• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Ladycocos
    bonzo skrev 2011-03-28 13:57:59 följande:
    Jaha! Visste inte att man inte ska ta de när man är gravid! Vet du varför ?
    Vet inte, men jag tror att det står så på förpackningen....
  • Talica

Nej vad trist för er vårtur och mandelmumsa, beklagar verkligen. Såå jobbigt..

Ladycocos- Mot min tröga mage äter jag fil med mûsli, plus att ja dricker massa vatten till lunch o äter mest grönsaker,.. ( har problem annars oxå, då har ja fått en medesin rekomenderad som man tar vid behov dulcolax. men vet ej om man får ta dem när man e gravid, men effekt kommer effter 6-12 timmar. finns recept fri på apoteket) 

Illamåendet har jag hela dagarna, tar citron vatten mot det, hjälper jätte bra. funkar ganska bra mot halsbränna med.. Min halsbränna är hemsk vissa stunder, tur att man får ta Novalucol mot den...

Längtar till vårat nästa vul nu på torsdag 31 mars...

• Mandelmumsa

Varför ska du göra ett till VUL, Talica? Var det något dom var oklart eller var det för tidigt sist?

• pållan
    Hej på er! Nu är vi hemma igen efter två slöa veckor i Thailand. Det regnade halva tiden, men vi hade det väldigt fint ändå. Fattade inte riktigt hur trött jag var efter hösten och vinterns behandlingar förrän vi kom iväg. Nu känner jag mig som en ny människa! Fast jag behöver fortfarande sova typ 10 timmar om dygnet

Försöker läsa ikapp om er andra, men har säkert missat massor. Känner igen mig i problem med magen, jag blir väldigt uppsvälld och gasig (sorry) när jag har ätit, men mår illa om jag inte äter. Försöker äta lite men ofta, och är fortfarande mest sugen på kolhydrater i alla former. Thaimat var ingen hit direkt, jag brukar älska stark mat men nu går det bara inte. På det sättet är det ju skönt att vara hemma igen. 

Nu är jag i vecka 9, imorgon är det dags för vårt (försenade pga resan) ultraljud. Är jättenervös! 
  • Vårtur2010

Tack för kramarna, de värmer Flört
    Började blöda smått i söndags och igår kom det mer, men det känns inte som att jag fått igång det ännu!
    Ska enl gyn avvakta och se och sen på undersökning i nästa vecka.
    Lämnar denna tråden nu och önskar er alla lycka till!! 

• pållan

Vårtur: så ledsen för din skull. Många stora styrkekramar! Ta hand om dig

• Ladycocos

Nu har vi tittat på våra små igen!
    De hade vuxit till 20 resp 22 mm, och vi såg hjärtan och pulserande navelsträngar. Nu känner jag mig lite lugnare och allt är lite mer verkligt

• Maria123

I förra graviditeten hade jag också problem med magen, det enda som funkade då var krossade linfrön och fil, det är ju helt naturligt så det åt jag morgon och kväll. Något att testa?

Ja jag får full panik av illamående så jag var så glad att jag inte mådde illa en enda dag förra gången, men denna gången var det värre.....suck, men efter några dagar stod jag inte ut mer, pratade med MVC för jag skulle ändå boka tid och hon sa köp POSTAFEN mot åksjuka, som finns receptfritt på apoteket, det var inga problem att äta det i längre perioder, det var till för gravida också. Så nu tar jag en sån morgon och kväll och slipper illamåendet, UNDERBART!!

• bonzo

Välkommen tillbaka Pållan! Spännande med vul imorgon. Det kommer att gå bra!

Härligt att det såg bra ut med tvillingarna Ladycocos. Vi ska på nästa vul i slutet av april. Längtar redan.

• MrsStarlight
    Ladycocos skrev 2011-03-29 13:24:05 följande:

Nu har vi tittat på våra små igen!
    De hade vuxit till 20 resp 22 mm, och vi såg hjärtan och pulserande navelsträngar. Nu känner jag mig lite lugnare och allt är lite mer verkligt

Åhh vad härligt att höra att dom små liven mår prima
    Försök att bara njut nu hi hi!
Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF