BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Ja, tiden går både snabbt och långsamt tycker jag. I dag är jag i vecka 19+4 och om två dagar är det RUL. Vad jag längtar! Om allt går bra har jag bestämt att jag ska slappna av efter det.
Föresten, jag har en del sammandragningar. Speciellt när jag går snabbt eller är stressad. Hur är det för er?
Karmosin: Härligt att du har kommit halvvägs i graviditeten och att det snart är dags för RUL! Jag är i vecka 19 (18+1), helt otroligt. Fast jag önskar att tiden kunde gå ännu snabbare
Jag har också sammandragningar, särskilt om jag går eller står för mkt eller stressar, de gick t om att se på ultraljud. Min BM säger att det inte är nån fara om man inte har ont eller får blödningar, men det är ju bra att försöka ta det lite lugnare. Lycka till på RUL!
Jag var på mitt RUL igår, underbart att se de små!
Även denna gång såg det ut som en tjej och en kille. Här är de kända för att inte berätta kön, och det märktes att hon som gjorde undersökningen inte tänkte berätta. Men vid ett tillfälle höll hon sonden så att man såg könet tydligt, även om jag inte kunde avgöra vad det var. Men på min direkta fråga om det fortfarande såg ut som en tjej så svarade hon ja, och hon bekräftade att den andra hade sett ut som en kille.
Sammandragningar har jag också! Har fått samma besked: Helt normalt så länge det inte gör ont!
Men det är lite svårt att ta det lugnt när jag är hemma heltid med en vild 2åring
Jag har i några dagar haft ganska ont i över magen och känner mig öm. Ont vid varje steg när man går. Bättre när jag sitter ner eller ligger. Det är så svårt att avgöra om det är sammandragningar eller tarmen som spökar..
Vi ska på Rul imorgon.. Spännande
Känner bebisen sparka nu. Men bara när jag sitter ner.
Ladycocos: Härligt att RUL gick bra och kul med en liten tjej och kille! Det blir fullt upp för er i höst med de små och
2-åringen.
Ladycocos: vad skönt att allt såg bra ut på RUL och kul att ni fick veta att det fortfarande verkar vara en kille och en tjej! Förstår att det är svårt att ta det lugnt när man har en tvååring, jag tycker att det är svårt nog när man inte har barn
Neam: Usch vad jobbigt att du har så ont. Hoppas att du kan vila lite och att det snart blir bättre. Men roligt att du känner bebisen sparka nu! Och att det är dags för RUL imorgon! Vi ska också göra vårt ordinarie RUL imorgon, men vi har ju fuskat och gjorde ett privat för 2 veckor sedan för att jag var lite nojig Men jag hoppas att de ser lite mera imorgon, förra gången var lite tidigt så BM såg inte så bra.
Ladycocos: Grattis till lyckat ultraljud!
Neam, vad jobbigt att det gör ont. Du får gärna rapportera vad dom säger till dig angående smärtan.
Men angående SD, jag har så låg smärttröskel att jag tycker att det gör ont. Hur känns det för er är en SD kommer? Är det bara lite obehagligt eller gör det lite lite ont? Jag får ont fläckvis utanpå magen, inte jätteont men lite- till mitteont om man säger så.
Jag ringde min BM och jag ska in och göra urinprov i morgon för att utesluta urinvägsinfektion. Sen om det inte blir bättre eller börjar göra mer ont ska jag få en läkartid men jag tänker nog se till att jag får det i vilket fall som helst.
Och imorgon RUL precis som fler i tråden. Jag är så himla nervös verkligen!
Kram tjejer
Karmosin: Jobbigt att dina sammandragningar gör ont. Mina har också gjort ont ett ar gånger, ett par nätter vaknade jag av att det gjorde riktigt ont (det var då jag blev lite orolig, men det var ingen fara). Men för det mesta tycker jag mest att det känns obehagligt, magen hårdnar och det känns lite som en kramp, ofta på ena sidan av magen. Bra att du utesluter urinvägsinfektion och jag tycker absolut att du ska se till att få en läkartid om det inte går över. Inte för att jag tror att det är nån fara, men om man är orolig känns det ju bättre att kolla än att gå och fundera. Jag kände mig urfånig för ett par veckor sedan, men oron släppte inte så jag träffade BM och gjorde ett extra UL. När det visade sig att allt var bra kunde jag slappna av mera och sedan dess har faktiskt sammandragningarna varit lindrigare. Vet inte, men kanske beror det på att jag inte spänner mig pga oron? Lycka till på RUL imorgon, det kommer säkert gå fint! kram
Här sparkas det för fullt i magen . Ska också på RUL imorgon, men eftersom vi gjort FVP som var normalt och KUBet såg bra ut så är jag inte jätteorolig. Lite spänd, men det ska mest bli roligt!
Lycka till imorgon alla ni andra!
coerulea: Roligt att det är så många som ska göra RUL imorgon! Ska bli kul att läsa uppdateringarna Jag är mest förväntansfull inför imorgon, men det beror på att jag gjort ett extra UL. Lycka till imorgon du med!