• Maria123

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hej hoppar in här om det är okej, verkar vara en tråd för mig. Glad
    Gjorde IVF i mitten av februari och testade pluss 28/2, har en två årig dotter genom IVF sedan tidigare.
    Ska på VUL imorgon, spännade! Och enligt datorn så har jag BF 8 november, får se om det stämmer imorgon.

Ska försöka läsa ikapp i tråden lite.....

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos: BF  1 nov, VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2, BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 23/11, VUL 13/4
    Vårtur2010: 38 år, ÄP 4/3, ET 6/3, BF 24/11, VUL 14/4
    Talica  FET 14/2,  BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3
    Maria123: ÄP 16 feb, ET 18 feb, BF 8 nov, VUL 24 mars

• Maria123

Var och såg vår lille plutt igår, såg fint ut, men jag tror jag var nån vecka tidigare denna graviditeten, för med min dotter kunde man liksom se formen av ett foster och ett hjärta som tickade väldigt tydligt, men denna gången var det en liten klump med tickande hjärta, hihi, men huvudsaken är ju så klart att allt såg bra ut!

• Maria123

I förra graviditeten hade jag också problem med magen, det enda som funkade då var krossade linfrön och fil, det är ju helt naturligt så det åt jag morgon och kväll. Något att testa?

Ja jag får full panik av illamående så jag var så glad att jag inte mådde illa en enda dag förra gången, men denna gången var det värre.....suck, men efter några dagar stod jag inte ut mer, pratade med MVC för jag skulle ändå boka tid och hon sa köp POSTAFEN mot åksjuka, som finns receptfritt på apoteket, det var inga problem att äta det i längre perioder, det var till för gravida också. Så nu tar jag en sån morgon och kväll och slipper illamåendet, UNDERBART!!

• Maria123

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos 39 år, Linköping: BF  1 nov med tvillingar TUL 18/4
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight 27 år, Göteborg: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 25/11, VUL 13/4
    Talica 29 år Södertälje  FET 14/2,  BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3
    Maria123: 27 år, Göteborg, BF 9 nov, VUL 24 mars

• Maria123
    Ladycocos skrev 2011-04-06 20:41:16 följande:
    Urk vilken hemsk dag det varit.. Vaknade redan 05 av att jag mådde illa.. fick i mig lite blåbärssoppa och somnade om... Maken var ledig så jag fick sovmorgon.. Åt frukost vid 8 som jag fick behålla i ca 5 min...
    Sen har jag varvat äta försiktigt med att kräkas enormt.. Toppade det hela med att svimma i hallen.. Var bara tacksam över att jag inte bar på sonen just då....

Vi har inskrivning nästa vecka..
    Köp Postafen och känn dig som en männska igen.
  • Maria123

Hej! Har inte varit inne på länge men har nu försökt att läsa ikapp så bra det går. Mår bra förutom att jag har helvetiska kvälningar, speciellt morgon och kväll, kan knappt gå in i vårt kök för det finns lukt som ger mig kvälningar i kylen osv. Behöver inte lukta illa bara starkt. Får det också ofta utan vidare anledning, men jag hade likadant med min dotter så jag hoppas att det ger med sig snart, jobbigt när man får flera irad, men annars kan jag inte klaga.

Har börjat få en putande mage nu under fläsket. Hade ju en del mage sen innan så det fanns la plats att växa, magen står rakt ut. Kan tro att jag går in i vecka 24 imorgon istället för 14 som det egentligen är! Hur är det med er andra, har magarna börjat att synas än?

• Maria123

Va skönt att allt verkar gå fint för alla! Jag mår riktigt bra, alla mina fördömda kväljningar verkar ha gett med sig och tröttheten verkar ha lagt sig, sov bara sex timmar inatt men kände mig ändå utsövd när min dotter väckte mig kvart över fem i morse. Har börjat få rastlösa ben eller vad det heter och lite klåda på benen som stör mig lite men jag ska inte klaga, mår än så länge lika bra denna graviditeten som jag gjorde med den förra, små krämpor som är helt okej. Känner att bebisen rör sig därinne och längtar också till rutinultraljudet den 13 juni. Är idag 15+3.

• Maria123

Hej, kul att allt verkar vara bra med allas magar och bebisar och att det rullar på, nu var man redan halvvägs, går in i vecka 20 idag, jag håller med ovan att tiden går både fort och långsamt. Men med tanke på vädret borde man väl föda snart för här i göteborg är det ju rena rama hösten. Usch!
    Vi var på RUL i måndag och allt som hon hade möjlighet att se såg bra ut, men bebisen låg med huvudet neråt emellan moderkakan och urinblåsan och det gjorde så att hon inte kunde se allt hon skulle i hjärna och hjärta, var några saker som hon var tvungen att se "från andra hållet" så att säga. Vi gjorde allt för att bebisen skulle vända på sig, gick och kissade, halvjoggade ner i korridoren, BM buffade och puffade men den bara puffade tillbaka och skulle bestämt ligga kvar så som den låg. Så bebisen är med andra ord redan trotsig, det bådar inte gott, haha! Tillslut efter 45 min fick vi boka en ny tid, fick ett återbud onsdag i nästa vecka så att hon kan vara säker på att allt är som det ska. Hon sa att hon kan gissa att det är det, men för att vara på den säkra sidan är det bäst att vi kommer tillbaka, och det håller jag verkligen med om. Så det positiva är att jag får se bebisen igen, håller tummarna för att den inte ska ligga på samma sätt igen då.

• Maria123

Vi har redan bestämt namn, för att slippa tjafset efteråt...hihi. Jag hade valt Nathalie och Joel, min man hade valt Elias och Julia hade vi båda, men vi var överens. Vi gjorde det förra gången också och då hade vi Nathalie Julia eller Joel Elias som namn och det kändes direkt att det var en liten Nathalie Julia som hade kommit ut.
    Denna gången har jag valt Melina Emma och min man har valt Elias igen, hihi och jag valde Oliver som mellannamn, men vi är båda överens denna gången också...och det känns gött! Kommer nog bråka mer om vagnen, haha!

• Maria123

Oj, det blev lite rörigt, men ni fattar nog, hihi.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF