• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Fick idag ett fint plus på CB, 10 dagar efter ET. Fick tillbaka 2 toppembryon och väntar nu spänt på att få göra VUL och se hur många som gömmer sig där inne.... BF 1 november
    Har en son född augusti 09.

• Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF
  • Talica

Hej på er alla.. Jag måste tyvärr lämna eran grupp här.. Mkt trist.
    vi fick mkt dåliga besked på vårat VUL idag..
     Han/hon hade inte växt alls och all hjärt aktivitet var borta.. så förmodligen dog den redan förra veckan.
    Känns jätte jobbigt och tungt just nu. Men nu vet vi alla fall att jag kan bli gravid via ivf..

Så fick välja mellan att vänta ut det själv, eller göra medesinks abort.
    Jag valde det senare att ta medesin för att avsluta det hela, annars skulle jag bli knäpp.
    Så i april ska vi på återbesök på ivf och se hur vi ska gå vidare därefter. Vi har fortfarande har försök kvar med nedreglering och sprutor och äggplockning. Så vi börjar om cirkeln, när kroppen är återställd.. Så tar bort mig från listan..

Men lycka till ni alla andra...

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos 39 år, Linköping: BF  1 nov med tvillingar TUL 18/4
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight 27 år, Göteborg: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 25/11, VUL 13/4
    Maria123: 27 år, Göteborg, BF 9 nov, VUL 24 mars
  • Mandelmumsa

Gud va tråkigt, Talica!! Måste vara väldigt tufft. Men det är som du säger, vi får försöka tänka positivt med vetskapen om att vi i alla fall kan bli gravida genom IVF! Det går säkert bra nästa gång! Stor kram till dig.

• coerulea

Usch vilket tråkigt besked Talica . Stort lycka till med nästa behandling!
    Kram!

• Luella

Men åh, Talica vad ledsamt. Jag lider med er, det måste kännas jättetungt. Jag håller alla tummar jag kan för er nästa vända. Du kan väl kika in och rapportera om du har lust och orkar?

Många kramar

• pållan

Talica: usch vad hemskt, jag känner verkligen med er. Ta hand om varandra ordentligt nu och hoppas att det går bra hela vägen nästa försök. Stor styrkekram! 

Hm, det där med vikt... Jag gjorde ju flera stimulerade inseminationsförsök innan ivf och gick upp 5 kg (!) under den perioden. Pergotime var värst för mig, jag mådde jättedåligt och gick upp 2-3 kg på en månad. Tyvärr hann jag bara gå ner 1 av de kilona innan vi började med ivf, nu i vecka 9 är jag tillbaka på +5 kg mot innan behandlingarna. Jag har alltså inte gått upp mkt alls av graviditeten, däremot av hormonerna. Suck, men det är ju värt det. Nu ska jag börja träna lite försiktigt igen, fick inte det efter ivf:en. 

courelia, Karmosin och Talica: tack för era grattis!

• Viksan07
    coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11, VUL 12/4
  • Viksan07

Hej alla,
    Jag har varit på semester, så jag har inte varit här på ett tag. Här har illamåendet tagit vid, trötthet och stingslighet.
    Hur svullna är era magar? Jag har varit så svullen att en spanjorska sa "Congratulations" och frågade om vi visste vilken kön bebisen hade Känns lite klurigt att försöka dölja melonen på jobbet på måndag igen... Antar att det är progesteron och alla behandlingar som gör maggen extra stor.
    Jag har fått tid för VUL 12 april. Guu så nervöst. Hoppas att det är ett gott tecken att jag har mycket känningar i magen, illamående etc. Verkar som att det i alla fall händer saker där inne.

Usch, vad hemskt Talika Lycka till på kommande ivf - hoppas att du kan samla ork och hopp.

Pållan: Ååh, vad härligt att VUL gick bra!! Förstår att du är lättad och urglad!

• coerulea
    Vi har bestämt oss för att göra KUB och har fått tid till den 26 april. Uppdaterar listan.
    De senaste dagarna har jag vart jättetrött och segstartad. Idag är jag hemma med sonen, arbetar 75%, och han tycker att jag är jättetrist som inte orkar hitta på något roligt att göra. Har i alla fall varit på en promenad. Tyvärr så är det så mycket hundbajs ute och sonen lyckades trampa i en hög. Den spred sig snabbt på alla hans kläder och på vagnen. Så nu är det sanering som gäller, blä!Skrikandes 

Gravid LISTAN Gravid
    coerulea:  36 år, Nacka, BF  6nov, KUB 26/4 
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11, VUL 12/4
  • Luella

Viksan, min mage är också uppsväld och gigantisk. Just nu har jag bara två toppar som funkar och det börjar bli tjatigt.

I natt blev min dotter magsjuk och jag mår mer illa än någonsin, det är verkligen hemskt. Jag vet inte vad jag hoppas mest eller minst på att illamåendet beror på. Om det är magsjukan så kommer jag snart börja kräkas men då går det snabbt över. Är det graviditeten kan det vara så här flera veckor till men jag kanske slipper att kräkas.

Coerulea, vy vad äckligt med hundbajslukt överallt. Inte kul om man dessutom redan mår illa.

• Talica

Hej allesamman och tack så mkt.. jadå jag kan komma in o rapportera sen Glad. Ska på återbesök på ivf / fertiliteskliniken den 20 april. Då ska vi se hur det läkt, och prata om ny behandlig..
    Jag e posetiv trots detta som skedde, Nu vet vi att ja kan bli gravid. och det är ett stort framsteg för oss. Och har man gravid en gång är det oftast lättare att bli det igen-sägs det ju...

har världens goast sambo, han tog semester idag och stannade hemma med mig o har vart allmänt omtänksam o go hela dagen.

viksan07- oh vad roligt och lycka till.. och tack så mkt.. Jadå ork det har jag massor av.. Vänder nått negativt till posetivt- då vi gjort 5 ET/FET och inte lyckats alls men med nr 6 FET sista emberot funka så nu vet vi att ja kan bli gravid.

ser det posetiv oxå, då kan ja gå ner dem sista 5 kg oxå innan ja börjar om, så e ja nere på inskrivnings vikten.. alla fall ge det ett försök

kram på er alla och ja tittar in från och till för att se era framsteg..

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF