• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Hoppfull10
    pållan skrev 2011-05-22 21:20:33 följande:
    Vad fint att höra att allt går bra för er, tjejer! 

Ladycocos: Jag är också nojig över att jag inte känner några fosterrörelser ännu och har svårt att fatta att jag verkligen är gravid, fattar hur du känner. Idag är jag i vecka 16+6, har en jätteorolig period då jag är rädd att nåt ska vara fel. Vi ska göra ett  tidigt RUL, redan nu på fredag i vecka 17+4, bara för att jag är så orolig. Vi kommer också göra ett riktat ultraljud i vecka 21, så det kändes bättre att göra RUL så tidigt som möjligt... Längtar till fredag som en galning!

coerulea: Grattis, vad skönt att allt var bra! Det måste ha varit en riktig pärs för er att vänta på resultatet. Njut så mycket ni bara kan av att du är gravid och att allt verkar bra! Härligt att ni har berättat för era familjer, och vad roligt att kunna berätta på jobbet!

Karmosin: härligt att du slutat må illa och att du berättat nu. Och grattis till ny vecka! Själv älskar jag måndagar

Neam: hur mår du? 

Maria123: skönt att du mår så bra och härligt att du redan känner fosterrörelserna!

Sola: Å, tre dagar kvar till RUL - förstår precis hur du känner Lycka till, det kommer säkert gå jättebra!

Hej Pållan!
    Var inte orolig! Själv är jag gravid i vecka 18+6 och känner ingenting. Var på RUL förra veckan och allt var bra. Moderkakan låg i framvägg och då tar det längre tid innan man känner något.
    Vet precis hur du känner dig har själv varit jätteorolig och tagit UL 4 gånger innan jag gjorde RUL.

Lycka Till!
  • Ladycocos
    Luella skrev 2011-05-23 19:43:04 följande:
    Vi ska också på RUL den 9/6

Grattis Hoppfull!
    det blir en skoj vecka för oss!! Jag har mitt 8/6
  • Sola

Vi gjorde vårat RUL idag och allt såg bra ut, känns obeskrivligt underbart! Har haft årets huvudvärk i eftermiddag/kväll säkert spänningen som har släppt.
    Kram Sola

• pållan

Neam: fint att höra att allt är bra! Trist med upprepade penicillinkurer, men bra att du har koll på det och får penicillin. Hoppas att du slipper det resten av graviditeten! 

Och du har så rätt Neam, det var lite önsketänkande där med veckorna 15+6 skulle det ju ha stått! Idag är jag i vecka 16+1.

Hoppfull10: tack, vad skönt att höra! Både att allt såg bra ut på ditt RUL och att du inte heller känner något ännu. Min moderkaka ligger också i framvägg, det är säkert därför men ni vet ju hur det är, svårt att inte fundera.

Vi kommer att göra ett tidigt RUL (vi går privat) redan nu på fredag för att jag ska coola ner mig. Vi ska flytta i höst och åker till vår nya hemstad nästa vecka för att hitta en lägenhet. Känns läskigt att välja bostad med barnrum innan vi har varit på RUL. Det är säkert bara skrock,  men det är nog bättre att kolla en extra gång än att  gå omkring och undra. Sedan har vi ju det riktade ultraljudet lite längre fram, om de inte ser så mycket nu i vecka 17. 

Karmosin och Ladycocos: vi ska göra vårt nästa ultraljud den 9/6 (men fuskar som sagt och gör ett redan på fredag också . Spännande vecka för oss här i tråden!

Sola: å grattis, vad skönt! Inte undra på att du fick huvudvärk, det måste ha varit en hel del spänningar som släppte... 

• pållan

Å vad jag är glad! Var hos min riktiga barnmorska för första gången idag (hon var sjuk på inskrivningssamtalet så jag fick typ bara skriva i papper) och hon var jättebra. Och jag fick lyssna på hjärtljuden, de hörde hur tydligt som helst! Hörde också ett annat svosch-ljud, som visst var sparkar. Så nu är jag lugn och glad igen

• bonzo
    pållan skrev 2011-05-25 16:40:27 följande:
    Å vad jag är glad! Var hos min riktiga barnmorska för första gången idag (hon var sjuk på inskrivningssamtalet så jag fick typ bara skriva i papper) och hon var jättebra. Och jag fick lyssna på hjärtljuden, de hörde hur tydligt som helst! Hörde också ett annat svosch-ljud, som visst var sparkar. Så nu är jag lugn och glad igen

Visst är det härligt med hjärtljuden! jag fick också lyssna sist jag var hos barnmorskan

• pållan

Neam: Ja jättehärligt! Det blir så mycket mera verkligt. Roligt att du också fick lyssna hos BM senast! 

Karmosin: Tack

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF