BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
Har en son född augusti 09.
Så jobbigt ni verkar ha med onda SD, tycker synd om er. Jag brottas med mina foglossningar men jag tycker jag har hittat ett ganska bra sätt att "stå" ut med dom. Näe nu efter ett skönt bad så blir det jordgubbar och jag har precis hoppat ner i det skönaste gravidplagget av dom alla
Vad skönt att det inte var något Ladycocos men så klart jättetråkigt att du har ont även på natten.
Sola, det är inte roligt med foglossningar heller. Men du verkar ha en skön kväll framför dig.
Hoppas att ni alla får en härlig midsommar!
Ladycocos: Du är INTE gigantisk, iallafall var du inte det igår....
Vill bara önska alla Glad Midsommar!
Har legat lite lågt i tråden läst men annars mest jobbat å inte hunnit skriva nåt...
Frun är i v.18+2 nu, tiden går verkligen mkt fortare denna graviditeten än förra... Har inte så mkt att tillägga runt gravidkrämpor då det inte är i min mage liten bor..
Skönt att se att de som haft problem verkat få lugnande svar iallfall!
Karmosin: Vad skönt att livmodertappen är opåverkad, nu kan du ha en lugn och skön semester!
Ladycocos: och att det samma gäller för dig, jätteskönt! Men jobbigt att du har ont, hoppas att det lugnar sig. Hoppas att din läkare är förstående, så du kan trappa ner med jobbet.
Sola: vad skönt det låter (utom foglossningen då)! Varma bad och jordgubbar, underbart.
lotuskotte: tack detsamma ! Vad skönt att det känns som att det går fortare den här gången. Det är ju ändå tillräckligt med väntan på bebin...
Jag väcks numera varje natt av buffar och sparkar, mysigt, jag vaknar på gott humör även om jag väcks mitt i natten. Min man har bara kunnat sparkar en gång, ska bli roligt när också han känner oftare.
Glad midsommar alla, hoppas att ni får en riktigt fin helg!
Hej. Hur har ni det? Magen växer så det knakar, det gör väl era med? Vi köpte en vagn igår, vilken lycka. Kram Sola
Hej hej!
Humöret är inte på topp och dessutom har min dotter kommit in en fruktansvärd 2-årstrots. Men magen växer och bebisen sparkar och lever om och det är så mysigt. Jag blir så glad när jag går förbi en spegel och ser magen, tänk att vi lyckades att bli gravida. Vilken lycka!
Grattis till vagnen Sola, vad köpte ni för vagn?
Vi har lag handpenning på en syskonvagn, den borde komma i september och jag längtar så mycket tills dess. Vi beställde en Bugaboo Donkey om jag inte skrivit det förut.
Kram
Hejsan svejsan
Idag så gick vi in i v 25, känns så bra att veckorna går framåt.
Var förövrigt till BM idag och mitt hb ligger äntligen på en bra nivå,
var ganska trött när det var nere på 70 kan jag villigt erkänna.
Efter mätning av magen så ligger vi ovanför kurvan, men bättre det än under.
Hur mycket har ni gått upp i vikt? jag har nu gått upp 9 kilo och jag tycker det är
ganska ok.
Foglossningarna är fortfarande bökiga, ska till sjukgymnasten på torsdag, man måste
göra allt inför en kommande sjukskrivning annars så får man avslag av försäkringskassan.
Fick i fredag´s beslut om graviditetspeng, dvs att jag slutar jobba den sista Aug,
känns just nu som en stor lättnad.
Hoppas ni kan hjälpa mig lite!?
Min man ska bygga vårat skötbord (han är finsnickare) men däremot så vill han en önskelista
från mig hur jag vill att det ska se ut (funktionellt)
Vad skulle ni ha önskat er? Tacksam för ideer.
Kram Sola
Vi slängde snabbt ihop ett skötbord av ett ELFA-stativ med skiva ovanpå. Man lägger det över badkaret. Två tjupa lådor får plats under och det är toppen med mycket utrymme för blöjor, servetter och kläder. Det har fungerat jättebra och det är först nu när sonen är 3 som vi börjar fundera på att ta bort det. Fast snart måste det ju fram igen...
Jag tycker det är viktigt med höga kanter på sidorna så att de inte riskerar att ramla ner och så måste det vara i bra arbetshöjd. När sonen var bebis så var mobilen ovanför skötbordet väldigt populär.
Jag har precis gått in i v. 24. Jag har ofta ganska ont i magen och BM tror att det är någon sorts förvärkar. JAg tycker det är obehagligt och är väldigt rädd att bebisen ska vilka komma för tidigt. Så jag är tacksam för varje dag som går.
Ha det bra!
Kom på en sak till angående skötbordet. Från ett års ålder ungefär så kan det vara väldigt skönt med någon form av stege eller pall som gör att barnet själv kan klättra upp på bordet. De börjar bli riktigt tunga då och tycker dessutom det är roligt att klättra .