• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Luella

Åh vilken bra idé med armband till storasyster. Jag måste också komma på något bra till min tjej. Jag älskar armband men min dotter är tyvärr inte lika entusiastisk fast hon är iofs bara knappt 2,5 år så det kanske kommer.

• Maria123
    Luella skrev 2011-08-07 15:24:34 följande:
    Åh vilken bra idé med armband till storasyster. Jag måste också komma på något bra till min tjej. Jag älskar armband men min dotter är tyvärr inte lika entusiastisk fast hon är iofs bara knappt 2,5 år så det kanske kommer.
    Min dotter älskar halsband men jag gillar inte att hon har det på sig när hon leker, sover och så, lite nojjig men hon är 2 1/2 år och överallt så hellre det säkra före det osäkra. Därför har hon bara det på kalas och så. (förutom sina lekhalsband såklart) därför kändes armband bättre, kan hon ha på sig jämt om man ser till att det är rätt storlek för hennes arm. Nu ska jag bara hitta en affär eller sida som säljer det.
  • Maria123

Hittade den här som i och för sig är ganska dyr men å nadra sidan lägger man så mycket pengar på bebisen så varför inte en minnesvärd present till storasyster.....Ska kolla runt lite mer men denna sidan har det jag söker iallafall.

http://www.alskadebarn.se/Gravyr.htm

• coerulea

Jag har inte velat tänka så mycket på saker att inhandla ännu, men det börjar ju onekligen närma sig. Det mesta har vi redan, men eftersom sonen föddes på våren så är de flesta kläderna i babystorlekar sommarkläder. JAg ska därför börja hålla utkik efter långärmade kläder och mysiga höstoveraller osv. Det är bra att ni påminde mig!

V har just kommit tillbaka från en chartervecka på Rhodos. Jätteroligt att resa med familjen innan hösten drar igång och kul att göra något tillsammans innan lilltjejen kommer. Fast det var varmt! Jag känner att jag har svårare att reglera kroppstemperaturen nu än vanligt. Det var lite obehagligt med luftgropar också, det började ömma i magen och jag blev lite orolig. Men det gick bra, så fort vi var nere så lugnade det ner sig igen.

Ha det bra alla!

• Luella

Coerulea: Jag blev lite förvånad över hur mycket som skulle handlas till bebisen, trodde också att vi hade allt. Men våran tjej föddes också på våren så det blir en hel del att handla. Nu har vi lagt en budget för vad vi ska köpa när under de sista 3 månaderna.
    Härligt med Rhodos! Jag förstår dock att du tycker att det var lite varmt, jag höll på att att få värmeslag på Mallis. Satt i skuggan hela tiden men det var varmt iaf.

Maria: Tack snälla för tipset, där finns ju jättemycket fint.

• Sola

Nu är hela bebis-inköpslistan klar och sitter på kylskåpet! Tack för olika tips. Min man tyckte inte det var allt för mycket saker ändå som måste inhandlas. Har ingen panik med att handla men det är så befriande att ha att man behöver uppstaplat. Sola

• Luella

Vad skönt Sola! Det känns ju så mycket bättre att ha koll och kan göra en budget.

• Sola

Hej
    Idag gick vi in i V 30, det känns helt ofattbart.
    Efter alla dessa år som man har väntat på att bli spontant gravid, sen så "måste"
    man gå igenom hela 5 ivf  därav 2 missfalll...
    Inte konstigt att man ibland måste nypa sig i armen för att verkligen förstå att hon
    snart är här hos oss. Hjärta
    Ska på rutinkontroll hos BM idag, alltid lika mysigt att få höra hjärtljuden.
    För övrigt så mår min kropp som skräp, illamåendet har smygit sig tillbaka,
    foglossningar, sväller, sömnproblem men jag är så lycklig och tacksam Glad
    Kram på er och sköt om er vackra magar
    SolaSolig

• Luella

Grattis till ny vecka Sola! Ja, tänk att det går att bli gravid och att det kommer ut små fina bebisar. Det är verkligen helt overkligt. Det är nästan så jag har börjat tvivla på att barn kan bli till på andra sätt än genom IVF .

Hoppas att det gick bra hos BM idag.

Jag mår illa lite då och då, fötterna är alltid varma och jag har ont i ryggen. Sen är jag väldigt trött också, vill jämt sova. Men nu är det "bara" ca 80 dagar kvar tills vi får träffa bebisen. Vad kul det ska bli! Men overkligt.

Kram

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF