• Herus

Upprepande missfall

Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??

• Svar på tråden Upprepande missfall
  • ganesha

Hej
    Jag vill gärna vara med och kämpa. Har haft 3 ma, senast i nov. Vi har precis gjort utredning där inga fel hittades.
    Innova, vad tråkigt.
    Jag hoppas också på 2006, det SKA bli ett kanon år......
    Kram till alla

• Herus

Välkommna hit...

Kramar om er alla.. Det är tung last vi får bära..
    Men en dag SKA vi lyckas.

Massor med kramar.. // Herus med bim på torsdag

• pear

Hej.

Trevligt att se att det är liv i tråden. Eller trevligt kanske är fel ord eftersom vi inte är här av någon "trevlig" anledning. Men det är skönt att inte vara ensam i allt det jobbiga. Det är mycket värt att kunna få stöttning av andra som är/har varit i liknande situationer.

Kramar till er alla!!!

• BabyPink

Hej...

Äntligen har jag hittat några som varit med om samma som jag...
    Har haft ett MA och två MF från april-december förra året. Nästa vecka har jag tid för min första utredning. Hur går den till ni som vet? Börjar de med mig eller tar de prover på både mig och min sambo?
    Hoppas och tror att vi bara haft otur - min sambo har två barn sedan tidigare så honom är det inget fel på i alla fall... men, men, skönt ska det bli i alla fall- att få svar, vare sig det är fel på oss eller inte...

• pear

Hej BabyPink.

Vill börja med att beklaga dina mf/ma. Skönt att ni nu får hjälp iaf, det är alltid en lättnad.

På vårat första utredningsbesök togs div. prover på både mig o min sambo, såsom blodgivarscreening, TSH (sköldkörtelprov), cardiolipinantikroppar, APTT (blödningstid) m.m. På mig togs också prolaktinprov samt FSH o LH m.m Dessutom gjordes ett vaginalt ultraljud på mig. Senare i utredningen togs kromosomprov på mig o min sambo, det gjordes en ultraljudsundersökning av äggledarna med kontrast på mig samt att jag under en menscykel fick testa med äl-stickor och sen kontrollera progesteronprov. Min sambo fick också lämna spermaprov. Så här såg vår utredning ut i stort sett. Hoppas du blev lite hjälpt av den informationen.

Lycka till framöver!
    pear

• Thalis

Hej!
    Ni som gjort missfallsutredning,hur långt tid tog det för er att få provsvaren på kromosomtestet? Jag har fått svar på allt utom kromosomtestet och det skulle ta ca 1 månad,men nu har det gått övertiden och det verkar som om att jag kommer att få besked under den närmaste tiden!

• destina

jag är här också tjejer och kämpar vidare
    har haft 3 missfall senaste var 31 december 05..utredningen börjades,har lämnat massa blodprov och har tid igen nästa vecka för att veta resultatet
    kram till alla

• Alexa

jag vet precis hur ni känner er... tyvärr..

Har själv haft 3 mf/ma på kort tid under förra året. Å nu är det utredning som börjar i februari. Hoppas på ett svar som säger att det går att bota på nåt vis...

Kram till er alla!

Är allt lite nervös inför första besöket...

• Herus

Thalis... Ring dom... Tjata tjata det är det ända som hjälper..

destina... Hoppas att du får posetiva svar..

• BabyPink

Pear: Tack för att du delade med dig! Det ska bli riktigt spännande att komma dit!

Lycka till alla vi kämpande tjejer - snart är det vår tur!

Svar på tråden Upprepande missfall