Upprepande missfall
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
malinorobro.. Tyvärr har jag inte svar på din fråga.. kan du inte ringa din läkare o fråga. För att va på säkra sidan så ha binda tills du vet.. Beklagar ditt ma.
Herus, jag hoppas att du vill svara,jag svarade på mitt eget inlägg till dig angående proggisar, men jag skriver här också så att du inte missar mig. :o)
Det är såhär att jag har fått progesteron mic utskrivet som jag skulle ta när jag testat +, men det blev missfall ändå, nu har jag börjat fundera på om jag har en tunn slemmhinna som gör att jag får så tidiga missfall, har haft missfall i vecka 5-6, 2 gånger. Jag har läst att proggisarna bygger upp slemmhinnan om man börjar med dom efter äl, så nu vill jag göra det, men vet inte ifall jag får för läkaren. Varför skulle du börja med dom vid äl?
/Veronica.
gonkis.
Kroppen börjar att producera gulkroppshormon (progestoron) direkt efter äl.
Jag tycker att det då är helt självklart att man redan då börjar med proggisar. För att förstärka sin egen gulkroppshormon. Hoppas att din läkare skriver ut proggisar åt dig så du kan börja direkt efter äl.
Jag har för mig att gestapuran är bra mot tunn slemhinna.. Ska kolla upp det så jag inte minns fel.. återkommer..
Herus, Jag har proggisar hemma, men vet inte ifall jag får börja med dom nu. Men vad sa din läkare till dig?
Sa han att du skulle börja med dom efter äl?
Vad är gestapuran?
Men proggisar gör väll också slemmhinnan tjockare eller?
'
/Veronica
Om du har proggisar hemma så ta dom när du haft äl.. Det skadar ju inte att prova..
Alla läkare säger olika.. Man får helt enkelt lyssna på sin läkare men sen tänka lite själv och ta egna beslut.
Har du haft äl..??
Jag ska ta reda på det där om gestapuran så jag inte säger fel.. återkommer om det..
Min läkare sa att jag skulle börjar med proggisar direkt..
Jag har äl imorgon eller på söndag, har äl känningar nu + att jag testade starkare positivt på äl stickan idag. Men jag tar även digitala äl test och det testet har inte visat positivt ännu, men det kommer att göra det antingen ikväll eller i morgon.
'
När ska jag då börja med dom?
Om du tex får utslag på lördag... Börja då med proggisarna på söndag..
ok, men var gör dessa nu för nytta? om man börjar med dom efter äl i stället för efter att man testat positivt?
Är det så att dom bygger upp slemmhinnan eller ?
Jag har skickat ett privat mess till dig..
**viskar** Jag har plussat **viskar**
Men inga grattis.. bara massa tummar för att det ska få stanna i min mage..
Jag lovar att hålla mina tummar. :o)
Varför tog du pregnyl spruta 2 dagar innan äl?
Testade du med äl stickor så att du vet att du hade äl den 4?
Vad har du för symptom?
/Veronica
Jag har tagit pregnyl sprutor för att få äggblåsor.
Gick på vul några gånger och tittade till blåsan..
Sen när blåsan va 20 mm så tog jag äl spruta så att jag fick äl..
Nu strular jag till det... jag är snurrig.. tar om det igen..
Jag tog puregon sprutor för att få äl...
pregnyl (otreville) för att få äl..
Herus: Här hålls alla tummarna för dig!!