• Vårtur2010

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hejsan alla!

Tänkte hoppa in här hos er, vi fick vårt Plus i fredags Skrattande det var 3:e försöket men andra graviditeten. Har fått ett tvådagars vid varje försök och första gången blev det tvillingar som tyvärr vid UL i samband med KUB test i v 11 visade sig vara ett MA. Vi har inga barn sen innan, har skrivit lite om mina tankar och känslor och hur våra försök har gått i min presentation
    Uppdaterar er lista och lägger till mig själv och även ålder, tycker det kan vara lite kul att veta. Har förstått att några av er iaf är lite äldre och det känns skönt!! Tyckte det var trevlig att ni även har en man med i denna tråden, alltid intressant att höra hur man ser det från "andra" sidan Skrattande

GravidLISTANGravid
    coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos: BF  1 nov, VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2, BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    Vårtur2010: 38 år, ÄP 4/3, ET 6/3, BF 24/11, VUL 14/4

• Vårtur2010
    Yasa skrev 2011-03-22 14:00:05 följande:
    Hej ochh välkommen vårtur 2010: min fru och jag går in i v 10 idag, har kämpat länge för att få ett barn som vill överleva nu väntar vi trillingar. Sara min fru är 35 och jag är 37år
    Tack!
    Trillingar oj oj oj, grät när jag såg våra vid första försöket. Har alltid sagt att jag ska få tvillingar men fick ändå panik när jag såg att det var två och i huvudet malde det bara hur ska detta gå!!?? Lugnade ner mig och efter någon dag var det bara helt underbart och toppen!
    Lite nyfiken, har ni fått 1, 2 eller 3 embryon insatta. Har läst i lite andra trådar men denna kändes bra Skrattande nopp jag smörar inte bara ett konstaterande.
    Yasa när ska ni på nästa kontroll??
    Själv kommer jag vara jättenervös vid VUL och sen har jag blivit lovad kontroller på hemma sjukhuset pga MA i höstas. Kommer klättra på väggarna annars och vara så nervös så jag vet inte var jag ska bli av. Tror inte jag kommer lugna ner mig förrän efter RUL..
  • Vårtur2010

Lite funderingar från mig, hoppas någon har lite lugnande svar att ge mig!

Har som molvärk på vänster sida, det är den sidan jag brukar få ut ägg på. Magen svullnar mycket på efm och kvällen, ringde ner till vår ivf-klinik och fick svaret att överstimulerad kan jag inte vara eftersom vi bara fick ut 6 ägg. Har nu ringt till gyn och ska få komma upp imorgon och att de kollar hur det ser ut, är orolig för utomkvedes och vet att det inte är säkert att de imorgon kan se var den lilla rackaren sitter!
    Man kan ju tycka att man skulle få vara lugn och glad när man äntligen har fått ett Plus men det kändes inte alls såhär förra gången jag var gravid!!

• Vårtur2010
    skånejag skrev 2011-03-23 20:19:19 följande:
    Ja, jag har troligen samma.. låter så... men på höger sida. Det spänner, trycker och drar på höger sida. Och för mig är det höger sida som jag brukar så ut flest ägg på. För mig känns det nästan som inför ÄL. Hur skumt som helst. Säg gärna till vad de kom fram till så får jag klura på om det kan vara ett lämpligt svar för mig med.
    Håller med det är lite som inför ÄP/ÄL. Det är samma ställe hela tiden, har lite molvärk då och då i resten av "underredet" Flört.
    Här kommer svaret efter undersökningen:

Har nu varit på gyn, de kunde se att det sitter äggblåsor kvar på vänster sidan annars inget konstigt. De tog blodprov och ska kolla det mot det jag lämnade i förra veckan till Malmö och ringa upp under dagen. Har fått ny tid för kontroll den 5/4, har ju inte kommit så långt ännu. Äggstock/äggledare såg lite svullna ut men inte mer än väntat efter ett ÄP sa läkaren.
  • Vårtur2010
    Bottis skrev 2011-03-24 13:07:14 följande:
    Kvinnoläkarna, min hemortsläkare verkar ju ha noll koll. Enligt BM där så är jag i v. 6/7 när jag ska dit 8 april på VUL. Hur skulle jag kunna vara det? Är väl snarare v. 9 eftersom ÄP var 24/2 och då räknar man väl 2+0?

Har jag helt fel eller? Funderar på att ringa och fråga hur de räknar. De hade nämligen ringt in ett meddelande på min svarare där hon sa att jag inte skulle ha ngn brådska att skriva in mig hos BM eftersom jag bara är i v. 6/7 när jag kommer till dem för VUL 8/4.

Begriper inget. Är jag bara i vecka fyra nu, trodde jag var i vecka 7 i dag (6+0) Förvånad 
    Helt rätt du är på 2+0 när man gör ÄP!! Jag ska på VUL den 14/4 och då är jag i v 8 (7+6) Gjorde ÄP den 4/3.
  • Vårtur2010

Måste tyvärr lämna er!
    Fick vid lunch i fredags resultatet av blodprovet som togs, hcg har gått ner jättemycket och beskedet jag fick var att vi kommer få mf inom 1-2 veckor.
    Ja, ni vet hur det är allt bara rasar för en. Hade ju ett MA i augusti, gjorde både abort och skrapning och kan säga att abort kommer jag aldrig göra igen!!
    Så många tankar som far runt nu, kommer vi någonsin att lyckas. Hade hela släkten hemma igår, pga födelsedag, vi är äldst och de enda som inte har barn. Usch vilken plåga, höll iaf ihop tills alla gått hem..!
    Måste nog ringa till gyn på måndag, klarar inte av att gå och vänta i 1-2 veckor, kan inte sova och tankarna far bara runt hela tiden..
    Kram på er alla och lycka till! 

• Vårtur2010

Tack för kramarna, de värmer Flört
    Började blöda smått i söndags och igår kom det mer, men det känns inte som att jag fått igång det ännu!
    Ska enl gyn avvakta och se och sen på undersökning i nästa vecka.
    Lämnar denna tråden nu och önskar er alla lycka till!! 

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF