Upprepande missfall
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Har "bara" haft 2 mf. Tog ett år innan jag blev gravid och de slutade i mf i v 5-6. Efter 3 mån blev jag gravid igen, ytterligare ett mf, v 6-7. Sen har inget hänt. Nu har det gått 2 år av försök och jag har äntligen fått komma på utredning på en privat klinik. Har tagit Pergotime den här cykeln och man har tagit prover ( i måndags som jag itne fått svar på).
Väntar och längtar.
Lillskruttet.
Va har du tagit för prover.?
De tog först Progesteronprov för att se att jag haft äl med Pergotime. Sen tog de Tyroideaprov (skölkörtelhormon) och Prolaktinprov. Tydligen kan de båda sista störa äl om de är förhöjda. Ett högt prolaktinvärde kan tydligen orsaka mf också.
Bara väntar på svaren.
Ja att vänta är verkligen något som man blir bra på när man går igenom den här karusellen. Vänta på äl, vänta på BIM, vänta på läkartid, vänta på provsvar
Men man får väl försöka se det positivt, man kanske blir en ooootroligt tålmodig människa i slutänden (ingen fel egenskap att ha om man väl får småttingar nångång, eller hur? )
Thalis: Till oss sa de ca 4-5 veckors väntetid på kromosomtesten, det tog drygt 6 veckor men det kan nog ha varit att det var sommar då och allt går ju lite trögare på sommaren. Svaren kommer nog snart ska du se.
Lycka till alla kämpar!
Kram//pear
Ja det där med att vänta och planera är något vi får göra ofta och länge.
Alltid är det något vi väntar o längtar till.
Först väntar man på äl för att då planera sex, sen har man sex och sen kommer funderingarna om man blir gravid den gången, så är man orolig för vad som händer om man skulle plussa. Om man plussar är man orolig och tar en dag i taget. När man testar minus blir man ledsen och när mensen kommer blir man glad för man får börja om igen.
och emellan allt det där ska man: springa hos läkarn, hämta medecin på apoteket, gå på vul osv osv. och samtidigt ska vi vara pigga och glada inför vänner och arbetskollegor.
Orka se alla magar och höra alla lyckliga föräldrar som gnäller eller skryter om sina barn/graviditeter..
Jag känner att det blir för mycket ibland, men man måste fortsätta kämpa och orka gå vidare för att en dag få det finaste men kan få.. Jag tycker att fl hjälper mig mycket, här kan man prata med härliga människor som vet vad man pratar om..
oj va jag babblar.. fingrarna bara pickar på tangenterna...
Själv har jag bim idag, testade minus imorse och väntar nu på mens för att få börja med hormonsprutor för att få äl.. Så snart är hela karusellen på G igen..
Hej! Jo jag funderade på en sak, är ni alla i bebisverkstaden nu, eller är det några som "ligger lågt"? Jag försöker inte bli gravid nu, jag håller på och blöder efter sista missfallet,,,,och vi ska inte försöka igen direkt sedan,,,men det är svårt att låta bli att tänka på det!
Jag försöker...
Har inte tagit pause efter mina mf...
Vi försöker också, mf:en har inte gjort att vi velat ligga lågt, snarare ökat på önskan att bli gravid så snart som möjligt igen, få en till chans så att säga.
Hej, detta är mitt allra första inlägg här. Jag vill bara säga att jag känner med er som kämpar så. Jag vet att det är jobbigt värre. Efter mina tre missfall trodde jag att jag inte kunde få barn, men nu har jag en dotter på 4 månader. Ge inte upp hörni. Naturen är elak och nyckfull ibland. Sanningen är den att de flesta är det faktiskt inget fel på alls.
Sjöjungfrun
Åhh vilket underbart hoppfullt inlägg! Det är sånt som behövs!