Upprepande missfall
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Detmåstegå: Såg att du skrivit om Pergo. Jag ska börja äta det när mensen kommer nästa gång. Jag har äl så vitt jag vet. Blev gravid 2 ggr under våren, men båda gångerna slutade det med ett mf. Har försökt i snart 2 år nu och läkaren frågad om jag ville testa Pergo. Sedna mf:en har äl varit regelbunden på 30-32 dagar. Innan dess låg den på 27-42 dagar. Sista cykeln nu var på 35 dagar och jag var i måndags på dag 13 (när jag var till läkaren) och hon såg på VUL inget ägg som var redo, de behövde växa till sig mer än 3 ggr sade hon, så tidigast äl om en vecka....undrar just om det blir nån alls.
Kanske det ha varit för att stärka äggen (eftersom jag bara blivit gravid 2 ggr på 2 år) som jag ska få Pergo? Eller för att stabilisera cyklerna? Vet faktiskt inte på vilken indikation hon skriver ut dem....
Lillskruttet.. Du får säkert pergo för att förstärka din äl.. hoppas att det fungerar..
Detmåstegå... ok...
Kram
Här kommer en till som just fått sitt 2:a missfall på drygt 2 månader...
Har en underbar 2 åring sen tidigare och har försökt med ett syskon sen jag slutade amma henne (för snart 1,5 år sedan). Allt känns surt och orättvist och alla andra verkar få sina 2 barn helt enligt 2,5 års planen. Vet att jag inte ska klaga eftersom vi redan har ett barn, en del här blir irriterade på "lyx-gnäll", men vi vill ju också ha ett syskon till vår älskling!
Så först har det varit ett helvete att överhuvudtaget bli gravid igen, första gången gick det direkt, och så när det väl tar sig så blir det missfall, en vecka efter det att man testat positivt. Två gånger i rad. Så nu har jag beställt tid hos en gynekolog för att se att jag inte har någon polyp eller något i vägen. När jag berättade att jag fyllt 36 fick jag höra att det kan ha med åldern att göra. Har även testat Pergotime, men det hjälpte inte. Den läkaren jag träffade då sa att biverkningen var ökad slemproduktion som i vissa fall var svårt att forcera för spermier. Det är bara att hålla huvudet högt och pungkulorna kalla, så ska det nog gå till slut...
Hallå tjejer!!!!
Hur går det för er??
Själv sitter jag här o väntar på tanten. Vet inte när hon kommer riktigt, hade MF den 29 oktober och vet inte om det har kommit igång än......
En stor kram till er alla!!!!
Jag måste fråga.....?
Är det många av er med upprepade MF där mannen har fått göra spermaprov??
Vi har inte fått göra det, tycker det är konstigt då jag sett andra som gjort det...
Hej...
Här kommer en till med massa missfall i bagaget...
Har tre barn sedan tidigare 16, 14.5 & 7...
Jag & min nuvarande make har försökt skaffa ett gemensamt litet pyre...
Det har resulterat i 4 missfall & ett utomkveds, akutoperation & bortagen äggledare...
Den andra var från början igentäppt så det var min enda fungerande som togs bort...
Har därefter efter 20 månaders väntan gjort 2 misslyckade IVF...
Där är vi nu, några ägg i frysen & adoption i tankarna...
Känner oxå att tiden inte är på vår sida då jag är 38 år...
Detmåstegå..
Min kille gjorde sitt sperma prov redan innan..
Men dom kan väll inte neka er till att göra ett spermaprov..?
Själv väntar jag bara på mitt läkarbesök den 21/12 då jag får provsvaren..
Mensen räknar jag inte med att se än på ett par veckor om jag känner den rätt..
kram till er alla.
Herus
JAg har inte "begärt" att dom ska göra det men har frågat om dom inte skulle kolla upp det.
Dom tycker inte att det är nödvändigt, varför vet jag inte. Kanske för att vi har ett gemensamt barn.....
Hej!!
Hänger på denna tråd. Sitter här hemma i min förtvivlan. Fick missfall i måndags, var i vecka 6. Så det var ju tidigt, men det känns för jävligt ändå...man hann ju glädjas mkt under de två veckor man var gravid.
Jag har endometrios, så vi har kämpat lääänge med att få barn. Förra månaden åt jag pergotime gör första gången och homeopatmedicin mot mina ständigt återkommande urinvägsinfektioner. Jag vet inte vilket av det som hjälpte mig på traven...
Men man har ju fått ett litet hopp ialla fall..... Men det känns fruktansvärt bittert att det ska sluta på detta viset när man har kämpat så länge med att bli gravid.
Nu är man ju rädd att det ska ta lång tid igen eller att man ska få missfall igen....
Men det är väl bara att härda ut och föröka igen!!!!
Lycka till alla!!
Här vill jag oxå vara med!!! Fick mitt 3:dje Mf 26/11-05
Läkarena förstår inte varför eftersom jag har 2 friska barn & de är samma man nu...
I Januari ska jag ta lite prover & kolla om jag saknar gulkroppshormon..
Och vanlig gyn undersökning... Lycka till alla...