BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Neam: Det heter "Järnsaft" och till verkas av nåt företag som heter Naturell Ab. Tror dock att det är typ samma sak som Blutsaft, så det kanske inte heller funkar för dig. Men det kan ju vara värt ett försök! Jag gissar att jag kommer få gå över till riktigt järntillskott också så småningom, berätta gärna hur det funkar med brustabletterna. Men hittills har det räckt med den där järnsaften, och så äter jag så mycket järnrika livsmedel jag kan vid alla måltider, bl a havregryn till frukost, pumpafrön (innehåller massor av järn), så mycket jordgubbar och blåbär jag bara kan (känns inte direkt som nån uppoffring ,färska gröna grönsaker som spenat och broccoli. Och jag använder gjutjärnsstekpanna och gjutjärnsgryta så mkt jag kan. Tyvärr hatar jag blodpudding och mår illa av rött kött nu när jag är gravid, men fisk och skaldjur innehåller också mkt järn. Och så ska man ju undvika mjölkprodukter, kaffe och svart té samtidigt som man får i sig järnet. Men däremot se till att få i sig c-vitamin samtidigt, då ökar upptaget av järn.
Oj vilken värme, mina fötter sväller som bollar och illamåendet ökar. Hur mår ni andra?
Sola
Sola: Samma här, känner mig också svullen och illamående i värmen.
Ladycocos: å vilket bra tips, det ska jag också prova - tack!
En fråga till er andra. Hur flitiga är ni på att äta fisk? 2-3 gånger i veckan kommer jag tyvärr inte upp i. Ni som inte heller gör det, tar ni ngn form av ersättning?
Ha det gott i värmen
skånejag: jag äter fisk minst tre gånger i veckan, mest för att jag har svårt att äta kött nu under graviditeten. Men annars kanske du kan komplettera med omega 3? Läste nånstans att man inte ska äta omega 3 gjort av fiskleverolja när man är gravid, för den innehåller för mkt vitamin A. Däremot ska omega 3 från fiskolja gå bra. Har läst att bl a Pharbio Omega 3 som finns på Apoteket ska vara godkänt för gravida.
Om ni gillar sill så är det en lysande källa till Omega3!!
Så lite som 1-3 bitar som täcker dagsbehovet av sill, och själv tycker jag det är gottigt med tex löksill på en macka
Nej, jag äter inget Omega-tillskott klarar mig bra på mitt fiskintag
Om ni gillar sill så är det en lysande källa till Omega3!!
Så lite som 1-3 bitar som täcker dagsbehovet av sill, och själv tycker jag det är gottigt med tex löksill på en macka
Nej, jag äter inget Omega-tillskott klarar mig bra på mitt fiskintag
Hej tjejer, i helgen har vi varit i Kolmården och tittat på djur med vår dotter. Vi har verkigen haft det bra men oj vad trött jag är nu. Det blir en tidig kväll!
Kram
Ladycocos: Bra tips om sill, tack!
skånejag: Hoppas att det funkade
Karmosin: Vad mysigt det låter! Men fattar att du är trött, jag blir helt slut bara av att jobba några timmar och gå och handla.
Dagens goda nyhet nummer: jag kände precis bebisen sparka på riktigt för första gången, fantastiskt! Har känd rörelser förut, men det här var ett par riktiga buffar. Idag går jag in i v 20, så det var ju symboliskt
Och så en trevlig shoppingnyhet: Polarn & Pyrets sommarrea startar på torsdag, ser fram emot att shoppa lite fina bebiskläder!