• skånejag

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Vårtur2010 skrev 2011-03-23 12:50:23 följande:
    Lite funderingar från mig, hoppas någon har lite lugnande svar att ge mig!

Har som molvärk på vänster sida, det är den sidan jag brukar få ut ägg på. Magen svullnar mycket på efm och kvällen, ringde ner till vår ivf-klinik och fick svaret att överstimulerad kan jag inte vara eftersom vi bara fick ut 6 ägg. Har nu ringt till gyn och ska få komma upp imorgon och att de kollar hur det ser ut, är orolig för utomkvedes och vet att det inte är säkert att de imorgon kan se var den lilla rackaren sitter!
    Man kan ju tycka att man skulle få vara lugn och glad när man äntligen har fått ett Plus men det kändes inte alls såhär förra gången jag var gravid!!
    Ja, jag har troligen samma.. låter så... men på höger sida. Det spänner, trycker och drar på höger sida. Och för mig är det höger sida som jag brukar så ut flest ägg på. För mig känns det nästan som inför ÄL. Hur skumt som helst. Säg gärna till vad de kom fram till så får jag klura på om det kan vara ett lämpligt svar för mig med.
  • skånejag

En fråga till er andra. Hur flitiga är ni på att äta fisk? 2-3 gånger i veckan kommer jag tyvärr inte upp i. Ni som inte heller gör det, tar ni ngn form av ersättning?

Ha det gott i värmen 

• skånejag
    Ladycocos skrev 2011-06-12 14:33:32 följande:

Om ni gillar sill så är det en lysande källa till Omega3!!

Så lite som 1-3 bitar som täcker dagsbehovet av sill, och själv tycker jag det är gottigt med tex löksill på en macka

Nej, jag äter inget Omega-tillskott klarar mig bra på mitt fiskintag

Köpte lite sill idag i affären så jag får se till att äta några bitar i veckan iaf. :) 
Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF