• Herus

Upprepande missfall

Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??

• Svar på tråden Upprepande missfall
  • Detmåstegå

Läste din pres, såg att du fått dom flera gånger tidigare....

Lycka till!!!!

• Detmåstegå

Herus
    Hur gick det? har du varit en duktig höna eller....?

Själv ska jag på VUL den 5 och kolla beben.......
    Jätteskraj men har en känsla av att det ska gå bra.......

• Zebra76

Väntar på mensen efter mitt tredje missfall.
    Skrapades den 22 dec.
    Ska på utredning i slutet av januari.
    Hoppas att 2006 kommer att vara glädjens år här inne på forumet.......
    Tillsammans ska vi kämpa!
    Kram

• pear

Hejsan hejsan.

Hänger på här. Har mått så dåligt efter mitt fjärde mf men känner nu att jag vill försöka kämpa tillsammmans med er andra här inne som också drabbats av detta jobbiga.

Herus: Hur går det för dig? Har du börjat med proggisar än?

Noon: Jag antar att det är kontrastundersökning du ska göra. Det är inte så hemskt. Man får smärtstillande innan, det är klart att det känns lite, som kraftig mensvärk ungefär men det går fort över. Det kommer att gå fint. Ska du göra det snart?

Zebra76: Hur går det för dig? Vad skönt att ni ska få påbörja utredning. Det känns alltid bättre när man får hjälp. Jag instämmer med dig. Hoppas hoppas att vi får ett underbart 2006 allihop!

lindi: Fick du några besked av doktorn?

Ha det så bra allihop och hoppas vi hörs snart igen.

Kram//pear

• Herus

Detmåstegå... åh va underbart att du mår bra.. Jag håller tummarna stenhårt den 5:e.. lova o hör av dig när du kommigt hem..
    Själv va jag på vul idag och skulle titta efter blåsor.. Men det fanns inte en ända.. Så nu får jag vänta på tanten.. Sen börjar jag nog med hormonsprutor och insem.

zebra.. hoppas det går bra på utredningen..

pear... Skönt att du känner dig redo igen.. Kram

Hoppas ni har haft bra helger.. Massor med lycko sparkar...

• Detmåstegå

herus
    Ohh nej vad trist......
    Hoppas du får bätttre resultet med sprutorna..

Jag tar nu mina fragminsprutor själv med pregnylen får jag ta hos distriktssköterskan, lite trist att springa på sjukhuset var o varannan dag men vad gör man inte..... Bara det funkar så är det värt varenda tur!!!
    Det känns skönt att man gör nåt för att det ska funka, då vet man i allafall att man gjort vad man kunnat och mer kan man ju inte göra.....

Kram till er alla här i tråden och önskar er lyckligt 2006 där alla era önskningar går i uppfyllelse!!!!

• Zebra76

Hejsan!

Jag är nervös för utredningen men det gå säkert bra...
    Vill bara att det ska bli den 30 januari snarast. Min läkare har förvarnat att det kommer ta många rör med blod. Usch.. jag har redan dåliga blodvärden. Vid sista skrapningen låg mitt blodvärde på 110 och då åt jag två järntabletter om dagen( kan ju bara tänka mig vad det skulle ligga på om jag inte åt järn) men det är ju en sak de ska utreda.

Kommer hänga på denna sida en hel del.

Kram

• ankan

Hej tjejer. Håller tummarna för er allihopa. Har efter ett tredje mf i nov -05 gått igenom utredning som inte visade några fel. Läkerna har nu lämnat mig med orden "det var ren och skär otur". Jag kommer vara livrädd vid en ev ny graviditet. Vill få progesteron utskrivet men läkaren säger att det inte är något man tillämpar på sjukhuset i min stad. Kram och lycka till /Ankan

• Herus

Detmåstegå... Lycka till imorgon....

Får jag fråga vad du tar för "fragminsprutor" ?? Vad gör dom..?
    Själv har jag fått utskrivet proggisar till nästa gång jag testar plus..

Zebra 76... På mig tog dom åtta rör..
    För 1½ år sedan va jag sprut/nål rädd.. kunde knappt titta på sprutan och första gången jag skulle lämna blodprov (för 1½ år sedan ) satt jag o storbölade...
    Nu bryr jag mig inte ett dugg... Så spruträdslan har försvunnigt...

Ankan.. Trist att du inte får proggisar utskrivet... Finns det inte nån privat gyn eller nån annanstans du kan gå och får det utskrivet.. Be att få journalerna från det sjukhuset där dom tog proverna på dig..

Jag kommer oxå vara rädd den dagen då jag testar plus igen..
    Men jag vet att jag måste klara det för att någon dag få en liten i famnen..

Jag har börjat med mitt val kvinna, dricker alovera och ska ta proggisar till nästa gång.. Samt att jag kommer att sjukskriva mig...

Vad har ni gjort/eller kommer att göra till nästa gång..??

Ha det så bra tjejer... Kram

• Detmåstegå

herus
    Fragmin e blodförtunnande. Det är spruta som man tar i magen varje dag.....
    Pregnylen tar jag bara 3 dar i veckan och dom får jag i rumpan.....

Jag hade proggisar i min förförra grav men det gick tyvärr åt skogen i alla fall.....
    Tydligen inte det som fattades i mitt fall...

Svar på tråden Upprepande missfall