• LillSkruttet

Upprepande missfall

Detmåstegå: Såg att du skrivit om Pergo. Jag ska börja äta det när mensen kommer nästa gång. Jag har äl så vitt jag vet. Blev gravid 2 ggr under våren, men båda gångerna slutade det med ett mf. Har försökt i snart 2 år nu och läkaren frågad om jag ville testa Pergo. Sedna mf:en har äl varit regelbunden på 30-32 dagar. Innan dess låg den på 27-42 dagar. Sista cykeln nu var på 35 dagar och jag var i måndags på dag 13 (när jag var till läkaren) och hon såg på VUL inget ägg som var redo, de behövde växa till sig mer än 3 ggr sade hon, så tidigast äl om en vecka....undrar just om det blir nån alls.
    Kanske det ha varit för att stärka äggen (eftersom jag bara blivit gravid 2 ggr på 2 år) som jag ska få Pergo? Eller för att stabilisera cyklerna? Vet faktiskt inte på vilken indikation hon skriver ut dem....

• LillSkruttet

Har "bara" haft 2 mf. Tog ett år innan jag blev gravid och de slutade i mf i v 5-6. Efter 3 mån blev jag gravid igen, ytterligare ett mf, v 6-7. Sen har inget hänt. Nu har det gått 2 år av försök och jag har äntligen fått komma på utredning på en privat klinik. Har tagit Pergotime den här cykeln och man har tagit prover ( i måndags som jag itne fått svar på).

Väntar och längtar.

• LillSkruttet

De tog först Progesteronprov för att se att jag haft äl med Pergotime. Sen tog de Tyroideaprov (skölkörtelhormon) och Prolaktinprov. Tydligen kan de båda sista störa äl om de är förhöjda. Ett högt prolaktinvärde kan tydligen orsaka mf också.
    Bara väntar på svaren.

• LillSkruttet

Vi försöker också, mf:en har inte gjort att vi velat ligga lågt, snarare ökat på önskan att bli gravid så snart som möjligt igen, få en till chans så att säga.

Svar på tråden Upprepande missfall