BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Hej tjejer!
Jag hoppas att ni har något bra input.
Sedan ett par veckor har det börjat trycka nedåt på ett lite obehagligt sätt. Svårt att beskriva men det känns som allt är så väldigt långt ned mot "hålet" där bebisen ska ut sen. Det känns inte alls bra. Ringde BM idag och jag ska få en tid att komma nästa vecka. Hon frågade om jag blödde (det gör jag inte) och om jag känner bebisen (det gör jag) och sen att om det känns konstigt i helgen ska jag ringa gynakuten. Det sista blev jag väldigt uppjagad av. Hur känner ni? Trycker det nedåt så ni känner det precis ovanför musen? Nu är jag i vecka 20+0.
Karmosin: Be att de kolla så att du inte har GBS bakterier. Det är jätteviktigt. Det kan orsaka tidiga sammandragningar och påverka livmodertappen så att den öppnar sig i förtid. Känns det obehagligt tycker jag att du kan åka in och kolla upp det redan i helgen. Kåvepenin hjälper mot detta och du kanske behöver en kur omgående. De kan ta urinprov men också ett prov vaginalt. Bakterien sitter i vaginan.
Man brukar inte blöda utan har ofta lite diffusa symptom. Värk i magen (mensvärk) , tryck m.m
Se till att vila så mycket du kan. Ligg ner och ta det lugnt!
Tack för svar Neam. Jag lämnade urinprov förra veckan och skulle få besked den här veckan om det var något. Jag är dock osäker på vad dom kollade då, kanske bara urinvägsinfektion.
Är det bara jag som känner tryck?
Jag letade lite i andra trådar här FL och folk med den här tryckande känslan verkar ha varit med om allt från att bli sjukskrivna pga för mjuk livmoder tapp till att det inte var något alls utan bara en växande livmoder.
Karmosin: Hoppas att allt är okej! Jag tror säkert att det är det, men förstår att du är orolig och det är jättebra att du tar det på allvar och kollar upp det. Jag kände nåt liknande några gånger i samband med sammandragningar för ungefär en månad sedan, smärtor och ett tryck nedåt. Blev orolig och gick till barnmorskan, jag gjorde också ett extra ultraljud. Det var ingen fara, men ultraljudet visade kraftiga sammandragningar, fortfarande ingen fara men jag uppmanades att ta det lugnt. Och jag har trappat ner sedan dess och smärtan och trycket har inte kommit tillbaka sedan dess. Hoppas att det är nåt liknande för dig!
Pållan; Jag tror också att det är super viktig att inte stressa utan försöka varva ner och vila så mycket man kan.
Jag kan också känna värk i magen och är allmänt trött. Fötterna brukar värka som attan när man kommer hem från jobbet.
Idag har jag jobbat hemifrån och tagit det lugnt. Tyvärr är vår kanin dålig så jag har fått pyssla om honom en del.
Neam: ja gud vad man är slut efter jobbet! Hoppas att du får semester snart.... och skönt att kunna jobba hemifrån ibland. Jag försöker också göra det en del, det hjälper verkligen. Stackars kaninen, hoppas ompysslandet hjälpte!
Jag har semester hela juli! Skönt!
Kaninen mår bättre. Veterinärbesöket kostade 3000 kr men vad gör man inte för sina husdjur. Dumma som vi är så har vi ingen försäkring på den. Vi har även en katt och den är försäkrad.
Ja, oj vad skönt det ska bli med semester. Orken och tålamodet sjunger verkligen på sista versen, både på jobbet och hemma. Dessutom har min kära dotter hamnat i någon slags 2-års trots. Jag jobbar veckan efter midsommar också och sen är det ledigt i 5 och en halv vecka. Den här sommaren ska vi inte resa runt och hålla på som vi gjorde förra sommaren, utan vi åker till Mallis i två veckor och är hemma resten.
Jag har fått tid på onsdag hos BM så det känns bra!
Skönt att kaninen mår bättre Neam!
Neam: Vad härligt! Jag har också semester hela juli, längtar! Skönt att det gick bra med kaninen )förutom veterinärskostnaden). Typisk att det var just det oförsäkrade husdjuret som behövde vård...
Karmosin: Härligt med lång semester och att inte flacka runt! Den här veckan är ju kortare också, pga midsommarafton, så det är ju inte långt kvar! Har träffat en trotsig treåring idag, så jag kan tänka mig lite hur det är att har en trotsig 2-åring Och vad bra att du har fått tid hos BM och kommer få svar på dina prover. Hur känns det nu, känner du fortfarande av trycket?
Jag var hos BM idag, allt såg bra ut. Jag ska lämna prov imorgon för att kolla så jag inte har urinvägsinfektion, eftersom jag har återkommande sammandragningar som ibland känns obehagliga. Skönt att kolla för säkerhets skull. Och snart är det semester! Vi åker till Kroatien i två veckor, sedan är vi på landet med släkten i två veckor. Ska bli jätteskönt att komma bort från jobb och från stan och allt fixande.
Förresten, har ni börjat fundera på namn ännu? Nu när halva graviditeten har gått börjar vi fatta att det (om inget katastrofalt sker) kommer en bebis i november, så namndiskussionerna har börjat här hemma