• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • coerulea

Vad kul att läsa Ladycocos! Fantastiskt! Jag längtar sååå till nästa tisdag när det är vår tur, samtidigt som jag är jättenervös. Tänk att de vuxit så mycket redan att de kan härja runt i livmodern, vilken skillnad jämfört med första ultraljudet när man bara ser ett litet hjärta.
    Skönt med bra värden också.
    Grattis!

• Luella

Vad härligt Ladycocos! Grattis Glad

Själv har jag haft så himla mycket på jobbet att jag inte har haft en tanke på det där med plodprovet inför KUB. Så i morse var jag på Karolinska 10 minuter innan provtagningen öppnade. Men dom sa där att det tar ca en vecka innan man får svar och eftersom det är påsk med röda dagar så ser det inte så ljust ut. Hur kunde jag glömma en sån viktig sak? Jag var tvugen att gråta en skvätt på bussen på väg tillbaka till jobbet. Jag som längtat så till tisdagen och nu får vi förmodligen inte något resultat då.

• Luella

KUB-testet gick bra idag Glad

Vi fick bedömingen låg risk, resultatet är sämre än med våran dotter men ändå bra på 1:2985.

Det känns verkligen jättebra och jag ringde faktiskt min mamma och berättade för henne direkt när jag kom hem. Hon kopplade inte alls att jag var gravid utan trodde att vi kommit fram i adoptionskön blixtsnabbt Skrattande.

Nu ser jag fram emot fler rapporter under kvällen!

Kramar

• Ladycocos

Grattis till ett bra resultat Karmosin!!

Jag gjorde mitt privata NUPP idag. Och fick jättebra siffror! Ca 1:1700 på bägge, och det ser ut som om det är en kille och en tjej Även den här gången var han tydligt med att det är min ålder som drar ner siffrorna, bebisarna ser ut att må toppen

Fördelen med det privata är att jag upplever honom som otroligt mycket mer noga, och han använder sig av flera markörer är landstingets klinik. Roligt kändes även att han deltar i en brittisk studie där de försöker lokalisera ännu flera markörer, så han tog en del nya mått till den studien.

• Luella

Grattis Ladycocos till toppenresultat! Vad roligt också med en av varje, de är nog lättare för dom att utvecklas som två individer istället för att buntas i hop som "tvillingarna". Fast iofs så är det inte ett stort problem i det här sammanhaget då man får vara glad för något alls.

• coerulea

Grattis till bra resultat Karmosin!
    För mig konstaterades en förhöjd risk för alla kromosomavvikelser, så vi har fått tid för moderkaksprov i början av nästa vecka. Är jätteledsen och nervös. Gråter Orkar inte vänta och är rädd för beskedet. Är också rädd för missfallsrisken.
    Blä!

• Ladycocos

Coerulea, fy vilken sits att hamna i!! Förstår att det inte är lätt att slappna av och njuta nu.. Men du, tänk på att det är en riskbedömning, och att de flesta som går vidare med testandet får fina besked!
    Vad var det som drog ner värdena, din ålder eller något på bebis?
    Var glad att det är ett MKP, för där är ju missfallsrisken väldigt låg, se till att få lugn och ro och vila efter provet.
    Håll oss uppdaterade om hur ni har det

• pållan

Coerulea: usch vad jobbigt. Hoppas att provet går bra på alla sätt. Jag håller med Ladycocos: KUB är bara ett sannolikhetstest och de flesta som går vidare till moderkakstest/fostervattensprov får bra besked. Tänker på er och håller tummarna allt vad jag kan! stor kram

Karmosin och Ladycocos: Grattis till er båda! Vad skönt med så bra resultat!

Ladycocos, vad spännande att det verkar vara en kille och en tjej därinne Får jag fråga var du gjorde ditt ultraljud? Vore att höra eftersom det verkar ha varit så bra! 

Vi ska göra vårt KUB-ultraljud imorgon fm, så jag kommer nog knappt kunna sova i natt....  

• Ladycocos
    pållan skrev 2011-04-26 21:21:44 följande:
    Får jag fråga var du gjorde ditt ultraljud? Vore att höra eftersom det verkar ha varit så bra! 

På Crocuskliniken i Linköping. Mannen som driver det har jobbat med fosterdiagnostik i över 30 år. Flera landsting använder honom som remissinstans för avancerade ultraljudsundersökningar
    http://www.crocus.nu/Personal_1730_1082.php
    Vi gjorde ett KUB hos honom med sonen..
    Han tittar på hela fostret bla hjärta, hjärtslag, blodflöde, skalle, buk, nackspalt, magsäck, lårben, näsben. Han får mig att känna mig lugn
  • Ladycocos
    Luella skrev 2011-04-26 18:40:23 följande:
    Grattis Ladycocos till toppenresultat! Vad roligt också med en av varje, de är nog lättare för dom att utvecklas som två individer istället för att buntas i hop som "tvillingarna". Fast iofs så är det inte ett stort problem i det här sammanhaget då man får vara glad för något alls.
    Jag är även glad att det är en av varje för att jag inbillar mig att den konstellationen (kille kille tjej) lekar bättre tillsammans längre upp i åldrarna än vad de tre hade gjort om detta hade varit två tjejer.. Kan ha fel, bara känns så..
Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF