• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Luella

Pållan, wow, tack för tipset om rean!

Och grattis till att du kännde bebisen, det är ju så mysigt

• Sola

Stödstrumpor here i come! Nu finns det ingen återvändo längre, men bara det hjälper så är jag nöjd. Fortfarande väldigt trött, så nu blir det till att sova. För övrigt så är det full fart i magen nu, känslan är obeskrivlig

• pållan

Karmosin: Ingen orsak! Och ja, visst är det mysigt

Sola: Strödstrumpor är the shit! Är nästan glad att vädret är sämre så man kan ha dem på sig utan att svettas ihjäl. Vad härligt att du känner mycket i magen! 

• coerulea

Igår kunde v inte hålla oss längre, så vi loggade in på sidan där man får reda på barnets kön. "Det blir en flicka"!!!
    Både jag och min man var helt övertygade om att det skulle bli en pojke. JÄtteroligt! Blev väldigt sugen på att gå på rean på POP och köpa något rosa .

Kram på er!

• pållan

coerulea: Å vad roligt att veta, förstår att ni inte kunde hålla er! Klart du ska köpa nåt fint på rean!

Själv är jag jätetförtjust i den här klänningen:
    www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/ productidentifier=60065841&colorid=3455952&sectionid=clothes&subsectionid=DRESSES

Hoppas den kommer på rean, det blir i så fall första "tjejplagget" jag köper. Om barnmorskan och läkaren har fel och det kommer ut en kille får jag väl ge bort den till nån kompis  

• Maria123

Hej, kul att allt verkar vara bra med allas magar och bebisar och att det rullar på, nu var man redan halvvägs, går in i vecka 20 idag, jag håller med ovan att tiden går både fort och långsamt. Men med tanke på vädret borde man väl föda snart för här i göteborg är det ju rena rama hösten. Usch!
    Vi var på RUL i måndag och allt som hon hade möjlighet att se såg bra ut, men bebisen låg med huvudet neråt emellan moderkakan och urinblåsan och det gjorde så att hon inte kunde se allt hon skulle i hjärna och hjärta, var några saker som hon var tvungen att se "från andra hållet" så att säga. Vi gjorde allt för att bebisen skulle vända på sig, gick och kissade, halvjoggade ner i korridoren, BM buffade och puffade men den bara puffade tillbaka och skulle bestämt ligga kvar så som den låg. Så bebisen är med andra ord redan trotsig, det bådar inte gott, haha! Tillslut efter 45 min fick vi boka en ny tid, fick ett återbud onsdag i nästa vecka så att hon kan vara säker på att allt är som det ska. Hon sa att hon kan gissa att det är det, men för att vara på den säkra sidan är det bäst att vi kommer tillbaka, och det håller jag verkligen med om. Så det positiva är att jag får se bebisen igen, håller tummarna för att den inte ska ligga på samma sätt igen då.

• Luella

Coeruela: Grattis till en liten tjej! Klart du ska iväg och handla något rosa Glad. Jag lyckades inte öppna länken, vet inte varför men jag pusslade lite i adresse och undrar om det är den här? www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=3455952&section%20id=clothes&subsectionid=DRESSES

Pållan: Ja, jag såg det på nyheterna i morse. Som tur är sover jag på vänster sida och på rygg sover man iaf inte senare i graviditeten som det här gällde. Jag tänkter nog ändå försöka hitta den där studien innan jag börjar tro att det verkligen är så.

Vilken rolig liten bebis ni har Maria123. Hoppas att det går bättre nästa gång.

• Luella

Just det, glömde berätta att vi fick mejl från en babybutik om Bugaboo Donkey. Priset ännu inte fastställt men det är möjligt att lägga beställningen och sätta in 2500:- i handpenning. Vi är nog helt galna men nu har vi beställt en vagn som vi inte vet vad den kostar och dessutom lagt en handpenning utan att veta om vi verkligen får vagnen. Tänk om det är massor av människor som betalat in och så får dom inte så många vagnar?!

• pållan

Maria123: Härligt att det gick bra på RUL! Retsamt av bebin att gömma huvudet så där, men roligt att ni får göra ett ultraljud till Håller också tummarna för att den ligger annorlunda så ni ser bra då!

Karmosin: Haha, man blir lite galen när man ska ha barn - särskilt när det gäller vagnar! Men tror inte att det är nån fara, ni får säkert er vagn! Håller med dig om studien om att sova på vänster sida, skulle också vilja veta mera innan jag tror på slutsatserna. Och japp det var den klänningen! Står högst upp på min önskelista, tillsammans med en röd overall. 

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF