-
-
-
Hej alla,
Jag har varit på semester, så jag har inte varit här på ett tag. Här har illamåendet tagit vid, trötthet och stingslighet.
Hur svullna är era magar? Jag har varit så svullen att en spanjorska sa "Congratulations" och frågade om vi visste vilken kön bebisen hadeKänns lite klurigt att försöka dölja melonen på jobbet på måndag igen... Antar att det är progesteron och alla behandlingar som gör maggen extra stor.
Jag har fått tid för VUL 12 april. Guu så nervöst. Hoppas att det är ett gott tecken att jag har mycket känningar i magen, illamående etc. Verkar som att det i alla fall händer saker där inne.
Usch, vad hemskt TalikaLycka till på kommande ivf - hoppas att du kan samla ork och hopp.
Pållan: Ååh, vad härligt att VUL gick bra!! Förstår att du är lättad och urglad! -
Pållan: Ja, det låter som en bra idé med stora klänningar som döljer lite - det ska jag också satsa på
Haha, tårta låter inte kul asså. Det går ju inte att äta fettiga grejer nu. Maken gjorde en risotto med en massa fett och trattisar igår, jättegott för någon som inte är gravid, men hos mig fick den inte stanna kvar så längeUnder min förra graviditet så hade inte jag heller den sortens illamående som man kräks av, precis som nu. Men nu har jag kräkts flera ggr och har känslan av att vilja göra det nästan hela dagen. Skumt. Illamåendet är verkligen kämpigt - oavsett om man kräks eller ej.
Karmosin: Jaa. precis så mår jag också. Det fungerar ganska bra innan lunch (förutom direkt på morgonen), sen när jag försöker äta lunch så får jag i mig några tuggor, sen går det inte mer. Och efter lunch så börjar jag må jätteilla, när blodsockret går ner gissar jag. Sen blir det mer och mer mot kvällen.
Din diet låter jättesmarrig! Jag äter finnkex och sura gröna äpplenLuktsinnet är helt galet - känner på maken om han har ätit en olik för en halvtimme sedan (oliver är tydligen bebisens hatobjekt just nu...
)
Talica: Herregud vad läskigt! Du måste ha varit riktigt tilltygad. Skönt att du känner dig bättre nu
Idag har jag bokat inskrivningssamtal hos barnmorska! Känns kul, overkligt nästan. Är hemma från jobbet och myser pga förkylning och illamående
Lycka till alla!