• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Sola

Mitt SF- mått hade ökat mycket så jag blev inbokad på ett tillväxtultraljud den 2 sep.
    Stort barn? Stor mängd fostervatten? Ja tvillingar vet vi ju att det inte är. För övrigt så var alla andra värden perfekta.

• Luella

Hej hej

Hoppas att det går bra för ser den 2/9 Sola!

Vi har hos BM i fredags och allt ser bra ut. Järnvärdet är lågt och det är väl därför jag är så obeskrivligt trött. Nu längtar jag efter TUL den 7/9

Hur mår ni allihopa, allt bara bra?

• coerulea

Hej
    Kul att höra lite rapporter. Magen växer som den ska, men gör ganska ont ibland, så vi var på kontroll på specialstmötravården. De httade inget konstigt utan tror att det är foglossning. LIte svårt att tro eftersom det gör ont i magen och inte i bäckenet, men det kan tydligen bli så. Är sjukskriven till och med fredag då jag ska på ny kontroll. Det har varit jätteskönt att bara få vila, och det har blivit mycket bättre. SÅ jag hoppas på fortsatt sjukskrivning.

JAg har börjat boa ordentligt. JAg som trodde att vi hade allt redan har köpt en vagga och en vagn på blocket. Dessutom har jag budat in en fleeceoverall på tradera och har en till på gång... Det börjar kännas verkligt nu, och det är jätteroligt att planera och fixa och greja.

Ha det bra alla!

• Sola

Hej på er:
    Idag är det dax, vi ska på tillväxtultraljud.
    Känns så spännande, längtar verkligen efter att få
    se bebben igen.
    Hoppas bara att barnet inte är allt för stort, eftersom mitt SF-mått
    är stort så finns det nog en stor risk på mycket fostervatten el stort barn.
    Har from igår graviditetspeng och det känns underbart Skrattande
    Hur har ni andra det?
    Sola Solig

• Maria123
    Sola skrev 2011-09-02 08:57:30 följande:
    Hej på er:
    Idag är det dax, vi ska på tillväxtultraljud.
    Känns så spännande, längtar verkligen efter att få
    se bebben igen.
    Hoppas bara att barnet inte är allt för stort, eftersom mitt SF-mått
    är stort så finns det nog en stor risk på mycket fostervatten el stort barn.
    Har from igår graviditetspeng och det känns underbart Skrattande
    Hur har ni andra det?
    Sola Solig

Hur gick det?
  • pållan

Hej alla! 

Vi har ju flyttat utomlands, därav min långa tystnad här. Nu har vi kommit i ordning, trivs och börjar känna oss hemma. Men att få internet här är väldigt krångligt och tar flera månader... 

Sola: hoppas att det gick bra på ultraljudet!

Karmosin: samma sak, lycka till idag! Och hoppas att tröttheten ger med sig. Tar du järntillskott? 

coerulea: jobbigt att du har ont, hoppas att det ändå bara är foglossning. Skönt att du är sjukskriven, ta hand om dig och boa riktigt ordentligt! 

Idag är jag i vecka 31+2, helt ofattbart! Mår bra, förutom den gamla vanliga foglossningen, men det är bättre nu när jag bara jobbar halvtid. Att flytta var däremot rätt jobbigt... Kroppen börjar ju bli ganska tung, bebin verkar växa så det knakar. För en månad sedan var mitt SF-mått normalt men i nedre delen av kurvan. Nu en månad senare är det fortfarande normalt, men i högre delen av kurvan och det känns i ryggen  Men alla mina värden är bra och jag känner mig rätt pigg. Vi gjorde ett tidigt TUL innan vi lämnade Sverige. Då var jag bara i vecka 27, så egentligen var det lite för tidigt, men allt såg bra ut. Ska för säkerhets skulle göra ett "riktigt" TUL här också, men vi vet ju inte riktigt hur vården är här så det kändes bra att göra en tidigt koll hemma i Sverige också. 

• Luella

Hur gick det på TUL Sola?

Jag förstår att det måste vara urjobbigt att flytta så här sent i graviditeten Pållan. Vart har ni flyttat?

Jag har ätit 2 Niferex om dagen i flera månader nu men det har inte hjälpt. Sist jag var hos BM sa jag att jag verkligen är jättetrött och att det börjar bli jobbigt. Då kollade dom sköldkörtelvärdet igen och det visade sig att jag ligger lite under gränsvärdet. Så nu äter jag Levaxin 1 ggr om dagen. Det har inte hjälpt ännu men jag här hoppfull

TUL idag (v. 31+5) och allt ser fint ut. Bebisen verkar vara precis lagom stor.

• pållan

Karmosin: aha, sköldkörteln, då fattar jag verkligen att du är trött! Jag äter levaxin sedan knappt ett år och det gör jätetstor skillnad (men det tog några månader innan jag märkte av levaxinet). Om värdet far iväg känner jag det direkt, blodprovet har hittills bara bekräftat det jag redan känt. Hittills har jag behövt höja dosen två gånger under graviditeten. Hoppas att du snart blir piggare av levaxinet! Och vad härligt att det såg bra ut på TUL! Nu är det inte lång tid kvar  

Vi har flyttat till Vilnus i Litauen pga att min man fått jobb här. Det är inte så långt bort som tur är, flygningen tar mindre än en och en halv timme, och staden är lite och mysig. Men vi kommer åka hem till Sverige tre veckor före BF för vi tycker båda att det känns tryggare med förlossning i Sverige. 

• Luella

Pållan - Åh, några månader. Jag hade hoppats på ett par veckor på sin höjd. Men bra, då vet jag att jag inte kan vänta mig några undervärk dom närmaste dagarna iaf .

Litauen låter spännande. Det var det land som vi hade tänkt att adoptera från innan vi blev gravida. Det finns ett barnhem där som heter Vaggan som jag ville åka och besöka fast nu funderar jag mer på hur man kan bidra på olika sätt när adoption inte längre är aktuellt.

Jag förstår absolut att ni åker hit innan BF. Skönare att föda barn här hemma.

• Sola

Hej
    Förlåt att jag är så seg att göra ett inlägg efter vårat TUL.
    Men det var inget avvikande med det, hon vägde 2% aöver
    normalt så det känns bra.

Pollan: Oj vad det låter jobbigt att flytta på slutet av graviditeten, men det låter klokt att åka hem
    till Svedala och föda.

Själv så känner jag mig stortjock, nätterna är jobbiga vrider och vänder mig hela tiden och toaletten får flitiga besök, är konstant anfådd och mina fogar är ytterst besvärliga just nu är faktiskt svanskotan värst.
    Har börjat må illa igen så jag har kräkts ngr ggr... mår med andra ord inte toppen men jag är oerhört glad över att jag har graviditetspenning så jag bara kan ta dagen som den kommer.
    Mådde aldrig 100 bra när jag väntade sonen heller, så jag förväntade mig inget annat.
    Hur mår ni då? Vore kul att höra hur ni har det :)
    Tänka sig att det bara är 53 dagar kvar till BF, tycker fortfarande att det är lite ofattbart!
    Kram Sola Solig

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF