• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Sola

Precis.. Pållan hur gick resan hem?

Har varit hos BM idag och allt så bra ut, förutom att vi
    fortfarande har en egen sf-måtts kurva.
    Hon mailade spec för att kolla om vi ska göra ytterligare ett
    tillväxt ul.
    Jag har inte gjort en enda vaginal undersökning hos min BM
    och jag är ändå i V 38, hur har det varit för er?
    Lever fortfarande med bittska sammandragningar/förvärkar...
    men dom gör väl ngn nytta dom med.
    Vill bli 2-barns mamma NU!!!
    Kram Sola

• bonzo

Sola:

Jag har inte heller gjort någon vaginal undersökning hos barnmorskan. Brukar man få göra det ??
     När vi var på tillväxt ul i v 33, då gjorde de ett vaginalt ultraljud också för att kolla livmodertappen.

Hoppas förvärkarna gör nytta och att bebis kommer snart!

• Luella

Sola: jag har inte gjort någon vaginal undersökning hos BM under någon av mina graviditeter. Jag tror inte att man gör det. Men en gång förra graviditeten och en gång den här graviditeten har jag blivit remiterad till en läkare för att se om livmodertappen mjuknat pga värkar. Sen har jag gjort två vaginala ultraljud den här graviditeten pga lågt sittande moderkaka och dom var oroliga att den skulle blockera öppningen.

• Ladycocos

Jag har inte heller kollat tappen hos BM, men har varit på förlossningen/hos läkaren ett par gånger eftersom de ville kolla så att alla mina sammandragningar inte hade påverkat tappen..

Har nu fått tid för igångsättning på onsdag.. Känns sååå skumt att veta att det bara är 5 dagar kvar..

• Luella

Oj vad spännande Ladycocos! Vart är det du ska föda? Hoppas att det går snabbt!

• Ladycocos
    Luella skrev 2011-10-13 21:32:09 följande:
    Oj vad spännande Ladycocos! Vart är det du ska föda? Hoppas att det går snabbt!
    Föder i Linköping. Födde sonen här och har otroligt positiv erfarenhet.
    Hoppas också att det ska gå rimligt fort, är lite oroad över att det ska ta tid iom att det blir en igångsättning.. Min BM pratade om att man ska räkna med att det kan ta tid även som omföderska...
    Någon som har erfarenhet av igångsättning?
  • Sola

När jag väntade sonen så gjorde BM vag.undersökning så det är därför jag frågar, men det är ju åtta år sen. Mina sammandragningar/förvärkar är ju bara ett förarbete på vad som komma skall så enligt BM så är det bara att vänta. Ladycocos: Men så spännande för er, nu är det nära. Igångsatt vill jag själv inte bli, blir som konstgjorda värkar ( med värkstimulerande dropp) och dom jag har pratat med föredrar den naturliga vägen. Men jag har själv ingen erfarenhet och jag tror det kommer att gå jättebra för dig. Tänk snart har vi våra bebisar hos oss

• Ladycocos

Sola, precis av de anledningarna har jag verkligen hoppats på att det ska starta av sig själv.. Men här får jag inte gå längre än 38 veckor med tvillingar.. Vilket ändå känns rätt skönt, speciellt eftersom mina höfter/bäcken inte är vad de varit. Dagarna är väl ok, men nätterna är en plåga trots värktabletter

• coerulea

Å vad spännande Ladycocos! Du kanske blir först ut i tråden, om inte Pållan redan hunnit före. Det lät ju som att hon var på G också.

Jag var hos BM igår igen för att kolla åt vilket håll lillan ligger, men hon blev väldigt osäker så jag ska på UL på måndag igen. JAg tror bebis ligger med huvudet neråt, men jag vill ju vara helt säker på det när det väl sätter igång.
    Ha det bra alla!

• Luella

Ladycocos: Min syster blev igångsatt sin andra graviditet och hon tyckte att det var toppen. Dom fick en bokad tid på BB istället för att åka i panik, väl där satte dom igång henne och sen tog hon och hennes man fram böcker och något att äta på och spenderade en lugn och avkopplande förmiddag på BB. Förlossningen gjorde ju självklart ont som vanligt (det finns väl inga lätta förlossningar) men på det hela taget var hon jättenöjd. Lycka till!

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF