Upprepande missfall
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Fru smultron..
När hade du mens senast..??
Hcg värdet går ner snabbt efter ett mf..
Idag va jag på vul.. Kommer nog ha äl till helgen..
Äntligen på G igen..
fru smultron: Mina hormoner har levt cirkusliv efter båda mf:n. Efter första så illa att jag fick käka p-piller i tre månader för att få ordning på dem igen. De ville inte alls följa någon menscykel, utan gjorde som de ville...
herus
Det gick alltså bra med sprutorna!!!!!
Lycka till nu då! Håller tummarna för er!!
Vad härligt Detmåstegå
Jag var på VUL idag och fick mitt andra mf konstaterat och dokumenterat och nu känns det som att jag kan lägga det här bakom mig och se framåt... otålig som jag är känns det dock jobbigt att börja om igen. Men vad göra
Herus:
Jag hade mens förra veckan, tre veckor efter att jag slutat att blöda efter mitt senaste MF. Tror att det jag känner av kan vara ÄL redan, tror nog inte att hormonerna från graviditeten kan vara kvar så länge ( plus att de denna gång bara gick upp till ca 500i hcg, och det borde väll försvinna ganska fort)
Vad skönt att du varit på VUL och att allt sätt bra ut! Tänker ni försöka att bli med barn nu denna ÄL eller väntar ni lite till?
Har ni varit på utredning?
Vi ska på torsdag, kanske kan de se om min ÄL kanske är på g med....vem vet...men vi tänker vänta en menstruation till innan vi försöker igen. Orkar inte riktigt mer just nu, plus att jag vill få svar på lite prover och se vad de kan erbjuda för hjälp.
Tingelsvanzen;
Tog de prover på dig för att få reda på att hormonerna var i obalans?
Och funkade det med p-pillren. Är lite nervös att börja med dem igen om det sedan skulle ta lång tid att bli med barn efter det, men det kanske inte blir så när man bara äter ett par månader?
Tricia;
Är såå ledsen för din skull, vet hur jobbigt det är att få en misstankar bekräftade. Tänker på dig och skickar en stor kram.
Detmåstegå;
Läste att du fått pregyl ( heter det så) och fragmin. Hur kommer det sig att du fått den behandlingen? Var det chansning från gyn dr eller hade de hittat en orsak till MF?
Undrar lite för de erbjöd mig att ev ta fragmin och progesteron nästa grav, men det sa de redan innan utredningen...så jag undrar lite vilka de erbjuder denna behandling och vad de tror att den gör...framför allt Fragminet? ( vet att det är blodförtunnande) Tänkte att du kanske visste?
Känner mig laddad att prova detta då det verkar gått så bra för dig!!!
Lycka till och grattis!!
fru smultron
Jag har gjort en full missfallsutredning som inte påvisade några fel. Jag har haft 6 MA/MF men har även lyckats sätta 3 fina barn till världen. Innan den här graviditeten har jag haft 4 MA/MF på rad.
Jag fick pregnylen bara för att stärka graviditeten, då jag redan provat pergo och proggisar vilket inte funkade.
Pregnyl är ju hcg, det hormon som graviditeten i sig utsöndrar. Höjningen av hcg gör att alla andra hormoner som behövs for att upprätthålla graviditeten oxå höjs ett snäpp.
Jag fick av en slump en annan dr vid mitt förra MF (då min ordinarie inte var där) och hon ger tydligen pregnyl till alla som haft minst 2 MF. Enligt henne har hon aldrig misslyckats med att upprätthålla en graviditet.
Jag har även i en tidigare grav fått trombyl vilket inte heller funkade och därav nu fragminet som är snäppet effektivare. Mina prover har inte visat några avikelser men tack vare att jag har en bindvävssjukdom tar dom det säkra för det osäkra och gav mig nu fragmin.
Fragminet gör att det blir bättre blodgenomstömning i livmodern och förhindrar eventuella proppar i moderkakan.
Oj, det blev långt!!!
Hoppas du förstog då det blev lite rörigt!
Detmåstegå;
Tack för svaret!! Jag får väll hoppas på att man kanske kan få samma behandling som du. Har oxå prövat proggisar utan bra resultat.
Har en inflamatorisk tarmsjukdom/ autoimmunsjukdom så gyn dr har pratat om immunförsvars reaktion när jag blir med barn ( har barn sedan tidigare oxå) enligt dem har Fragminet en verkan på detta... Vi får se vad dem säger på torsdag.
Som sagt tack för svaret, det ger lite hopp.....
Pregnyl? Det skulle jag vilja ha vid nästa graviditet, men jag frågade min läkare om han tyckte det var en idé att ge mig hormon vid nsäta grav men han sa nej..
fru smultron
Min bindvävssjukdom e ju oxå en autoimmun sjukdom........
(glömde skriva det)
Fru smultron: Nej de tod inga prover. De utgick från att hormoncirkusen berodde på att jag hade grav.rester kvar i kroppen under lite väl lång tid.
Det vad inte kul att käka pp (jag blir så deppig av dem och det är ju inget man behöver extra av efter ett mf), men när jag slutade äta dem fungerade allt som vanligt. Det dröjde ganska länge innan jag blev gravid igen, men det har det ju gjort den här gången också trots att jag inte ätit pp.