mig att inte prova redan idag var att inte köpa nåt digitaltest förrän imorgon... 
  • bonzo

Nu har jag kollat med CB och det stod gravid 1-2. vilket tydligen betyder att man är i vecka 3-4. Min officiella TD är ju på måndag nästa vecka då ska jag ta testet jag fick i Örebro och ringa de.

• coerulea

Ska på återbesök imorgon och hoppas att jag får en tid för VUL. HUr länge är det man brukar få vänta, är det 2 eller 3 veckor? Jag är sååååå nyfiken på att veta om det är en eller två där inne.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF